۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85518620
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

هم‌افزایی دولت و قوه قضائیه، زمینه ساز رضایت عمومی است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: هم‌افزایی دولت و قوه قضائیه، زمینه ساز بسط و تحکیم سرمایه اجتماعی و رضایت عمومی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری گیلان اسدالله عباسی روز دوشنبه در دیدار با مسئولان دستگاه قضا این استان که به مناسبت گرامیدشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: تعامل و همگرایی بسیار خوبی توام با همفکری و هم نظری در مسائل استان بین دستگاه قضا و دولت وجود دارد و هم‌افزایی موجود در فضاهای پیش‌رو و در آینده زمینه ارتقاء خدمات رسانی به مردم را فراهم خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با گرامیداشت مجاهد نستوه شهید آیت‌الله دکتر سید محمدحسین بهشتی و ۷۲ تن از یاران وفادار انقلاب اسلامی و همچنین آیت الله دکتر رئیسی، بیان کرد: رضایتمندی مردم و شاخص‌های مطلوب کشوری نشان دهنده ارائه خدمات خوب دستگاه قضا در استان است که این رویه قابل تقدیر و تشکر می باشد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: هفتم تیرماه، یادآور عروج مظلومانه مجاهد نستوه شهید آیت الله دکتر سید محمدحسین بهشتی و ۷۲ تن از یاران وفادار انقلاب اسلامی است که در راستای تجلیل از مقام ارزشمند معمار بزرگ دستگاه قضایی کشور،" روز قوه قضائیه" نامگذاری شده است.

عباسی تصریح کرد: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ارکان مهم نظام سیاسی کشور، نقش بی بدیلی در پاسداری از ارزش های اجتماعی، کرامت انسانی، احیای حقوق عامه ، پیشگیری از وقوع جرم و اجرای قانون اساسی برعهده دارد.

وی ادامه داد: بدون تردید برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی در هر مقام و جایگاه که بعد از حضور آیت الله شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی در رأس این مجموعه، به عنوان یکی از مهمترین وظایف و تکالیفِ ویژه در دستور کار قوه قضائیه، مطالبه ای عمومی است که زمینه ساز بسط و تحکیم سرمایه اجتماعی و رضایت عمومی است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه دستگاه قضا در گیلان در امر پیشگیری از جرم و رسیدگی به دعاوی و حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید، تلاش های خالصانه ای داشته اند که از این بابت از همه آنان تشکر می کنم.

اقدامات پیشگیرانه یکی از اولویتهای دستگاه قضا است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز با پاسداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و همچنین شهدای خدمت اظهار کرد: شهید رئیسی نیز سالیان زیادی از عمر پر برکت خود را در دستگاه قضایی خدمت نمود و آثار زیادی از او به یادگار مانده است.

وی یکی از اولویت های دستگاه قضایی را اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: پیشگیری از وقوع جرائم امری کم هزینه و پر فایده است و نباید اجازه داد تا برخی افراد با رفتار مجرمانه، احساسات مردم را جریحه دار نموده و جامعه را دچار نگرانی و تشویش نمایند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم به طور مستمر و با حضور مسئولان اجرایی استان در دادگستری گیلان تشکیل می شود افزود: مصوبات این شورا در راستای پیشگیری از جرائم در استان بوده و لازم الاجراست.

وی رفع موانع تولید را یکی از برنامه های دستگاه قضایی عنوان نمود و ابراز داشت: در همین راستا تاکنون ۲۶ واحد تولیدی تعطیل شده با مصوبات این نشست و با حمایت های دستگاه قضایی و همچنین با کمک دولت و دستگاه های متولی، احیا و از بیکاری تعدادی زیای از افراد جلوگیری شده است.

رئیس کل دادگستری استان در پایان با تاکید بر اینکه باید تمامی سازمان ها و نهاد ها با تعامل،کار جمعی و کمک به یکدیگر از مشکلات مردم گره گشایی نمایند افزود: با هم افزایی و همفکری همه دستگاه ها شاهد بهبود و رشد وضعیت اقتصادی در گیلان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان عزیزمان همچون آیت الله رئیسی به واسطه مردمی بودن، مردمی زیستند و مردمی نیز عروج کردند و خدایی شدند و این راه و روش که مورد تاکید ریاست محترم قوه قضائیه است نیز الگوی کار همه دست اندرکاران دستگاه قضا در استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha