۲ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85515998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برق‌ به چشمه آبگرم مرتضی علی طبس می‌رسد

۲ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۳
کد خبر: 85515998
برق‌ به چشمه آبگرم مرتضی علی طبس می‌رسد

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: پروژه اجرای شبکه برق و روشنایی منطقه نمونه گردشگری "چشمه آبگرم مرتضی علی" با اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تکمیل می‌شود.

محمد عرب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه سال ۱۳۹۹ اجرا شد ولی به علت وجود نواقص فنی و تغییر در نقشه‌های اجرایی، به شبکه برق متصل نشد.

وی گفت: قرارداد رفع نواقص با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل منابع استانی این اداره منعقد و عملیات اجرایی پروژه به زودی آغاز می‌شود که تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس اظهار کرد: این پروژه به طول سه کیلومتر از روستای هدف گردشگری خرو تا محل ورود به منطقه چشمه آبگرم مرتضی علی اجرا می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با توجه به فراهم شدن زیرساخت در آینده نزدیک شاهد ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ایجاد امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران در این منطقه دیدنی باشیم.

حوالی روستای خرو طبس دره‌ای وجود دارد که آب چشمه‌های کوچک و بزرگ در آن جاری است و کال سردر نامیده می‌شود. گردشگران پس از حدود ۴۵ دقیقه پیاده روی خلاف جهت حرکت آبی که درون دره جاری است به چشمه‌های متعدد آب به ویژه چند چشمه آب گرم می‌رسند که به "آبگرم مرتضی علی" معروف است.

این اثر طبیعی و زیبا با شماره ۱۹۶ در فهرست آثار طبیعی ملی به ثبت رسیده و درون این دره یکی از نمونه‌های خلاقیت و دوراندیشی ایرانیان یعنی سد تاریخی شاه عباسی و بنا به قول اهالی طاق شاه عباسی نیز قرار گرفته که با شماره ۳۱۰۷۷ در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت ملی شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha