سیل و تگرگ بیش از یک‌هزار میلیارد ریال به کشاورزی شاهرود خسارت زد

شاهرود - ایرنا - معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود گفت: سیل و تگرگ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ یک‌هزار و ۲۸ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت زد.

ابوطالب جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان خسارت ناشی از سیل و تگرگ به محصولات زراعی ۵۶ میلیارد و ۳۱۴ میلیون ریال و محصولات باغی ۹۷۰ میلیارد و ۵۳ میلیون ریال برآورد شد.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت بارش های اواخر خرداد به محصولات باغی مجن وارد شد، ابراز کرد: خسارت سیل و تگرگ مناطق مجن، دیزج، بدشت، حسین‌آباد ساغری، رویان و کلاتخان توسط کارشناسان برآورد شد.

جلالی از برآورد خسارت راه‌های فرعی روستایی منطقه تاش و حسین‌آباد ساغری خبر داد و گفت: میزان خسارت وارده به راه روستای تاش در بخش بسطام یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال تعیین شد.

سیل و تگرگ بیش از یک‌هزار میلیارد ریال به کشاورزی شاهرود خسارت زد

وی ادامه داد: سیل و تگرگ به راه روستایی حسین‌آباد ساغری در بخش مرکزی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به اینکه هفت آب بند روستای تاش در این بارش‌ها خسارت دید، اظهار کرد: خسارت وارده به منابع آب این روستا نیز ۱۴۰ میلیون ریال برآورد شد.

به گزارش ایرنا، ۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین‌های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha