۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85537497
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برداشت زردآلو در شاهرود با پیش‌بینی کاهش ۵۰ درصدی آغاز شد

شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شاهرود با بیان اینکه برداشت زردآلو در این شهرستان آغاز شد، گفت: تولید این میوه با توجه به سرمازدگی و خسارت تگرگ با کاهش ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید آقابیکی روز شنبه به رسانه‌ها اظهار کرد: امسال به دلیل سرمازدگی، طوفان و بارش تگرگ، نیمی از تولید محصول زردآلوی شهرستان شاهرود از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شاهرود ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ زردآلو دارد، ادامه داد: از مجموع باغ‌های زیر کشت این محصول پنج هزار و ۲۰۰ هکتار بارور است.

وی میانگین برداشت زردآلو از هر هکتار را ۱۲ تن اعلام کرد و گفت: برداشت ۳۱ هزار تن زردآلو از باغ‌های شاهرود پیش‌بینی می‌شود.

این مسوول ابراز کرد: مهم‌ترین ارقام زردآلو شاهرود از نوع قوامی، رجبعلی، جهانگیری، خیبه‌ای، غیاثی، نصیری، منوچهری، حاج محمدی و کبرایی است.

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود با بیان اینکه برداشت زردآلو در این شهرستان تا اواخر مردادماه ادامه دارد، اظهار کرد: ۷۰ درصد زردآلوی تولیدشده شاهرود به صورت تازه‌خوری و باقی آن در صنایع تبدیلی به صورت خشکبار استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی است که از این میزان ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن باغ می‌باشد.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین‌های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha