ساماندهی آموزش عالی و ایجاد توازن در رشته‌های تحصیلی ؛ موضوع نشست دبیران هیات‌ نظارت

تهران- ایرنا- هجدهمین نشست دبیران هیات‌ نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با تاکید بر سامان‌دهی مراکز آموزش عالی و ایجاد توازن در رشته‌های تحصیلی برگزار شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، اعضای شبکه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری کشور، در هجدهمین نشست سراسری به بررسی جامع و دقیق وضعیت موجود آموزش‌عالی کشور و تحلیل آن بر مبنای معیارهای علمی تاکید کردند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت تقویت و بهبود مستمر نظام نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در موسسات آموزش‌عالی، پژوهش و فناوری برای ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی، خواستار تعامل و همکاری تمام نهادهای مرتبط شد و تاکید کرد: این همکاری موجب ارتقای کیفیت و کارآمدی در حوزۀ آموزش‌عالی و پژوهش و فناوری می‌شود.

روح‌الله سهرابی، تدوین و اجرای برنامه‌های منظم عملیاتی را ضامن تضمین کیفیت در آموزش‌ عالی، پژوهش و فناوری دانست.

همچنین در این نشست معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سابق مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف به گفت‌وگو با دبیران هیات‌های نظارت از نظرها و دغدغه‌های آنها در حوزه‌های مرتبط به استان‌ها مطلع شد.

روح‌الله رازینی، تحلیل وضعیت آموزش‌عالی در چارچوبی نظام‌مند، سامان‌دهی و ماموریت‌گرا کردن مراکز آموزش‌عالی، ایجاد توازن در رشته‌های تحصیلی، بازنگری و تدوین آئین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های مرتبط با نظارت و ارزیابی مستمر برای اطمینان از اجرای صحیح و پایدار این برنامه‌ها را از جمله گام‌های اساسی در پیشبرد اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آمایش آموزش‌عالی برشمرد.

بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی برای ایجاد سامانۀ هوشمند در نظارت و ارزیابی، بررسی جامع و دقیق وضعیت موجود آموزش‌عالی کشور و تحلیل آن بر مبنای معیارهای علمی، تعیین و تخصیص ماموریت‌های ویژه به دانشگاه‌ها، موسسات آموزش‌عالی، پژوهشی و فناوری بر اساس توانمندی‌ها و نیازهای روز کشور از دیگر مواردی بود که در گفت‌وگوهای اعضای شبکه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در موسسات آموزش عالی طرح و در قالب بیانیه پایانی نشست منتشر شد.

در این نشست از تلاش‌های دو سال گذشته روح‌الله رازینی در مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با اهدای لوحی تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha