۴۰ میلیارد ریال وام به کارآفرینان در زندان‌های سمنان پرداخت شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سمنان با بیان اینکه ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به کارآفرینان در زندان‌ها امسال پرداخت شد، گفت: مالیات کارآفرینان در زندان‌ها سال گذشته صفر بود و امسال نیز تحقق این بسته تشویقی در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید کهربایی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: کارآفرینانی که به ایجاد خط تولید و اشتغالزایی برای زندانیان در داخل زندان، یا جوار زندان اقدام کنند از محل تبصره ۱۶ یا ۱۸ تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره در اقساط ۸۰ ماهه پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: هشت کارآفرین با اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سمنان در زمینه اشتغالزایی برای زندانیان همکاری دارند که هر زندانی به ازای کاری که انجام می‌دهد، به طور میانگین بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون ریال حقوق دارد.

۴۰ میلیارد ریال وام به کارآفرینان در زندان‌های سمنان پرداخت شد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سمنان با بیان اینکه ۱۵ شرکت تولیدی در زمینه اشتغال زندانیان رای باز با این اداره‌کل همراهی می‌کنند، گفت: ۵۵ زندانی این استان در شهرک صنعتی سمنان پذیرفته شدند و مشغول به کار و کسب درآمد هستند.

وی بیان کرد: ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به ۲۰ نفر از زندانیان آزاد شده استان سمنان برای اشتغالزایی پرداخت شد و برای یکهزار و ۲۴۴ زندانی پس از فراگیری دوره‌های مهارتی در سال ۱۴۰۲ گواهینامه مهارت صادر شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سمنان گفت: ۶۰ درصد زندانیان محکوم در این استان شاغل هستند و باید فرهنگ‌سازی شود تا کارآفرینان به زندانیان پس از آزادی نیز در سپردن شغل و مسوولیت اعتماد و همراهی کنند.

وی بیان کرد: روانه شدن فردی به زندان با مسوولیت‌های ۴۰ دستگاه اجرایی مرتبط است، بخش‌های مختلف با همراهی، هماهنگی و هم‌افزایی نقشی مهم در کاهش درگیری افراد با آسیب‌های اجتماعی و روانه شدن به زندان دارند.

کهربایی تاکید کرد: سوادآموزی و ورزش صبحگاهی ۲ موضوع مورد الزام در زندان‌های سمنان است و اکنون تعداد بی‌سوادان و کم‌سوادان در زندان‌های این استان کمتر از انگشتان یک دست است.

۴۰ میلیارد ریال وام به کارآفرینان در زندان‌های سمنان پرداخت شد

۴۴ زندانی سمنان حافظ قرآن از یک تا ۳۰ جزء هستند

کهربایی با بیان اینکه از قشرها و تحصیلات مختلف از بی‌سواد و کم‌سواد گرفته تا دارندگان تحصیلات دانشگاهی دربند هستند، افزود: ۸۰۰ زندانی عضو دارالقرآن زندان‌ها هستند و ۴۴ زندانی با آموزش‌های داخل زندان توانستند حافظ یک تا ۳۰ جزء قرآن شوند.

وی با اشاره به اینکه مراجع قضایی سال گذشته یکهزار و ۲۰۰ بازدید از زندان‌های سمنان داشتند، بیان کرد: ۱۱۶ زندانی جرائم مالی غیرعمد سال گذشته با همراهی خیران از زندان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سمنان گفت: ۵۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به خانواده زندانیان این استان در سال گذشته کمک شد و به ۳۰ خانواده تسهیلات از ۲۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال به منظور حمایت مالی و پیشگیری از آسیب اجتماعی با پیوست فرهنگی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه زندان‌های سمنان و دامغان در دولت سیزدهم به خارج از محدوده شهری منتقل و به‌روز رسانی شد، اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی زندان‌ها هزینه‌ شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سمنان اظهار کرد: افزایش ظرفیت زندان سمنان و دامغان با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال در دست اقدام است.

کهربایی ابراز کرد: تمام زندان‌های استان سمنان به جز گرمسار، به‌روز رسانی شده است و نوسازی زندان گرمسار نیز از طریق تامین اعتبارات از محل مولدسازی املاک مازاد در دست پیگیری و اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کارگاه‌های اشتغال زایی در زمینه‌های مختلف از جمله تولید نوار درِ خودرو، تولید مصنوعات چوبی و کارگاه ام دی اف سازی با همراهی بخش خصوصی در زندان‌های استان سمنان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha