دستگاه قضا زمینه‌ساز اشتغال بیش از یکهزار سمنانی شد/ تلاش‌ها برای حفاظت از یوزپلنگ

سمنان - ایرنا - رییس کل دادگستری سمنان گفت: اقدام‌های دستگاه قضا در پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بهبود کسب و کارها موجب اشتغالزایی برای یکهزار و ۳۲۹ نفر و احیای ۴۹ واحد راکد صنعتی و جلوگیری از تعطیلی ۱۹۸ واحد تولیدی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن همایش دادگستری سمنان افزود: تأمین امنیت سرمایه‌گذاری، کمک به بهبود کسب و کارها و پویایی اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضاست و این رویکرد با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: طبق نظرسنجی‌ها بر بستر سامانه‌های اینترنتی بیش از ۷۰ درصد مراجعه‌کنندگان از عملکرد دستگاه قضا در سمنان ابراز رضایت کردند و تلاش می‌شود رضایتمندی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مرجع صدور گواهی عدم سوءپیشینه دادسراست و در گذشته مراجعه‌کنندگان از طولانی بودن زمان صدور آن گلایه داشتند، اضافه کرد: مدت زمان صدور عدم سوءپیشینه در زمان حاضر به کمتر از هشت ساعت رسیده است.

دستگاه قضا زمینه‌ساز اشتغال بیش از یکهزار سمنانی شد/ تلاش‌ها برای حفاظت از یوزپلنگ

یک گام تا تکمیل حدنگاری اراضی کشاورزی سمنان

این مسوول ادامه داد: ۹۹ درصد اراضی ملی و ۷۴ درصد اراضی کشاورزی سمنان حدنگاری شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳ حدنگاری اراضی کشاورزی این استان تکمیل شود.

رییس کل دادگستری سمنان اظهار کرد: جلوگیری از جعل اسناد و زمین‌خواری، پیشگیری از خردشدن اراضی، کاهش اختلافات و دعاوی حقوقی از جمله مزایای حدنگاری اراضی ملی و کشاورزی است.

به گفته وی، ۴۳ درصد پرونده‌های قابل صلح و سازش در دستگاه قضا سمنان با مصالحه به سرانجام رسید و در ۹ پرونده قتل ۱۲ زندانی محکوم به قصاص بخشیده شدند.

زمینه سازی برای اشتغال

وی ابراز کرد: چهار سوله برای اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های سمنان ایجاد و زمینه اشتغالزایی برای بیش از یکهزار زندانی فراهم شد.

حجت‌الاسلام اکبری بیان کرد: جذب پزشک در پزشکی‌قانونی مهدیشهر و دامغان و احداث ساختمان اداره پزشکی قانونی در مهدیشهر از دیگر اقدام‌ها در سال گذشته است.

وی بیان کرد: آزادسازی یک‌میلیون و ۸۵۴ هزار هکتار از اراضی ملی و پیگیری مستمر برای اجرای طرح سدفینسک از دیگر اقدام‌ها و تلاش‌های دستگاه قضا سمنان است.

جدیت دستگاه قضا در برخورد با جرائم انتخاباتی

رییس کل دادگستری سمنان با اشاره به در پیش‌بودن چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری، بیان کرد: انتظار می‌رود افراد با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای حماسه دیگر خلق کنند و دستگاه قضا نیز با هرگونه تخلف‌های انتخاباتی برخورد می‌کند.

دستگاه قضا زمینه‌ساز اشتغال بیش از یکهزار سمنانی شد/ تلاش‌ها برای حفاظت از یوزپلنگ

آخرین اقدام در حفاظ از یوزپلنگ آسیایی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سمنان در این نشست گفت: عمده ترین نوع حادثه در جاده‌های این استان واژگونی خودرو است و کمبود جاذبه‌های بین‌راهی عامل وقوع واژگونی محسوب می شود.

زین العابدین حسام با بیان اینکه درصد کمی از علت تصادفات در محورهای سمنان مربوط به نقاط حادثه‌خیز است، افزود: طرح ایجاد و توسعه غرفه‌های استراحتگاهی بین راهی و افزایش ماندگاری مسافر به منظور کاهش تصادفات باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا به موضوع کش و قوس در اجرای تعهدات بین سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت راه و شهرسازی در ایمن‌سازی قلمرو حفاظت از گونه ارزشمند یوزپلنگ آسیایی در بخشی از جاده عباس‌آباد- میاندشت ورود کرد، اظهار کرد: پنج کیلومتر حساس از ۲۵ کیلومتر نقاط قلمرو یوزپلنگ آسیایی حصارکشی می‌شود.

به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سمنان، ۵۰ درصد کارها در زمینه نصب دوربین انجام و بقیه اقدامات در حال پیگیری است و همچنین موانع و عوامل تهدیدکننده حیات یوزپلنگ در نشستی با مسوولان حفاظت محیط زیست مطرح و تصمیم جامع گرفته شد.

به گزارش ایرنا، هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالی که جمعی از مسئولان نظام، همچون آیت ‏الله‏ بهشتی رییس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، ۱۲ معاون وزیر و ۲۷ نماینده مجلس در جلسه هفتگی حزب حضور داشتند، منفجر شد و از یکم تا هفتم تیرماه هر سال به‌عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha