۱۷ هزار تخت به ظرفیت بیمارستان‌های کشور اضافه شد

اراک - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۱۷ هزار تخت در دولت سیزدهم به ظرفیت بیمارستان‌های کشور اضافه شد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، «سعید کریمی» روز شنبه در آیین افتتاح همزمان طرح‌های بخش سلامت استان مرکزی، افزود: امروز در استان مرکزی ۴۸ پروژه درمانی افتتاح و حدود ۹۹ هزار و ۷۰۷ مترمربع به سرانه درمانی این استان اضافه شد

وی ارزش طرح‌های افتتاح شده در استان مرکزی را بیشت از ۷۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: ۹۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی در مدت فعالیت این دولت اضافه شد و ۳۸۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در کشور توزیع و سه هزار تخت ویژه افتتاح شد.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: برای ۲ هزار کودک در دولت سیزدهم کاشت حلزون شنوایی به صورت رایگان انجام شد.

کریمی ادامه داد: در این دولت با اقدامات صورت گرفته تعداد تخت‌های آی‌سی یو نوزدان ۲ برابر شده و اکنون به یک‌هزار و ۵۰ تخت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر اقدامات این دولت می توان به رایگان شدن درمان برای حدود هشت میلیون کودک زیر هفت سال و ۳۳ میلیون روستایی، افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی و سه دهک اول اشاره کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ۴۷ درصد درمان مردم در دولت سیزدهم رایگان شده است، گفت: در این دولت ۶ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند.

کریمی افزود: ۲ هزار کودک در دولت سیزدهم متقاضی کاشت حلزون بودند که به صورت رایگان عمل شدند در صورتی که عمل هرکدام از این کودکان حدود ۳۰۰ میلیون ریال هزینه نیاز داشت.

وی عنوان کرد: قبلا ۱۶ بیماری تحت پوشش صعب‌العلاج بود که اکنون به ۱۰۷ بیماری ارتقا یافته است و در سال جاری یک‌هزار و ۲۰۰ میلبارد ریال برای درمان این بیماران هزینه شد.

طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(ع)، طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری و بیمارستان زنان و زایمان دکتر آشتیانی اراک امروز افتتاح شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha