همه جریان‌های سیاسی ایران حامی فلسطین هستند/مقاومت در اوج و تل‌آویو در نهایت ضعف است

تهران-ایرنا- یک کارشناس مسائل غرب آسیا، محور مقاومت را در اوج آمادگی برای مقابله با ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و تل‌آویو را در حال احتضار ارزیابی کرد و در قبال رویکرد جمهوری اسلامی ایران در فضای پساانتخابات ریاست جمهوری نیز تاکید کرد که تمامی جریان‌های سیاسی کشورمان در حمایت از فلسطین هم‌نظرند.

به گزارش ایرنا، «سعدالله زارعی» امروز (شنبه) در نشست «بررسی آخرین تحولات غزه و سرزمین های اشغالی و نمایش قدرت مقاومت» که در «معاونت امور رسانه ای و تبلیغات وزارت ارشاد اسلامی» برگزار شد، خاطرنشان کرد: شاهد افزایش عملیات محور مقاومت در چندماه گذشته هستیم. میزان عملیات انجام شده توسط مقاومت غزه علیه رژیم اشغالگر، چهار برابر و میزان عملیات مقاومت لبنان علیه اشغالگران در ماه های اخیر ۲ برابر شده است.

وی با اشاره به هدف قرار گرفتن ناو هواپیمابر آمریکا توسط انصارالله یمن، این اقدام را تحولی مهم در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ارزیابی کرد و گفت: حملات مقاومت عراق در چند ماه گذشته جهش داشته است. حزب الله لبنان توانست شمال سرزمین های اشغالی را به آتش بکشد و عمق عملیات خود را تا تل آویو گسترش دهد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه هدف محور مقاومت از افزایش عملیات نظامی علیه رژیم اشغالگر، متوقف کردن جنگ بود، گفت: مقاومت با اعمال فشار، تلاش کرد رژیم اشغالگر را وادار به توقف جنگ کند و هدف آن تشدید تنش نیست.

ستون‌های قدرت رژیم صهیونیستی متزلزل شده است

زارعی از فروپاشی ستون های قدرت رژیم اشغالگر بعد از عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر(۱۵ مهرماه) خبر داد و گفت: رژیم صهیونیستی در شرایط مرگ و زندگی است.

وی، قدرت اطلاعاتی، امنیتی، نظامی، سیاسی و دیپلماتیک را پایه های قدرت رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و گفت: قدرت اطلاعاتی رژیم اشغالگر همواره پیشران تمام اقدامات این رژیم در داخل و بیرون سرزمین های اشغالی بوده اند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به عضویت بیش از یک میلیون نیروی اصلی و ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی، این ارتش را مجهز به مدرن ترین سلاح ها ارزیابی کرد.

زارعی، قدرت سیاسی رژیم اشغالگر را بخش دیگری از قدرت آن ارزیابی کرد که با تکیه بر این ابزار، توانسته یهودیان سراسر جهان را دور هم جمع کند.

وی درباره قدرت دیپلماتیک و روابط خارجی رژیم اشغالگر نیز گفت: تل آویو مورد حمایت بی قیدوشرط قدرت های غربی از جمله آمریکا و پایتخت های اروپایی است و این رژیم بدون حمایت خارجی قادر به ادامه حیات نیست.

این کارشناس مسائل بین الملل، درباره چگونگی فروپاشی پایه های قدرت رژیم صهیونیستی، گفت: در حوزه اطلاعاتی، رژیم صهیونیستی دچار سردرگمی است و نه تنها در ابتدای عملیات طوفان الاقصی غافلگیر شد بلکه این غافلگیری ها هنوز هم ادامه دارد و به خاطر همین اشتباهات محاسباتی، هر بار که برای یافتن اسرای خود یا فرماندهان حماس به جایی حمله کرد، ناکام ماند.

زارعی گفت: اسرائیلی ها دیگر اعتمادی به سازمان های اطلاعاتی و امنیتی ندارند زیرا به آنها گفته بود از جانب حماس و حزب الله خطری متوجه اسرائیل نیست اما این طور نبود.

وی درباره فروپاشی قدرت نظامی رژیم اشغالگر نیز گفت: ارتش اسرائیل نتوانسته به اهدافش برای نابودی حماس یا آزادی اسرای صهیونیست دست پیدا کند. حتی شاهد بودیم که مقاومت فلسطین در جبالیا و رفح، دوباره تعدادی از صهیونیست ها را اسیر کرد.

این کارشناس مسائل منطقه، تشدید تقابل سیاسی بین جریان های مختلف در تل آویو را به معنای متزلزل شدن قدرت سیاسی این رژیم ارزیابی کرد و گفت: گروه های صهیونیست دیگر نمی توانند زیر یک پرچم کار کنند و به هم اعتماد ندارند.

زارعی، مخدوش شدن روابط خارجی رژیم صهیونیستی با دیگر کشورها و حتی متحدانش را از دیگر دستاوردهای طوفان الاقصی ارزیابی کرد و گفت: ۱۴۷ کشور برای به رسمیت شناختن فلسطین اعلام آمادگی کرده اند و شاهد هستیم دادگاه لاهه تحت فشار افکار عمومی، علیه مقامات اسرائیلی حکم صادر و موضوع نسل کشی و کودک کشی توسط این رژیم را مطرح کرد.

وی، قیام دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی و احتیاط فرانسه، انگلیس و آلمان در حمایت از این رژیم در نهادهای بین المللی را یادآور شد و گفت: بیشتر جنگ های اسرائیل با قطعنامه یا میانجی گری و از طریق اهرم سیاسی به پایان رسیدند اما با وجود آن که قطعنامه‌ اخیر شورای امنیت به نفع اسرائیل است، آن را نپذیرفت زیرا ستون های قدرتش از بین رفته و امضای آتش بس برایش مصداق امضای بیانیه انحلال است.

جبهه مقاومت در اوج آمادگی است

این کارشناس مسائل غرب آسیا درباره تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیز گفت: تهدید اسرائیل می تواند جدی باشد و جنگ بعید نیست زیرا از جنگ نظامی علیه غزه و روند سیاسی مایوس است.

زارعی افزود: از نظر تل آویو، پذیرش فرمول سیاسی برای پایان دادن به جنگ علیه غزه، پذیرش ضعف است و هدف رژیم اشغالگر از تهدید لبنان، سرپوش گذاشتن بر این ضعف هاست.

وی گفت: صهیونیست ها چون نمی توانند جنگ غزه را با موفقیت به پایان برسانند، ممکن است دست به کار احمقانه ای در سطح منطقه بزنند اما جبهه مقاومت برای دادن پاسخ قاطع، آماده است.

این کارشناس مسائل راهبردی بعد از تشریح نقاط ضعف رژیم صهیونیستی، محور مقاومت را در اوج آمادگی و توان عملیاتی ارزیابی کرد و گفت: مقاومت عراق با یک میلیون نیرو، دسترسی خوبی به سلاح دارد و توان عملیاتی آن بسیار بالاست.

زارعی با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی و متحدانش علیه لبنان و یمن، جبهه مقاومت را تقویت کرد، گفت: قابلیت ترمیم پذیری مقاومت بسیار بالاست و جسارت مقاومت در انجام عملیات بیشتر شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه جبهه مقاومت دنبال درگیری نیست، تصریح کرد: توقف جنگ، گزینه اسرائیل نیست اما در نهایت مجبور به پذیرش آن خواهد شد.

زارعی افزود: توقف جنگ نتیجه رایزنی یا ابتکار آمریکایی ها یا اسرائیلی ها نخواهد بود ولی تلاش خواهند کرد چنین نشان دهند که اسرائیل پیروز شده است.

جریان های سیاسی داخلی ایران درباره حمایت از فلسطین، نظر واحدی دارند

وی به حضور مقامات ارشد کشورهای مختلف در مراسم ترحیم و تشییع شهدای خدمت از جمله رئیس جمهوری و وزیر خارجه فقید اشاره کرد و گفت: محور مقاومت به رهبری ایران، روابط خوبی با کشورهای دنیا دارد و حضور سران کشورها در تشییع رئیس جمهور شهید، این را نشان داد.

وی، جبهه مقاومت را عامل تقویت قدرت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی دانست و گفت: حزب الله لبنان قدرت مقابله با ماشین جنگی اسرائیل را دارد. اگرچه ایران همواره از مقاومت حمایت کرده است اما نیازی به حمایت مستقیم ایران در جنگ احتمالی ندارد.

این تحلیلگر مسائل بین الملل، حزب الله لبنان را مورد حمایت گروه های سیاسی حاکم بر لبنان و دولت این کشور ارزیابی کرد و گفت: حزب الله لبنان مثل حماس در محاصره نیست و فیلمبرداری پهپاد حزب الله از بندر راهبردی حیفا، بخشی از توانایی های آن را به نمایش گذاشت.

زارعی درباره تاثیر نتایج انتخابات ایران بر جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه نیز گفت: جریان های سیاسی داخلی ایران همگی درباره حمایت از فلسطین، نظر واحدی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha