حضور گسترده در انتخابات باعث تثبیت جایگاه ایران در معادلات بین المللی می شود

همدان - ایرنا- یک صادرکننده کالا گفت: حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات باعث استحکام بیشتر جایگاه کشور در عرصه بین الملل و همچنین حوزه های اقتصادی می شود.

منوچهر رضایی از صادرکنندگان کالای تولیدی کشور روز شنبه در سخنانی در مراسم تجلیل از صادر کننده برترهمدان با بیان اینکه صادر کنندگان سربازان جبهه اقتصادی کشور هستند، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، رابطه بین صادرات غیرنفتی و رشد اقتصادی در ایران مثبت و معنی دار است.

وی ادامه داد: در برنامه سوم و چهارم به توسعه صادرات توجه شده است بنابراین اکنون شاهد افزایش صادرات غیرنفتی کشور به بیش از ۵۵ میلیارد دلار در کشور هستیم که بیانگر رشد جهشی در این بخش است.

این صادر کننده عمده صادرات در همدان را مربوط به بخش کشاورزی دانست و یادآور شد: همه دستگاه‌های استان از جمله استاندارد و گمرک هماهنگ بوده و زمینه صادرات را در کمترین زمان ممکن فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه کشور در شرایط خاص تحریم ها قرار دارد، از اینکه استاندار همدان همواره همراه و پشتیبان تولید کنندگان و صادرکنندگان بوده است، ابراز خرسندی کرد.

رضایی اظهار داشت: اگر صادرات کالا رونق داشته باشد می توان به ادامه تولید امیدوار بود که این مساله نیز رونق اشتغال را در پی دارد و در نهایت منجر به رفاه اجتماعی خواهد شد.

وی حمل ونقل برون مرزی سیاست انقباضی بانکها از جمله بانک صادرات، منابع و خدمات دهی صندوق ضمانت صادرات ، و مسال تعهدات ارزی را از جمله مهمترین دغدغه های صادر کنندگان در استان همدان خواند.

این صادر کننده با اشاره به اینکه باید از صادرکنندگان خرد استان بیشتر حمایت شود، بر تشکیل شرکت های بزرگ صادراتی در استان همدان برای هماهنگی و انسجام بیشتر در صادرات و فروش کالا تاکید کرد.

وی تصریح کرد: با قوانین حمایتی می توانیم صادرات کشور را از ۵۰ میلیارد دلار به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برسیم که مهمترین عامل در این زمینه حمایت بانکها از صادرکنندگان است.

رضایی گفت: متاسفانه عمده کالاهای کشور بصورت امانی فروخته می شود که این مساله مشکلات جدی را برای صادر کننده بوجود می آورد.

وی از ضرورت احیای جوایز صادراتی برای ترغیب صادر کنندگان خبر داد و تاکید کرد: تا برخی قوانین دست و پاگیر اداری وجود دارد نمی توان به جهش اقتصادی رسید.

در این مراسم ۱۰ صادرکننده برتر استان همدان در گروه کالایی، صنایع معدنی، تبدیلی کشاورزی، شیمیایی و سیمان تجلیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha