۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۱۶
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85516827
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

همت دولت سیزدهم برای رونق واحدهای تولیدی گلستان
تولید پوشاک در شهرک صنعتی آق قلا

گرگان- ایرنا- حمایت از رونق کسب و کار واحدهای تولیدی یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که اثر آن با حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش و اجرای طرح‌های تولیدی مانند تکمیل، توسعه و احیای واحدهای راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی آق‌قلا از جمله نمونه‌های سرمایه‌گذاری دولت سیزدهم برای حمایت از سرمایه گذاران در بخش رونق کسب و کار و تولید پایدار محصولات واحدهای گلستان به شمار می رود که بیانگر ثمره حمایت دولت سیزدهم و همت مسوولان ارشد و دستگاه‌های مرتبط برای رضایت تولیدکنندگان و کارگران است.

این شهرک صنعتی با ۱۶۸ هکتار مساحت و ۲۲۰ واحد بهره‌بردار فعال در کیلومتر ۱۲ جاده گرگان- آق‌قلا قرار دارد و به عنوان قدیمی‌ترین شهرک صنعتی گلستان ضمن دارابودن امکانات اولیه و زیرساخت آب، برق، گاز، تصفیه خانه فاضلاب، تلفن، امکانات زیر ساخت؛ از امکاناتی نظیر اینترنت پر سرعت، مرکز کسب و کار، آتش نشانی و مرکز ارتقای مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای برخوردار است.

مدیر شرکت صنایع چوب سندل ( روکش نئوپان) در شهرک صنعتی آق قلا گفت: طرح توسعه این واحد تولیدی، سال قبل با جذب سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت سالانه تولید پنج میلیون متر مکعب روکش نئوپان ، مورد بهره‌برداری رسیده است.

شاهرخ قاضی مقدم افزود: ۱۵ نفر به طور مستقیم در این واحد تولیدی جذب شده و کارگران آن روزانه در سه نوبت کاری فعالیت دارند.

به گفته وی علاوه بر این، زمینه اشتغال غیرمستقیم برای ۵۰ نفر از طریق این واحد تولیدی فراهم شده است.

همت دولت سیزدهم برای رونق واحدهای تولیدی گلستان

وی یادآور شد: قبل از اجرای طرح توسعه، صادرات این محصول به کشورهای همسایه انجام می‌شد ولی اکنون به دلیل برخی مشکلات در بخش صادرات، سرمایه‌گذاری در این حوزه را به طور موقت کنار گذاشته‌ و به تامین بازار داخلی توجه داریم.

قاضی مقدم، سخت‌شدن تخصیص ارز و ثبت سفارش نسبت به گذشته را از جمله چالش صادرات محصولات این واحد تولیدی برشمرد.

مدیر واحد تولید مبل (اروس) که با جذب ۶۵ نفر جزو کارآفرینان برتر گلستان به شمار می‌رود، گفت: از مسوولان دستگاه‌های مرتبط در استان انتظار می‌رود بیش از پیش در کنار تولید کنندگان باشند تا موانع تولید پایدار برداشته شود.

محمدعزیز صحنه افزود: آسان‌سازی حمایت اداری در بخش‌های مختلف از جمله صدور پروانه و ارایه تسهیلات بانکی جزو نیازهای اساسی تولیدکنندگان استان برای پایداری تولید است که باید مورد توجه جدی دستگاه‌های مرتبط قرارگیرد.

این تولیدکننده گلستانی که از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را در تولید مبل به صورت کارگر ساده آغاز کرد گفت: تامین نیاز داخلی در اولویت من است و برای محصولات تولیدی این واحد از مناطق مختلف کشور از جمله کیش، قشم، سیرجان و کرمان سفارش داریم.

وی که محل استقرار فعالیتش شهرک صنعتی آق قلا است ادامه داد: صادرات مبل به کشورهای همسایه، در اولویت بعدی کار قرار دارد که در آینده برای اجرای آن سرمایه‌‎گذاری خواهد شد.

همت دولت سیزدهم برای رونق واحدهای تولیدی گلستان

مسوول مالی شرکت ظرف صنعت گلستان تولیدکننده درپوش‌های گاز بند و آب بند نرمال و قالب گیری و تولید دستگیره‌های بطری در شهرک صنعتی آق‌قلا گفت: این شرکت سال ۱۳۹۲ با هدف تولید درهای پلاستیکی فعالیت خود را شروع کرده و طرح توسعه آن سال‌های اخیر شتاب گرفت.

روح الله مقصودلو افزود: فعالیت تولیدی این شرکت با هشت دستگاه و با سرمایه‌گذاری ۴۴۰ میلیارد ریالی ادامه دارد.

وی از طرح توسعه این شرکت با استقرار ۲ دستگاه جدید در سال جاری خبر داد و خواستار تامین سرمایه در گردش مداوم و برطرف شدن ثبت سفارش توسط دستگاهه‌های مرتبط استانی شد.

مقصودلو خاطرنشان کرد: حمایت از این واحد تولیدی، ضمن حفظ پایداری اشتغال، نیاز واحدهای تولیدی در حوزه بسته‌بندی محصولات غذایی تامین و ایجاد ارزش افزوده را برای استان همراه خواهد داشت.

به گفته وی با اجرای طرح توسعه این شرکت، ۲۲ نفر به طور مستقیم در ۲ نوبت کاری مشغول فعالیت هستند.

سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای صنعت گلستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با صدور پروانه برای ۲۰ واحد صنعتی جدید در استان طی فصل بهار امسال فراهم شد.

درویشعلی حسن‌زاده اظهار کرد: با بهره‌برداری از ابن طرح‌های صنعتی برای ۵۸۷ نفر فرصت شغلی پایدار ایجاد خواهد شد.

وی از احیای پنج واحد صنعتی راکد در استان طی سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: با برگشت این واحدها به چرخه تولید، برای ۱۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد شد.

حسن‌زاده یادآور شد: براساس پایش صورت گرفته از واحدهای صنعتی استان، ۴۰ واحد از واحدهای راکد قابلیت راه‌اندازی داشتند که هدفگذاری امسال بیش از ۱۵ واحد است.

برای استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری در رونق کسب و کار در صنعت، معدن و تجارت گلستان، فعالیت ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان طی سال‌های اخیر در این خطه با برگزاری نشست های تخصصی شتاب به خود گرفته و تا عقب ماندگی چند دهه در این حوزه کاهش یابد.

در گلستان هدفگذاری برای سرمایه‌گذاری در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و تولید ثروت در بخش صنعت به عنوان سومین اولویت در دستور کار مسوولان دستگاه‌های مرتبط استانی قرار دارد که طبق داده آماری اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان با روی کار آمدن دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ در استان گلستان ۹۵ واحد راکد با احیای دوباره هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی به چرخه تولید بازگشته است.

براساس مسوولان صنعت، معدن و تجارت گلستان، در این خطه هزار و ۱۳۰ واحد صنعتی وجود دارد و در این واحدها ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول کار هستند.

استان گلستان دارای هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۸ هزار و ۷۰۰ نفر است که عمده این واحدها در ۲۳ شهرک و نواحی صنعتی استان مستقر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha