دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت: حضور حداکثری در انتخابات موجب ارتقای امنیت بین‌المللی می‌شود

قم- ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) با بیان اینکه رئیس جمهوری که با رای بالا انتخاب شود، توان بیشتری برای حل مشکل‌های کشور دارد گفت: اگر بخواهیم، ضریب امنیت جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل افزایش پیدا کند، نیازمند به حضور حداکثری در انتخابات هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی عصر شنبه در نشستی با عنوان «انتخابات پرشور، قدرت نرم جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل» در سالن اجتماعات مجمع جهانی اهل‌بیت در قم اظهار کرد: شهیدان خدمت با ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان، مسیر یک انتخابات پرشور در هشتم تیرماه را فراهم کردند.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم، مشارکت ۴۰ درصدی در دوره قبل، در این دوره جبران خواهد شد و شخصی باید رئیس جمهور شود که خدمتگزار واقعی جامعه باشد، خود را وقف و هزینه مردم کند و خستگی نیز نشناسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رئیس جمهور باید سرعت قطار پیشرفت جمهوری اسلامی را برای رسیدن به هدف‌های مورد نظر بیشتر کند.

وی همچنین جمهوریت و اسلامیت را دو رکن جمهوری اسلامی خواند و گفت: هیچ یک از این ۲ نباید فدای دیگری شود.

حضور حداکثری در انتخابات موجب ارتقای امنیت بین‌المللی می‌شود

رمضانی با بیان این نکته که رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده راه و مکتب حضرت امام‌(ره) است تصریح کرد: مکتب امامین انقلاب مبنای دینی دارد، نظام جمهوری اسلامی نیز بر پایه همین مکتب در عرصه بین‌الملل فعالانه حضور دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت همجنین با بیان این نکته که بیشتر فعالیت این مجمع مربوط به خارج از مرزهای کشور است اضافه کرد: این مجمع با بیش از ۱۳۰ کشور جهان در ارتباط است.

رمضانی، وجود بیش از سه‌هزار مبلغ بومی از سوی این مجمع در نقاط گوناگون جهان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: مجامع محلی و کانون‌های فرهنگی نیز بخشی از ظرفیت‌های مجمع جهانی اهل بیت در جهان به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به دانشگاه‌ مجمع جهانی اهل‌بیت افزود: از ۳۲ ملیت جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و ۹۹ درصد این دانشجویان نیز غیرایرانی می‌باشند.

دبیرکل مجمع اهل‌بیت، خبرگزاری اهل‌بیت را هم یکی از ظرفیت‌های این مجمع برشمرد و یادآور شد: این خبرگزاری با ۲۷ زبان مختلف، در حال انعکاس رویدادها و رخدادهای مربوط به شیعه و شخصیت‌های شیعی در جهان است.

وی ادامه داد: ویکی شیعه نیز با ۲۲ زبان از مشهورترین زبان‌های دنیا، یک دائره‌المعارف شیعه محسوب می‌شود، که طی سال گذشته بالغ بر هشت هزار و ۳۰۰ مدخل به این مجموعه افزوده شد.

وی با ذکر این نکته که ویکی شیعه هم‌اکنون شامل ۳۵ هزار مدخل است خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مرجعیت علمی، یکی از کارهای مورد نیاز همین است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت همچنین شخصیت‌های بزرگی مانند سید حسن نصرالله را از اعضای این مجمع دانست و یادآور شد: در حال حاضر ۷۰۰ نفر عضو مجمع هستند، ۴۰۰ نفر نیز تقاضای عضویت دارند.

وی با بیان این مطلب که فعالیت‌های رسانه‌ای مجمع جهانی اهل‌بیت بر پایه اخلاق و صداقت است گفت: اخلاق باید در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حکمفرما باشد.

وی تاکید کرد: معرفی درست و دقیق اهل‌بیت فارغ از هرگونه افراط و تفریط، مهمترین خط خبری و رسانه‌ای این مجمع است.

وی معارف اهل‌بیت را حول سه موضوع عدالت، عقلانیت و معنویت توصیف کرد و گفت: معنویتی که ما آن را پیگیری می‌کنیم با اعتقاد به عالم غیب است.

رمضانی افزود: معنویتی که در آموزه‌های دینی شیعه وجود دارد، بر مبنای مسئولیت‌پذیری است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت همچنین مقابله با بردگی مدرن، استعمار فریب‌کارانه و توجه به عدالت برای همه بشر را از مسائلی دانست که از سوی این مجمع درخصوص آن، اقدام‌های تبیینی قابل توجهی صورت می‌گیرد گفت: در معارف اهل بیت ۲ اصل ایجابی و سلبی وجود دارد، که ظلم‌ نکردن و نپذیرفتن ظلم از جمله آن است.

رمضانی خاطرنشان کرد: یکی از تهدیدهای بزرگی که در کشورهای غربی وجود دارد، و به مناطق دیگر نیز سرایت می‌کند، اخلاق جنسیتی است.

وی با یادآوری اینکه اکنون با ۲ اسلام انحرافی با عناوین لیبرالی و داعشی در جهان مواجه هستیم بیان داشت: باید مقوله انتظار را به نحو شایسته در جامعه بشری تعلیم و آموزش بدهیم.

وی همچنین اضافه کرد: برای آموزش معارف اهل‌بیت به دنیا، فراگیری زبان بین‌الملل ضروری است.

وی با یادآوری ضرورت تبیین حفظ استقلال سیاسی جمهوری اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام گفت: به لحاظ سیاسی برای رسیدن نظام‌اسلامی به این مرحله‌ای که در حال حاضر در آن قرار دارد، گام‌های اساسی برداشته شده‌است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه تبیین رشد علمی جمهوری اسلامی نیز اهمیت زیادی دارد افزود: برای تبیین پیشرفت‌های علمی کشور، داشتن یک پیوست‌ علمی تاثیر مهم و بسزایی دارد.

وی یادآور شد: امروز همه جهان، ایران اسلامی را به عنوان یک قدرت جهانی می‌شناسند.

وی تاکید کرد: دنیا هیچ زمانی مانند امروز، تشنه معارف اهل بیت نبوده است، اگر این معارف را با زبان فهم بین‌المللی معرفی کنیم، فاتح میدان فکر و اندیشه بشری هستیم، چرا که غربی‌ها در اخلاق و عقیده به بن‌بست رسیده‌اند و نمی‌توانند راه را به بشریت نشان دهند.

حضور حداکثری در انتخابات موجب ارتقای امنیت بین‌المللی می‌شود

نشست انتخابات پرشور قدرت نرم جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل با حضور جمعی از فعالان رسانه‌ای کشور به میزبانی خبرگزاری اهل‌بیت در مجمع جهانی اهل بیت در قم برگزار شد.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیر ماه امسال برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha