استاندار: ۶۸۰۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های ایلام اختصاص یافت

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های این استان از محل اعتبارات اربعین برای تکمیل زیرساخت‌ها اختصاص می‌یابد، گفت: هزینه‌کرد ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی از مصادیق توجه دولت سیزدهم به زیرساخت‌های اربعین در این استان است.

به گزارش ایرنا، «حسن بهرام‌نیا» عصر شنبه در نشست ستاد انتخابات استان ایلام با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید جمهور و همراهان ایشان، شهدا و سه هزار شهید استان، اظهار کرد: خدمات شهیدجمهور موجب شد که قلب و دل مردم ایران مجذوب این شخصیت وارسته شود.

وی افزود: ضرورت دارد از طریق صدا و سیما، مراسم اربعین شهدای خدمت بسیار شایسته، اطلاع‌رسانی و با همکاری فرمانداران و ائمه جمعه، مجلس بزرگداشت و مراسم سوگواری شهدای خدمت هم‌زمان با سراسر کشور به‌صورت باشکوه و متناسب با تراز شهدا برگزار شود.

استاندار ایلام با اشاره به توسعه میدان نفتی چنگوله، یادآورشد: طرح توسعه میدان نفتی چنگوله از طرح‌های مصوب سفر «رییس‌جمهور شهید» به استان ایلام به‌ شمار می‌رود و با اهتمام شهید جمهور محقق شد که توسعه آن نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان دارد.

استاندار: ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به شهرداری های ایلام اختصاص یافت

وی بیان کرد: کار قرارداد توسعه میدان نفتی چنگوله از آبان‌ماه ۱۴۰۲ با پیگیری مسوولان استان شروع شده بود و لازم است از نمایندگان سابق استان که برای آغاز عملیات اجرایی این میدان نفتی تلاش کردند و هم‌چنین از نمایندگان استان که در مراسم انعقاد قرارداد حضور داشتند قدردانی می‌کنم‌

بهرام‌نیا با قدردانی از اصحاب رسانه، صدا و سیمای مرکز استان ایلام، گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها خدمات شهیدجمهور در استان در حوزه‌های زیرساختی، درمانی و بهداشتی را به‌خوبی منعکس کردند که این خدمات در شبکه‌های ملی هم انعکاس داده شد.

وی با بیان اینکه توجه دولت سیزدهم به بحث اربعین بی‌بدیل بود و اربعین یک موهبت بزرگ برای استان ایلام است، ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از ابتدای دولت سیزدهم برای پروژه‌های زیرساختی اربعین در استان ایلام هزینه شده است.

استاندار ایلام گفت: از این میزان ۸۵ هزار میلیارد ریال مربوط به راه‌های منتهی به مهران و ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز مربوط به ساخت مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بهداشتی و دیگر حوزه‌هاست.

استاندار: ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به شهرداری های ایلام اختصاص یافت

وی با اشاره به اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری استان، افزود: سال گذشته از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و از محل اربعین، بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های استان از جمله بهسازی معابر، احداث کارخانه یخ و احداث سرویس بهداشتی، تکمیل سایه‌بان، ساخت مجتمع بین‌راهی اختصاص و هزینه شد.

بهرام‌نیا یادآور شد: برای امسال نیز ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تا آخر هفته به حساب شهرداری‌های استان واریز می‌شود که ضرورت دارد شهرداران بلادرنگ عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت‌ها را آغاز کنند و فرمانداران و دفتر فنی استانداری در این خصوص نظارت دقیق داشته باشند.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود که قبل از اربعین پروژه‌هایی نظیر سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه و چندین پروژه دیگر از جمله تصفیه‌خانه ایوان و سالن فرودگاه و ان‌جی‌ال و کاغذ سنگی به بهره‌برداری برسذ، گفت: مصوبات دور دوم سفر رییس‌جمهور از نظر ریالی، ‌۱۱ برابر مصوبات دور اول بود.

به گزارش ایرنا، نشست ستاد انتخابات استان به ریاست استاندار ایلام، با حضور معاونین استاندار، فرمانداران و روسای کمیته‌های ستاد انتخابات در سالن شهید ملکشاهی استانداری ایلام برگزار شد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۶۳۳ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در سطح ۱۲ شهرستان استان ایلام برگزار می‌شود.

استاندار ایلام در این نشست با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی و قانونمداری، بر فراهم کردن شرایط لازم برای حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رای در انتخابات هشتم تیر ماه تاکید کرد.

میدان نفتی چنگوله در شهرستان مرزی مهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha