انتخابات سرمایه اجتماعی کشور است

ساری - ایرنا - نماینده مردم بجنورد در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان جایگاه ممتاز انتخابات در جمهوری اسلامی گفت: یکی از سرمایه های ارزشمند اجتماعی در کشور ایران برگزاری انتخابات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد وحیدی روز یکشنبه در همایش انتخاباتی یاران محمدباقر قالیباف یکی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ساری افزود: برای افزایش سرمایه اجتماعی نظام همه اقشار مختلف مردم مسئولیت دارند تا در انتخابات هشتم تیرماه حضوری فعال داشته باشند.

وی اظهار کرد: مشارکت حداکثری همواره یکی از اصول مورد توصیه و تاکید رهبر معظم انقلاب برای همه انتخابات‌ها است و این انتخابات هم مستثنی نخواهد بود.

وی بیان کرد: اگر از نظر بین‌المللی به موضوع مشارکت نگاه کنیم می‌بینیم هر جا که مشارکت مردم در انتخابات‌ افزایش یافت، طمع دشمنان کم شد و این موضوع در انتخاباتی ریاست جمهوری اهمیت ویژه‌ای دارد.

وحیدی با بیان این مطلب که برخی در فضای مجازی این‌گونه طرح می‌کنند که رئیس جمهور در ایران کاره ای نیست، اظهار کرد: ریاست جمهوری در ایران در مقایسه با روسای سه قوه حدود نود درصد اختیارات در دست رئیس‌جمهوری است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری در ایران نقش تدارکاتچی ندارد آن‌گونه که برخی گفتند، بلکه وزرا، معاونان وزرا، سفرا در اختیار رئیس‌جمهوری است و رییس قوه مجریه، اختیارات بسیار گسترده‌ای دارد.

وحیدی با بیان این که یک معلم وقتی می‌خواهید برای دانش‌آموزان خود نمره ثبت کند به عملکرد وی نگاه می‌کند، ادامه داد: در انتخابات پیش رو هم باید به کسی رأی دهند که کارنامه داشته باشد و عملکرد وی در گذشته روشن باشد.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: محمدباقر قالیباف در عملیاتی فرمانده بود که برادرش در این عملیات به شهادت رسید اما به عملیات ادامه داد و این نشان‌دهنده ایمان، تعهد و کارآمدی ایشان است.

وی به سابقه حضور قالیباف در سازمان هوا فضای سپاه اشاره و اضافه کرد: سردار حاجی‌زاده در همین خصوص گفتند اگر شما می‌خواهید بدانید شهرک‌های موشکی زیرزمینی ما را چه کسی ساخته است افرادی چون سردار شهید طهرانی مقدم و برادر قالیباف را فراموش نکنید و اگر سردار دل‌ها شهید سلیمانی گفته بود من دوست دارم روزی را ببینم که در این کشور قالیباف رئیس‌جمهور باشد و شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، از سر شناختِ دقیق بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در انتخابات و رأی دادن فرصت را از دست ندهیم و توصیه ما این است که به فردی مانند قالیباف رأی دهیم که سابقه روشنی داشته باشد و یکی از راه‌های شناخت توانایی یک فرد، عملکرد گذشته وی است.

وحیدی همچنین به عملکرد ویژه قالیباف در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: قوانین مهمی چون جوانی جمعیت، رتبه‌بندی فرهنگیان، قانون فوق‌العاده ویژه معلمان، تغییر ساختار آموزش و پرورش و مجموعه قوانین دیگر از جمله مواردی بود که در زمان حضور قالیباف در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی به ضرورت اجماع بین نامزدهای اصولگرا اشاره کرد و گفت: اگر نیروهای انقلاب به چنین اجماعی برسند بدون تردید پیروزی در دسترس خواهد بود اما ترجیح ما در این اجماع، انتخاب محمدباقر قالیباف است.

بر اساس آمار موجود، ۲ میلیون و ۴۸۷هزار و ۲۴۴ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند که بیشتر آن ها را مردان تشکیل می دهند.

تعداد زنان مازندران واجد شرایط رای دادن در هشتم تیر ماه یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر است.

برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای در مازندران در نظر گرفته شده است که بیشتر از هزار و ۷۷۰ شعبه اخذ رای در مناطق روستایی مستقر می شود.

همچنین ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار است.

۵۹ حوزه انتخابیه در سطح استان وجود دارد که شامل ۲۲ حوزه اصلی (فرمانداری‌ها) و ۳۷ حوزه فرعی (بخشداری‌ها) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha