پای کار آمدن مردم بهترین راه‌ برون رفت از مشکلات است

بیرجند - ایرنا - استاندار اسبق خراسان جنوبی گفت: بهترین شیوه و راه‌ برون رفت از مشکلات، حکمرانی و انتخاب درست است و اینکه خودمان پای کار بیاییم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی اکبر پرویزی شنبه شب در همایش فرهنگیان و دانشجو معلمان خراسان جنوبی که در محل ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در بیرجند برگزار شد، گفت: برخی رفتارهای اجتماعی جوانان و مردم در واقع واکنش به رفتارهای ماست و امیدواریم دولتی سر کار آید که بتواند برخی روش‌های غلط گذشته را اصلاح و شرایط ما بهبود پیدا کند.

وی افزود: مردم خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها در شرایط سخت تری قرار دارند که امیدواریم گام‌های خوبی توسط دولتمردان برای مناطق محروم از جمله خراسان جنوبی برداشته شود.

استاندار اسبق استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی عنوان کرد: در دهه اول انقلاب مردم بدون خواهش پای صندوق رای می‌آمدند اما رفته رفته این حضور کمرنگ شد و بخشی مهمی از این شرایط به عملکرد مسئولان از گذشته تاکنون بر می‌گردد که باعث شده اعتماد بین مردم و مسئولان کم شود از طرفی شاهد شکاف بین مردم و مسئولان هستیم.

وی گفت: چرا ما باید ستاد تشکیل دهیم و از مردم بخواهیم که برای سرنوشت خودشان قدم بردارند؟ مردم به ما مسئولان و دولت‌ها اعتماد کردند و منتظر ماندند که وعده‌ها محقق شود ولی کم کم متوجه شدند که این وعده‌ها مربوط به دوران انتخابات است.

پرویزی افزود: الان مردم دچار گرفتاری و مشکلات معیشتی هستند و مسئولان دولت شهید رئیسی هم اعلام کردند که ۳۰ درصد مردم زیر خط فقر قرار دارند لذا تا وقتی این شرایط حاکم باشد، مردم فرصت نمی‌کنند در مسایل اجتماعی تاثیرگذار باشند یا اینکه از حاکمان بخواهند نقش آنها را در اثرگذاری مسائل مختلف بپذیرند.

وی گفت: اینکه چرا وضعیت مردم دچار چالش شد و جمعیت زیادی تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفته‌اند، اصل موضوع به سرمایه گذاری برمی‌گردد که البته حوزه سرمایه گذاری مستقیم با روابط خارجی ما مرتبط است.

استاندار خراسان جنوبی در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶، گفت: برای برون رفت از این مشکلات باید خودمان پای کار بیاییم و مشکلات را حل کنیم که بهترین شیوه و راه‌ برون رفت از مشکلات، حکمرانی و انتخاب صحیح و درست است، متاسفانه روند برگزاری انتخابات در گذشته به گونه‌ای پیش رفت که مردم رویگردان شدند و این وضعیت ناشی از اقدامات مسئولان است.

وی بیان کرد: برخلاف برخی دوستان علاقه‌ای ندارم که به ایرادات برخی نامزدهای دیگر بپردازیم، نباید به دنبال عقده گشایی باشیم، برخی اذعان دارند که باید به برخی توهین‌ها واکنش نشان دهیم اما بهترین واکنش ما پای صندوق رای و انتخاب درست است چرا که با انتخاب درست همه مردم بهره‌مند می‌شوند.

پرویزی گفت: نمی‌توانیم وعده دهیم که با تغییر یک دولت همه مشکلات حل شود چرا که برخی مشکلات اساسی است و دیدگاه اصلاح طلبان، نه اصلاح افراد و ساختارها بلکه اصلاح روش‌هاست؛ اگر روش‌ها اصلاح شود در آینده شاهد شکوفایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بخشی از گروه‌های سیاسی به دنبال کاری که به افزایش مشارکت ختم شود، نیستند و به دنبال مشارکت حداقلی هستند در حالی که اگر مشارکت مردم در همه حوزه‌ها وجود داشته باشد و حکومت این مشارکت را توسعه دهد، در پیشرفت جامعه اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

این فعال سیاسی گفت: راه برون رفت از مشکلات موجود ارتباط با سایر کشورهای دنیاست که هنوز نتوانستیم این مشکل و چالش را علیرغم دادن امتیازهای مختلف، حل کنیم.

وی پایگاه اصلی توسعه را آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: بهترین نیروها با هزینه دولت و والدین خود به خارج از کشور می‌روند لذا باید روش‌های خودمان را در زمینه آموزش عالی تغییر دهیم و ممکن است در کوتاه مدت جوابگو نباشد اما حتما در بلندمدت تاثیرگذار خواهد بود.

پرویزی افزود: آیا در ۴۵ سال گذشته دروغگویی کم شده و صداقت و راستگویی بیشتر شده است؟ در شرایطی می‌بینیم که بعضی افراد با دروغگویی و ریاکاری امتیاز می‌گیرند ولی ما با راستگویی و صداقت هزینه می‌دهیم، علیرغم هزینه‌های میلیاردی نتوانسته‌ایم مشکلات فرهنگی جامعه را حل کنیم چرا که مسیر را اشتباه رفتیم.

وی مدعی شد: مردم ناراضی هستند و باید جایی این نارضایتی‌ها قطع شود، هیچ یک از منتقدان پزشکیان نمی‌توانند بگویند او ناسالم و دروغگوست، ما اصلاح طلبان نمی‌توانیم جلوی دروغگویی و تهمت برخی افراد را بگیریم اما می‌توانیم انتخاب درست داشته باشیم.

استاندار اسبق خراسان جنوبی گفت: تهمت زدن خیلی راحت‌تر از دفاع کردن است، باید مردم را متقاعد کنیم که پای کار بیایند.

۶ نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف هستند که از بیستم خرداد تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز انتخابات، فرصت تبلیغات دارند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha