عضو ستاد فرهنگیان: جلیلی بیشترین قرابت را با شهید رییسی دارد

بیرجند - ایرنا - عضو ستاد فرهنگیان کشوری سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: سعید جلیلی یکی از کسانی است که بیشترین قرابت را در سیره عملی و نظری با شهید رییسی دارد لذا او را فرد اصلح می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی عطاران در اجتماع حامیان فرهنگی و مردمی جلیلی که یکشنبه شب در بوستان شهدای گمنام بلوار شعبانیه بیرجند برگزار شد، از خراسان جنوبی به عنوان دیار رئیس جمهور شهید، خدوم و مجاهد یاد کرد و افزود: شهید رییسی اهل صبر، توصیه به صبر، نگاهبانی و دفاع از نظام، وطن، کشور و مرزهای اعتقادی و اهل تقوی، فلاح و رستگاری بود.

وی گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر ادامه راه این شهید بزرگوار است که جلیلی چنین ویژگی‌هایی دارد.

عضو ستاد فرهنگیان کشوری سعید جلیلی با بیان اینکه تقوای شهید رییسی به او سعه صدر داد، افزود: ریشه سعه صدر این شهید در تقوایش بود، در مقابل بی تقوایی‌ها و بداخلاقی‌ها رفتار عاقلانه، منطقی و پدرانه داشت و صبور بود.

وی گفت: آیت الله رییسی سال‌ها مسئولیت نظارتی و اطلاعات کافی و وافی از افراد داشت، عیب و نقص آنها را می‌دانست اما به رخشان نکشید، دیدیم همان‌ کسانی که پیش از شهادت او چه درباره شهید گفتند و بعد از شهادت چه می‌گویند؛ این از جهتی مظلومیت و از جهت دیگر حقانیت او را می‌رساند.

عطاران بیان کرد: سعید جلیلی نیز ویژگی‌های شهید رییسی را دارد و در برخوردها، گفت و گوها و مناظره‌ها کریمانه، عاقلانه و پدرانه از کنار بسیاری از رفتارها و گفتارها عبور می‌کند و همزمان راهکار عملی و علمی خروج از غفلت‌ها را همان جا ارایه می‌دهد.

وی با اشاره به مردم داری شهید جمهور گفت: آیت الله رییسی اهل محبت خدا بود و ارتباط خود را با خدا تقویت کرد بدون شک نسبت به مردم نیز محبت و درک عمیقی از درد و رنج مردم داشت که جلیلی هم همین ویژگی‌ها را دارد.

عطاران گفت: جلیلی با تلاش علمی و عملی برای حل بی منت مشکلات مردم یک جهاد ارزشمندی را به نمایش گذاشته است، بعد از سال ۱۳۹۲ با تشکیل دولت سایه و استفاده مجاهدانه، مخلصانه و وقت گذار از جوان‌ترین، متخصص‌ترین و مخلص‌ترین نیروهای کشور و انقلاب، مشکلات را احصا و برای تک تک آنها راه حل ارائه کرد.

وی بیان کرد: ولایتمداری شهید رییسی ‌گل ویژگی‌های این شهید است، اعتقاد و ایمان او که منشا آن تقوا و ارتباط بسیار عمیق با خداست از او یک شخصیت ولایتمدار و خاضع در مقابل ولایت ساخت.

عضو ستاد فرهنگیان کشوری سعید جلیلی افزود: وی علیرغم برخورداری از امکانات و اختیارات گسترده و نفوذ کلام بسیار، تواضع خود را حفظ کرد در حالی که خیلی‌ افراد از این امتحان رفوزه شدند اما روز به روز خضوع و خاکساری وی نسبت به ولایت فقیه بیشتر شد.

وی عنوان کرد: روحیه جهادی، تلاش خستگی ناپذیر، هدفمند و خالصانه شهید رییسی زبانزد خاص و عام بود و دل‌های مردم محروم را به سمت خود جلب کرد، او را تخریب کردند و بدترین عناوین را به کار بردند اما یکی از محبوبترین شخصیت‌های تاریخ اسلام و ایران شد.

عطاران گفت: شهید رییسی فردی شد که مردم قدرشناس ایران در جمعیت‌های میلیونی به خصوص در خراسان جنوبی با چشم‌های گریان و دل‌های سوزان او را تشییع کردند.

وی با بیان اینکه زندگی فکری، اجتماعی و سیاسی جلیلی حاکی از این خصیصه ارزشمند یعنی روحیه جهادی است افزود: او به عنوان فرد جانباز از یک انسان کامل بیشتر جهاد می‌کند و جهاد عملی و نظری را در دستور کار دارد.

عطاران عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید رییسی اخلاص و صداقت و اساس عمل وی کار برای خدا بود لذا از بدرفتاری‌ها و کج رفتاری‌ها ناراحت نمی‌شد و تلاش کرد وحدت بین قوا تقویت شود.

وی گفت: اخلاص در عمل، شهید رییسی را از هوای نفس، تکبر و ریاست و نخوت دور کرد که جلیلی نیز در گذر زمان و در عمل این ویژگی را به نمایش گذاشت و ایمان، عمل صالح و مهر او دل‌های مومنان و مستضعفان را نشانه گرفته است.

عضو ستاد فرهنگیان کشوری سعید جلیلی، فسادستیزی و عدالت خواهی را از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور شهید برشمرد و افزود: مبارزه با فساد سیاسی و اقتصادی و زمینه سازی برای اجرای عدالت از ویژگی‌های وی بود که اهتمام ویژه و رویکرد عملی سعید جلیلی هم ادامه همین مسیر مقدس است.

عطاران گفت: اعتماد به جوانان و فرهیختگان و عدم اعتماد و نگاه التماسی به دشمن همانطور که در مناطره‌ها می‌بینید از دیگر ویژگی‌ها است.

وی اضافه کرد: امروز دوگانه ما دوگانه مسائل فرهنگی، اقتصادی و غیره در درجه اول نیست بلکه این است که آیا به دشمن لبخند می‌زنی و به دوست اخم می‌کنی یا برعکس؟ شهید رییسی در مقابل دشمن محکم و نسبت به مردم خاضع بود که جلیلی نیز همین ویژگی را دارد.

عضو ستاد فرهنگیان کشوری سعید جلیلی با تاکید بر اینکه امروز در جهان اسلام و دنیای انسانیت، فرهنگ و هسته مقاومت تشکیل شده است گفت: با محوریت مقاومت هسته‌های دانشجویی و روشنفکری تشکیل شده و افرادی مخاطب پیام مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: صراحت در مرزبندی با دشمن، مدیریت صمیمی، بهبود واقعی و با عزت روابط بین الملل، صداقت در گفتار، خار چشم دشمن بودن، دوری از جنجال، یکرنگی و ناامید نکردن مردم از دیگر ویژگی‌های شهید رییسی است.

عطاران گفت: اینکه یک مشاور در مناظره چند حرف منفی برای جمع کردن رای بزند در گذشته ممکن بود اثرگذار باشد اما امروز مردم آگاه شده‌اند و می‌فهمند فرهنگ مناظره شهید رییسی و سعید جلیلی است که پیروز می‌شود.

وی عنوان کرد: شهید رییسی ایجاد امید در مردم، تشکیل گروه‌های کارشناسی برای رفع ضعف‌ها، آرامش در تصمیم و عمل، سفارش ناپذیری، باور به ما می‌توانیم، پرهیز از دوقطبی سازی جامعه، فداکاری، قاطعیت و حمایت از تولید داخلی را در عمل نشان داد و در جهاد تبیین نیاز به دادن آدرس نیست.

عضو ستاد فرهنگیان کشوری سعید جلیلی با اشاره به ویژگی ایمان حقیقی شهید رییسی به مردم بیان کرد: در سفرهای استانی رییس جمهور و جلیلی این موضوع مشهود است که محبت آنها را در دل مردم انداخت و این روزها شاهد موج گسترده حمایت‌های مردمی از جلیلی هستیم.

وی با بیان اینکه هر خانه یا فرد می‌تواند یک ستاد برای جهاد تبیین باشد گفت: شهید رییسی در دولت خود از بحران‌های دشوار عبور کرد، بدحالی‌های دانش آموزان جنگ روانی حساب شده دشمن علیه انقلاب اسلامی بود.

عطاران ادامه داد: آنچه توانست این جنگ‌های روانی را در کنار برخی اقدامات دستگاه‌های امنیتی خنثی کند، جهاد تبیین بود که شهید رییسی و دوستداران او در قالب صدها هزار ساعت انجام دادند.

وی گفت: کاری که دشمن می‌خواست با جوانان و نوجوانان انجام دهد یا کلاهی که سر بانوان قرار دهد آن را با منظومه‌ای از تلاش و حرکت نرم تخریب گر ایجاد کرده بود، با جهاد تبیین خنثی شد.

عضو ستاد فرهنگیان کشوری سعید جلیلی افزود: در روزهای باقیمانده تا انتخابات بدون شک با هجمه‌های تبلیغاتی وسیع مواجه خواهیم شد که باید جهاد تبیین درخصوص ویژگی‌های شخصیتی جلیلی در اولویت قرار گیرد، جهاد تبیین حتی از طریق تلفن همراه قابل انجام است و نباید در اطلاع‌رسانی و تبیین هیچ کسی را دست کم گرفت.

وی گفت: نباید در جهاد تبیین به استان خود اکتفا کنید چون امروز دنیا کوچک شده و با تلفن همراه می‌توان با تمام دنیا ارتباط برقرار کرد.

۶ نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف هستند که از بیستم خرداد تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز انتخابات، فرصت تبلیغات دارند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha