۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 85517395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد

۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 85517395
هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد

قزوین - ایرنا - وضعیت جوی ناپایدار که تا دوشنبه در سطح استان پیش بینی شده منجر به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان قزوین شد.

مهدی آخوندی، کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: با توجه به نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، وضعیت جوی استان تا ظهر چهارشنبه /۶ تیرماه جاری/ با گذر متناوب امواج تراز میانی جو، در پاره‌ای مناطق با افزایش ابر، احتمال وقوع بارش های رگبار، رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تشکیل ابرهای همرفتی ناپایداری ها در برخی نقاط استان از شدت بیشتری برخوردار است و بارش تگرگ نیز پیش بینی می شود، لذا آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: اداره کل هواشناسی قزوین به شهروندان توصیه می کند که به دلیل افزایش ابرهای سیاه، طی روزهای آیند مراقب رعد و برق ها، به ویژه در فضاهای باز، اماکن و مراتع مرتفع باشند و از اتراق کردن در حاشیه و بستر رودخانه ها اجتناب کنند.

آخوندی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۵ و آبیک با ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۹ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha