سفیر آمریکا در ژاپن خواستار افزایش همکاری‌های تسلیحاتی دو کشور برای مقابله با چین شد

تهران-ایرنا- «رحم امانوئل»، سفیر ایالات متحده در ژاپن، در مورد لزوم سرعت بخشیدن به تولید مشترک موشک و سایر سلاح‌های پیشرفته به منظور تقویت بازدارندگی دو کشور در برابر چین و افزایش ذخایر نظامی اوکراین تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، امانوئل در مصاحبه با «فایننشال تایمز» گفت: ایالات متحده و ژاپن باید قوانین موجود را تغییر دهند تا آمریکا بتواند از توانایی های مهندسی و صنعتی ژاپن در راستای اهداف مشترک بهتر استفاده کند.

سفیر آمریکا در ژاپن افزود: ایالات متحده باید نحوه برخورد خود با انتقال فناوری‌ها را به منظور سرعت بخشیدن به حجم تولیدات تغییر دهد. از سوی دیگر، ‌ژاپن نیز باید شیوه رویکرد صادراتی خود را تغییر دهد تا دو کشور بتوانند موارد تجاری لازم برای تولیدات مشترک را ایجاد کنند.

در بخشی از این گزارش آمده است: توکیو در حال حاضر دستورالعمل های سختگیرانه صادرات تسلیحات خود را کاهش داده است تا اجازه دهد چندین موشک دفاع هوایی پاتریوت تولید داخلی به ایالات متحده ارسال شود، اقدامی که به واشنگتن کمک می کند تا عرضه حیاتی تسلیحات به اوکراین را افزایش دهد. این در حالی است که شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن موشک‌های پاتریوت را تحت لیسانس پیمانکاران دفاعی آمریکایی لاکهید مارتین و آرتی‌اکس (RTX) تولید می کند.

فایننشال تایمز افزود: واشنگتن از توکیو خواسته تا با بازنگری قوانین صادراتی خود، نقش بیشتری در تولید مشترک تسلیحاتی که می‌تواند توسط ایالات متحده استفاده شوند، ایفا کند.

دولت آمریکا پنج‌شنبه گذشته از توقف برنامه‌های خود برای تحویل موشک‌های رهگیر پاتریوت به سایر کشورها به منظور پیگیری سریع سفارش‌ها به اوکراین به منظور تقویت دفاع هوایی این کشور در برابر حملات روسیه خبر داد.

این گزارش در ادامه نوشت: شرکت‌های دفاعی ژاپنی به‌عنوان پیمانکاران فرعی ایالات متحده در نظر گرفته می‌شوند، تا دو کشور بتوانند تسلیحاتی را که به طور گسترده‌ تولید می‌کنند به کشورهای دوست صادر کنند.

در اوایل این ماه، مقام‌های ارشد دفاعی امریکا و ژاپن در توکیو مذاکراتی را تحت یک نشست جدید به منظور همکاری‌های بیشتر در صنعت دفاعی برگزار کردند. دو کشور، ‌در این نشست به طور رسمی بحث‌ها در مورد تعمیر و نگهداری مشترک کشتی‌های جنگی آمریکایی مستقر در آب‌های ژاپن را آغاز کردند.

سفیر آمریکا در ژاپن با اشاره به اهمیت بازدارنگی آمریکا در برابر چین گفت: استفاده از کارخانه‌های کشتی‌سازی تحت اداره ژاپن برای تعمیر و نگهداری کشتی‌های جنگی این امکان را فراهم می کند تا این کشتی‌ها به جای سفرهای طولانی بازگشت به ایالات متحده، در منطقه هند و اقیانوس آرام باقی بمانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha