۴ تیر ۱۴۰۳، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85517573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشتم تیر، روز خلق زیباترین تابلوی حماسه حضور مازندران در همایش ملی انتخابات

نوشهر- ایرنا- جمعی از مردم غرب مازندران با تاکید بر ضرورت حضور همه جانبه در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر گفتند اهالی این منطقه همچون گذشته در روز هشتم تیر با حضور پرشور و حماسی خود زیباترین تابلوی همایش ملی حضور در انتخابات را در انقلاب اسلامی خلق خواهند کرد.

آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفتند اکنون ملت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر در معرض آزمونی دیگر در مرحله ای خاص از شرایط تمدنی نظام بین الملل و سرنوشت کشور قرار گرفته که از یکسو کارگاه ساخت و ساز به برکت تلاش های شهید آیت الله رییسی در سراسر کشور، حیاتی دوباره یافت و بارقه امیدها در دل جوانان و آحاد ملت شکوفا شده است.

از سوی دیگر، ملت ایران بعد از شهادت رییس جمهور خستگی ناپذیر و هیات همراه در معرض یک امتحان سیاسی برای انتخاب ریاست جمهوری قرار بگیرد و حق آن است حماسه متاثر از شور و شعور فراق از شهید جمهور را با حضور فعال همراه با بصیرت خود در پای صندوق های رای به یک حماسه بزرگتر سیاسی با انتخاب رییس جمهور در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود.

اهالی غرب مازندران معتقدند که در چله دوم انقلاب اسلامی، به طور قطع حضور حماسی ملت در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری به یکی از روزهای درخشان و ماندگار ملت در کارنامه انقلاب اسلامی ثبت و ضبط خواهد شد.

دایر بودن ۵۹ حوزه انتخابیه در مازندران

دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: ۲ میلیون و ۴۸۷هزار و ۲۴۴ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن و شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح این استان داریم.

جواد سالار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیشتر واجدان شرایط رای دادن در مازندران را مردان، برشمرد و افزود: از این جمعیت یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۱ نفر از واجدان شرایط رای دادن مردان هستند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد زنان مازندران واجد شرایط رای دادن در هشتم تیر ماه یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر است.

برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای در مازندران در نظر گرفته شده است که بیشتر از هزار و ۷۷۰ شعبه اخذ رای در مناطق روستایی مستقر می شود.

همچنین ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار است.

۵۹ حوزه انتخابیه در سطح استان وجود دارد که شامل ۲۲ حوزه اصلی (فرمانداری‌ها) و ۳۷ حوزه فرعی (بخشداری‌ها) است.

حضور مردم نظام را بیمه می کند

حاج قنبرعلی شادمان مغازه دار بلده ای در پاسخ خبرنگار ایرنا که آیا در انتخابات هشتم تیر شرکت می کنید؟ گفت: وظیفه همه مردم است که در سرنوشت خود توجه ویژه داشته باشند و حضور مردم در انتخابات، کشور را در مقابل هرگونه تهدید و توطئه بیمه می کند.

وی اظهارداشت : تاکنون در همه انتخابات بعد از انقلاب اسلامی شرکت کردم و در هشتم تیر شرکت می کنیم چرا ایران را باید ساخت و در چله دوم انقلاب اسلامی نیز تلاش های رییس جمهوری منتخب باید بیشتر از گذشته باشد.

وی خاطرنشان کرد : شرکت پرشور مردم در این رویداد سیاسی همچون گذشته به طور قطع، سبب یاس و ناامیدی دشمنان می شود البته فراموش نکنیم دشمنان چشم به این دوره از انتخابات دوختند تا تفاسیر نادرستی از حضور مردم داشته باشند در چنین شرایطی ملت باید هوشیار باشد و با بصیرت عمل کنند.

این شهروند بلده شهرستان نور با بیان این که ملت ایران همواره در عرصه های مختلف از جمله انتخابات، حمایتشان را از نظام و انقلاب اسلامی ثابت کرده اند، گفت : ضروری است مردم شناختشان را نسبت به مباحث روز افزایش دهند تا فریب دشمنان را نخورند و انتخابات تیرماه را به نحو احسن برگزار کنند.

این پیرمرد بلده ای یادآور شد : ما ملت ایران همانطور که در دفاع مقدس در صحنه حضور همه جانبه داشتیم اکنون نیز به ویژه در انتخابات باید بیشتر خودمان را با مشارکت بیشتر در پای صندوق های اخذ رای نشان دهیم.

هشتم تیر، روز خلق زیباترین تابلوی حماسه حضور مازندران در همایش ملی انتخابات

یک رای هم مهم است

یک معلم منطقه دالخانی رامسر که خود را " بهروز مقدم پور" به خبرنگار ایرنا معرفی و پیش بینی کرد که مردم مازندران و حتی ملت ایران در انتخابات هشتم تیر زیباترین تابلوی همایش ملی انتخابات ریاست جمهوری را در انقلاب اسلامی خلق خواهند کرد.

مقدم پور بیان کرد : هر رای به گفته برخی بزرگان تیری به قلب دشمنان کشور عزیرمان است که آنان از همین حضور مردم ایران در صحنه های سیاسی و اجتماعی شکست می خورد و عقب نشینی می کنند.

وی اضافه کرد : نکته مهم دیگر این که مسوولان امر و رسانه های باید تا زمان باقیمانده برای برگزاری انتخابات هشتم تیر دستاوردهای نظام اسلامی و نامزدها نیز راهبردهای علمی و اصولی خود را به مردم معرفی کرده و با امیدآفرینی موجب افزایش حضور مردم در انتخابات شوند.

وی حضور حماسی مردم در انتخابات را لازمه عبور از هر گونه مشکلات کشور برشمرد و گفت : این روزها تبلیغات مسموم علیه انقلاب اسلامی زیاد شده و مردم باید با بصیرت و انسجام کامل در انتخابات شرکت کنند چراکه با همین حضور گسترده هر راهبرد دشمنان با شکست مواجه خواهد شد.

این شهروند رامسری با تاکید بر ضرورت داشتن برنامه علمی از سوی نامزدهای انتخاباتی اضافه کرد : نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نباید شعار غیر واقعی بدهند و همدیگر را تخریب کنند چرا که مردم با بیان واقعیت ها و داشتن برنامه های راهبردی، فرد اصلح را بر می گزینند.

هشتم تیر تجلی حضور ملت

محسن ثمربخش کارمندی از اهالی شهر چمستان در گفت و گو با ایرنا افزود : مسوولان امر و نامزدها باید به دنبال افزایش مشارکت سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری باشند و حضور حماسی ملت را باید در روز هشتم تیر در پای صندوق های رای داشته باشیم.

وی گفت : ما ملتی هستیم که می توانیم و همانطور که در گذشته به اثبات رسیده در انتخابات این دوره ریاست جمهوری حضور پرشور خواهیم داشت و وفاداری خود را به انقلاب اسلامی نشان خواهند داد.

ثمربخش به مشکلات جامعه اشاره و اضافه کرد : رییس جمهور منتخب مردم باید برنامه های راهبردی داخلی و بین المللی داشته باشند و برای اعتلای ایران اسلامی و رونق تولید و توسعه و آبادانی کشورمان بیش از پیش گام برداد.

وی ادامه داد: ملت ایران به طور قطع ملت ایران در این رویداد سیاسی مهم با حضور گسترده بر عزت و اقتدار نظام می افزایند.

هشتم تیر، روز خلق زیباترین تابلوی حماسه حضور مازندران در همایش ملی انتخاباتامام جمعه شهرستان نوشهر گفت : احساس مسوولیت و نقش آفرینی در تحولات اجتماعی و در حاکمیت سیاسی حکمی عقلی و شرعی است و هر وقت این نقش آفرینی از سوی ملت از روی بصیرت رخ داد نتایج خوبی را به ارمغان آورد.

آیت الله محمود مشایخ در گفت و گو با ایرنا افزود : اگر خواص در عرصه فعالیت اجتماعی به نقش خود نپردازند و مردم پا به عرصه فعالیت نگذارند اشتباهی رخ خواهد داد که آیندگان متضرر آن خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد : ملت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر در معرض آزمونی دیگر در مرحله ای خاص از شرایط نمدنی نظام بین الملل و سرنوشت کشور قرار گرفته اند از یکسو کارگاه ساخت و ساز به برکت تلاش های آیت الله رییسی در سراسر کشور، حیاتی دوباره بافت و بارقه امید ها در دل جوانان و آحاد ملت شکوفا شده است و از دیگر سو جبهه مقاومت و تغییر نظام بین الملل در مراحل غیر قابل برگشت قرار گرفته که منتظر حضور فعال و پرشور همراه با بصیرت مردم ایران اسلامی به عنوان پیشران تمدنی است.

هشتم تیر، روز خلق زیباترین تابلوی حماسه حضور مازندران در همایش ملی انتخابات

امام جمعه شهرستان نوشهر بیان کرد: اکنون که داغ سنگین و بزرگ شهادت رییس جمهور خستگی ناپذیر و هیات همراه در حادثه سفوط بالگرد ایشان موجب شده است تا بار دیگر در معرض یک امتحان سیاسی برای انتخاب ریاست جمهوری قرار بگیرد و حق آن است حماسه متاثیر از شور و شعور فراق از شهید جمهور را با حضور فعال همراه با بصیرت خود در پای صندوق های رای به یک حماسه بزرگتر سیاسی با انتخاب رییس جمهور در تراز انقلاب اسلامی تبدیل کنیم.

آیت الله مشایخ یادآور شد: رییسی جمهوری که بتواند با در برداشتن صفاوت تخصص و تعهد ودر کنار مردمی بودن و انقلابی بوددن، دغدغه مندی نسبت به درد و رنج مستضعفان، پایبندی به آرمان های انقلاب در یک کلام سربازی ولایت یا خادمی جمهور، بتواند بار دیگر یا د و خاطره الگوی مردم سالاری دینی را در کام و ذهن ملت ایران زنده کند و مسیرپر فروغ و امید بخش حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی ایرانی را در چله دوم انقلاب، استمرار ببخشد و به یقین در این میان کلام مقام رهبری و سیره شهید جمهور و خادم الرضا می تواند چراغ خوبی باشد.

همه ساز و کار اجرای انتخابات در مازندران فراهم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مازندران تدارک دیده شده است.

قاسم عزیززاده گرجی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد شعبه‌های اخذ رای در روستاها مستقر خواهند شد، افزود: از مجموع شعبات اخذ رای، یکهزار و ۷۷۰ شعبه روستایی، ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار است.

وی با بیان اینکه ۵۹ حوزه انتخابیه شامل ۲۲ حوزه اصلی و ۳۷ حوزه فرعی در سطح استان مازندران وجود دارد، ادامه داد: این دوره از انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود و از ۲۶ مرحله فرآیند برگزاری انتخابات ۲۵ مرحله آن به صورت الکترونیکی برگزار و تنها مرحله آخر اخذ رای به صورت دستی انجام می‌شود.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه ساز و کار اجرای انتخابات در استان به طور کامل فراهم است و هیچ مانع و مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی همواره در معرض دید جریان انقلاب، محور مقاومت و مستضعفان جهان و همچنین دشمنان انقلاب اسلامی قرار دارد.

وی با تاکید براینکه در انتخابات فصل الخطاب قانون و چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مدنظر است، افزود: تشکیل ستاد انتخابات متشکل از ۱۱ کمیته تخصصی، تشکیل هیات‌های اجرایی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی برای عوامل اجرایی، کاربران دستگاه‌های احراز هویت، استقرار دستگاه‌های احراز هویت بعد از بروز رسانی و توزیع تعرفه‌های رای در سطح شهرستان‌ها از جمله اقدامات ستاد انتخابات استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha