تعیین ۲۳ صندوق اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری ایران در عراق

بغداد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران از تعیین ۲۳ صندوق ثابت و سیار اخذ رای برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۶ نمایندگی ایران در عراق خبر داد.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور، جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ همزمان با در داخل کشور در ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از جمله عراق برگزار خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روز یکشنبه در حاشیه جلسه بررسی زمینه های مشارکت و حضور هرچه باشکوه تر ایرانیان مقیم عراق در انتخابات هشتم تیرماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز امیدواری کرد که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری همانند انتخابات گذشته، شاهد حضور باشکوه اقشار مختلف ایرانیان مقیم عراق از زنان و مردان و همچنین زائران عتبات مقدسه در پای صندوق های اخذ رای باشیم.

محمد کاظم آل صادق، افزود: ۶ کنسولگری جمهوری اسلامی در بغداد، اربیل، سلیمانیه، کربلا ، نجف و بصره در این دوره از انتخابات از ایرانیان مقیم و زائران عتبات مقدسه در عراق رای گیری خواهند کرد.

وی تصریح کرد در این انتخابات علاوه براستقرار مراکز اخذ رای در محل شش کنسولگری کشورمان در عراق در هتل های محل اقامت زائران و اماکن پر حضور ایرانیان مقیم در این کشور، صندوق های ثابت و سیار نیز در نظرگرفته شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در ادامه یادآورشد که بزودی آدرس و محل های دقیق استقرار صندوق های اخذ رای به اطلاع و آگاهی عموم ایرانیان مقیم و زائران عتبات عالیات در شهرهای مقدس عراق خواهد رسید.

در این نشست که رایزن فرهنگی کشورمان در عراق، معاون سفیر و کارشناسان بخش های مختلف نیز حضور داشتند در حوزه اطلاع رسانی این دوره از انتخابات در عراق تبادل نظرشد.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha