دولت سیزدهم افزون بر ۲۵ هزار میلیارد ریال در حمل و نقل خراسان شمالی هزینه کرد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: دولت سیزدهم برای اجرای پروژه های مختلف حمل و نقل و راهداری در این استان ۲۵ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرد که سبب ارتقای شاخص های توسعه در این خطه از کشور شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد مشتری روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این میزان اعتبار برای طرح های مختلف از جمله ساخت و آسفالت راه های روستایی به طول حدود ۱۶۹ کیلومتر، روکش تقویتی به طول بیش از ۴۴۳ کیلومتر، روکش راه های روستایی و فرعی به طول بیش از ۳۴۹ کیلومتر، رفع ۲۳ نقطه حادثه خیز، ساخت و تکمیل ۲۰ دستگاه پل ضروری و ایجاد سه با مجتمع خدمات رفاهی است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶۸.۹ کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم با هشت هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال اعتبار ساخته شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: اکنون ۳۶ کیلومتر راه در محورهای روستایی استان آماده آسفالت است که قیر مورد نیاز تامین شده و یا به پیمانکار حواله داده شده تا قیر را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه طول راه های استان حدود ۶ هزار کیلومتر است افزود: طول راه های روستایی چهارهزار و ۶۵۱ کیلومتر است که ۲ هزار و ۲۰۶ کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت است.

مشتری گفت: میزان برخورداری شمار روستاهای استان از راه مناسب ۷۸.۲ درصد است که این شاخص در کشور به طور میانگین ۸۵.۱ درصد است و ۶.۹ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

وی افزود: میزان برخورداری از راه روستایی مناسب در استان به لحاظ طول راه، ۴۷.۴ درصد است که این شاخص در کشور به طور میانگین ۵۵.۱ درصد است و ۷.۷ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: اکنون ۱۵۸ روستای استان راه مناسب و آسفالت ندارند در این زمینه باید ۵۷۸ کیلومتر راه آسفالت شود، در این باره با قیمت های کنون، ۳۴ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه آسفالت راه در محورهای روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان در سفر دولت به استان مصوب شد گفت: ۸۰ روستای بالای ۵۰ خانوار استان راه مناسب ندارد که در این زمینه باید ۲۵۲ کیلومتر راه در این محورها ساخته و آسفالت شود که برای اجرای این طرح ها ۱۵ هزار و ۹۸ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha