بیش از ۳۰ کیلومتر از جاده‌های خراسان‌شمالی روکش تقویتی شد

بجنورد-ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۳۰.۶ کیلومتر از جاده های استان در محورهای اصلی و شریانی از ابتدای سالجاری تاکنون روکش تقویتی و حفاظتی شد.

حامد معروف روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین و ارتقای ایمنی ترددهای جاده ای استان اظهار کرد: همچنین در این مدت روکش تقویتی به طول ۱۳.۷ کیلومتر و روکش حفاظتی به طول ۱۶.۹ کیلومتر اجرا شد.

وی اجرای آسفالت تقویتی در محورهای بجنورد - اسفراین، گرمه - چمن بید، بجنورد - آشخانه، پیش قلعه - راز و جاجرم - سنخواست را از دیگر اقدامات انجام شده برای ارتقای ایمنی ترددهای جاده ای استان عنوان و اظهار کرد: روکش تقویتی در محورهای بجنورد - شیروان، چمن بید - باش کلاته، سه راهی پیش قلعه - کریک و چمن بید - گرمه در این مدت انجام شد.

وی گفت: درزگیری آسفالت ۲۲ کیلومتر محور اصلی با ۱۶ هزار و ۱۸ متر قیر پلیمری و لکه گیری ۳۱.۲ کیلومتر با یکهزار و ۸۴۶ تن آسفالت از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است و برای اجرای عملیات روکش آسفالت حفاظتی و تقویتی، درزگیری و لکه گیری محورهای مواصلاتی در مجموع ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شد.

نصب و تعمیر بیش از هشت هزار عدد علائم ایمنی جاده ای

معروف با اشاره به نصب و تعمیر هشت هزار و ۵۰۰ عدد علائم ایمنی راه ها در سال جاری افزود: این علائم شامل علائم اخطاری، انتظامی و مسیرنما است که با هدف ارتقای ایمنی ترددهای جاده ای و کاهش تصادفات نصب و تعمیر شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: همچنین در این مدت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع علائم افقی و خط نوشته اجرا و ۲۴۰ متر مربع تابلوی اطلاعاتی راه ها با اولویت نقاط پرتصادف، راه های آسیایی و گردشگری نصب و تعمیر شد.

وی گفت: ۶ کیلومتر حفاظ ایمنی گاردریل و نرده پل تعمیر و نصب و ۱۳۴ عدد سرگاردریل ایمن سازی شد همچنین خط کشی۴۱۰ کیلومتر از محورهای استان نیز در این مدت انجام شد.

به گزارش ایرنا طول راه های استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر است.

طول راه های روستایی استان چهارهزار و ۶۵۱ کیلومتر است که ۲ هزار و ۲۰۶ کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha