آسفالت ۲۶۹ کیلومتر راه روستایی خراسان‌شمالی در دستور کار قرار گرفت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎‌ای خراسان شمالی گفت: ۲۶۹ کیلومتر راه در محورهای روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان باید آسفالت شود که در این زمینه ۱۳ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

محمد مشتری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اهالی ۸۴ روستای بالای ۵۰ خانوار استان از راه مناسب بی نصیب هستند که ساخت راه در این محورهای روستایی در سفر رییس جمهور به استان مصوب و در این باره هشت هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

وی افزود: اکنون ساکنان در ۱۶۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از راه مناسب بی بهره اند که در این باره ۵۹۹ کیلومتر راه باید ساخته و آسفالت شود که برای این پروژه ها ۲۹ هزار و ۹۷۱ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎‌ای خراسان شمالی گفت: ۳۶ روستای بالای ۱۰۰ خانوار استان هم نیازمند ساخت و آسفالت راه به طول ۱۱۷ کیلومتر است که اعتبار مورد نیاز در این زمینه پنج هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی درباره بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب گفت: ۸۳.۹ درصد از روستاهای کشور از راه مناسب بهره مندند که این شاخص در خراسان شمالی ۷۷.۱ درصد است و بر این اساس این استان از متوسط کشوری ۶.۸ درصد عقب است.

مشتری تصریح کرد: میزان بهره مندی روستاهای استان از راه مناسب به لحاظ طول راه های آسفالت شده ۴۷.۴ درصد و در کشور ۵۵.۱ درصد گزارش شده و بر این اساس خراسان شمالی در این شاخص ۷.۷ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه استان در زمینه بهره مندی روستاییان از راه مناسب در رده ۲۷ استان های کشور قرار دارد افزود: بدترین شرایط برای بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب در شهرستان شیروان و رازو جرگلان و بهترین شرایط در شهرستان گرمه است.

به گزارش ایرنا، طول راه های اصلی خراسان شمالی ۳۹۹ کیلومتر است که ۱.۵ درصد از راه های اصلی کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، و ۶۲۴ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد. طول راه های شریانی استان هم ۶۳۷ کیلومتر است که ۱.۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

طول راه های روستایی آسفالته استان ۲ هزار و ۱۹۲ کیلومتر است که ۱.۹ درصد از راه های روستایی آسفالته کشور را دارد و طول راه های روستایی خاکی استان ۲ هزار و ۱۹۱ کیلومتر است که ۳.۱ درصد از راه های روستایی آسفالته کشور را دارد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha