۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85517802
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۱۰۵ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گلستان صادر شد
گمرک اینچه برون استان گلستان

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل گمرکات گلستان از صادرات حدود ۱۵۸ هزار و ۱۵۵ تُن انواع کالا از گمرکات این استان طی سه ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: ارزش صادرات این مقدار کالا ۱۰۴ میلیون و ۸۰۴ هزار دلار بوده است.

شهریار شهریاری روز یکشنبه با ارسال گزارشی به نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در گنبدکاووس اظهار کرد: صادرات این مقدار کالای غیرنفتی گلستان به لحاظ وزنی ۲۸ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۶۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی افزود: «پسته، پلی استایرن، پلی اتیلن، پنیر، خوراک آماده آبزیان، یُد، تخم مرغ، انواع لوله پروفیلی و آهنی و پلی اتیلن کامپاند»، به ترتیب ۱۰ کالای نخست صادراتی استان گلستان در سه ماه نخست امسال بوده است.

شهریاری اضافه کرد: کالاهای غیرنفتی گلستان در این مدت به ترتیب به ۲۰ کشور «ترکمنستان، قزاقستان،عراق، ازبکستان، پاکستان، بلغارستان، افغانستان، روسیه، ارمنستان، رومانی، قرقیزستان، آذربایجان، امارات، ایتالیا، تاجیکستان، عمان، گرجستان، صربستان، بحرین و کویت» صادر شده است.

مدیرکل گمرکات گلستان ادامه داد: در سه ماه نخست امسال ترکمنستان با حدود ۳۰ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار، قزاقستان با افزون بر ۳۰ میلیون و ۶۱۷ هزار دلار و عراق با ۱۳ میلیون و ۷۷۳ هزار دلار به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم صادرات غیرنفتی گلستان بودند.

به گزارش ایرنا، اینچه‌برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی‌برون از توابع شهرستان ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه‌برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha