جابجایی ۱۱۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن اینچه‌برون گلستان
راه آهن اینچه‌برون در نقطه صفر مرزی ترکمنستان

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ (گلستان) از جابجایی ۱۱۰ هزار و ۶۸۴ تُن انواع کالا در قالب «واردات، صادرات و ترانزیت» از طریق راه‌آهن بین‌المللی اینچه‌برون طی سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: انتقال این کالا با هزار و ۸۰۵ واگن انجام شد.

محمدرضا حبیبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از میزان کالای جابجا شده توسط خط ریلی اینچه برون ۱۰۶ هزار و ۶۱۸ تُن مربوط به کالاهای صادراتی با هزار و ۶۹۲ واگن، هزار و ۸۴ تُن کالای وارداتی با ۱۹ واگن و ۲ هزار و ۹۸۲ تُن کالای ترانزیتی با ۹۴ واگن بود.

وی اضافه کرد: همچنین در سه ماه نخست امسال ۳۰ پارت ترانزیت عبوری شامل ۲۷۰ واگن با حجم بار هفت هزار و ۴۹۱ تُن از طریق این خط ریلی بین‌المللی جابه‌جا شد.

حبیبی، آرد، گندم، روغن آفتابگردان، لوازم یدکی، نشاسته، روغن موتور خودرو، گرانول، کاشی و سرامیک و گاز هیدروژن را از مهمترین کالاهای ترانزیت عبوری از طریق راه‌آهن اینچه برون برشمرد و ادامه داد: این کالاها از مقصد کشورهایی مانند «ترکیه، ترکمنستان، روسیه و امارات متحده عربی» بارگیری و از مرز اینچه‌برون عبور کردند.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ (گلستان) همچنین از بارگیری و تخلیه ۷۹۶ واگن با ظرفیت ۴۴ هزار و ۶۰۵ تُن کالا و بار داخلی در سه ماه نخست امسال نیز خبر داد و گفت: از این ۳۷۲ واگن با ظرفیت ۲۰ هزار و ۸۱۱ تُن کالا بارگیری و ۴۲۴ واگن با ظرفیت ۲۳ هزار و ۷۹۴ تُن کالا نیز تخلیه شده است.

حبیبی افزود: راه‌آهن گلستان، مسئولیت جابجایی بخشی از اضافه بار «گندم» تولیدی سال زراعی جاری (۱۴۰۳ -۱۴۰۲) این استان را به دیگر نقاط کشور برعهده دارد.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و راه‌آهن بین المللی اینچه برون - ترکمنستان و قزاقستان در آذرماه ۱۳۹۳ باحضور روسای جمهور سه کشور به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha