۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۱۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85518165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزاران زن در فرانسه علیه حزب راست افراطی «مارین لوپن» تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- هزاران زن امروز (یکشنبه) در خیابان‌های پاریس پایتخت فرانسه و دیگر شهرهای این کشور علیه حزب راست‌گرای مارین لوپن تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، هزاران نفر از زنان فرانسوی امروز در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند تا علیه حزب راستگرای افراطی «اجتماع ملی» (RN) به رهبری مارین لوپن اعتراض خود را نشان دهند. نظرسنجی‌ها حاکی از این است که حزب لوپن می‌تواند در انتخابات آتی پارلمان پیروز میدان شود.

بر پایه این گزارش، حدود ۲۰۰ گروه و اتحادیه حقوق زنان این راهپیمایی را در ده‌ها شهر از جمله پاریس سازماندهی کردند و گفتند که در صورت اداره کشور توسط حزب راست افراطی حقوق زنان نادیده گرفته می‌شود. طبق آمارهای منتشر شده امروز حدود ۱۰هزار نفر از زنان در خیابان‌های پاریس حضور یافتند.

در ماه مارس نیز فرانسه برای اولین بار حق سقط جنین را در قانون اساسی خود ثبت کرد ولی برخی از قانونگذاران حزب اجتماع ملی با این قانون مخالفت کردند.

بر اساس یک نظرسنجی که امروز منتشر شد، حزب اجتماع ملی و متحدانش در دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه که قرار است در ۳۰ ژوئن برگزار شود، با ۳۵.۵ درصد آراء در صدر قرار گرفتند.

نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه «ایپسوس» به سفارش روزنامه «پاریسین» و «رادیو فرانسه»، نشان می‌دهد ائتلاف «جبهه مردمی جدید» (NPF) با ۲۹.۵ درصد آراء در جایگاه دوم قرار دارد. در این نظرسنجی ائتلاف میانه‌روی «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با کسب ۱۹.۵ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفته است.

مکرون پیشتر بعد از اعلام نتایج پارلمان با رای اکثریت ۳۲درصد حزب اجتماعی ملی در تلویزیون دولتی این کشور حاضر شد و با انحلال پارلمان، انتخابات زودهنگام اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha