۴ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85518270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف آب کشاورزی خوزستان باید به صورت علمی مدیریت شود

اهواز- ایرنا - نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مساله آب در بخش کشاورزی یک دغدغه جدی است و باید به صورت علمی مدیریت شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد یکشنبه شب در چهارمین رویداد کشاورزی بهره ور (بهبود بهره وری در خشکه کاری برنج) در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، با تبریک عید غدیرخم بیان کرد: کشاورزی یک مقوله مهم در استقلال غذایی هر کشوری است.
وی اظهارکرد: امروز مرزهای دانش و علم جابجا و تکنولوژی‌های نوین ایجاد شده و در نتیجه بخش کشاورزی نیز از سنتی به سمت بهره ور حرکت می کند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه یکی از منابع مهم و محدود کشور منابع آبی است گفت: با وجود اینکه خوزستان منابع آبی خوبی دارد ولی این موضوع سبب نمی‌شود درست و بهینه مصرف نکنیم.
حجت الاسلام موسوی فرد گفت: باید به سمت کشت محصولات با نیاز آبی کم حرکت کنیم و در راستای مصرف بهینه آب و ارتقای بهره وری گام برداریم.


وی با اشاره به اهمیت کشت برنج در استان اظهار کرد: برنج محصول آب بری است و باید به صورت خشکه کاری کاشته شود.
امام جمعه اهواز اضافه کرد: دانشگاه باید کشاورزانی که مدیریت بهینه دارند را به عنوان الگو به سایر کشاورزان معرفی کند.
وی از زحمات مسوولان دانشگاه در ارتباط با کشاورزان قدردانی کرد و گفت: راهکار مدیریت و بهینه سازی مصرف در کشاورزی، برقراری ارتباط موثر بین دانشگاه و کشاورز است.

مصرف آب کشاورزی خوزستان باید به صورت علمی مدیریت شود

رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان نیز در این آیین اظهار کرد: یکی از افتخارات این دانشگاه در دوره اخیر برقراری ارتباط با کشاورزان است، امروز کشاورزان صاحبان اصلی دانشگاه هستند و این یک الگوی خوب برای ارتباط دانشگاه و کشاورز است.
جمال فیاضی با اشاره به برگزاری سه رویداد در این راستا افزود: مسیر و روش پیش روی دانشگاه برداشتن فاصله بین جامعه و دانشگاه است و رویدادهای دیگری نیز برگزار خواهد شد.
فیاضی بر ضرورت کشاورزی پایدار تاکید و بیان کرد: بهینه بودن کشاورزی از نظر اقتصادی، اجتماعی و تولیدی، رعایت اصول کشاورزی پایدار است.

وی بر ضرورت همکاری دانشگاه و کشاورزان در راستای کشاورزی پایدار تاکید کرد و گفت: کشاورزی پایدار بهره ور است و از نظر تولید، کیفیت و کمیت و مبارزه با آفت و علف هرز صرفه اقتصادی و اجتماعی دارد.
فیاضی ادامه داد: محصول برنج نیاز آبی بالایی دارد و باید به سمت شیوه‌های کشت و تولید ارقامی حرکت کنیم که نیاز آبی پایین، کمیت و کیفیت بالای دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha