گذر از وعده‌های نشدنی، مطالبه دانشجویان کردستانی از رئیس جمهور آینده

سنندج- ایرنا- جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کردستان مطالبه خود را از رئیس جمهور آینده گذر او از واژه‌ها و وعده‌هایی که قابلیت عملیاتی شدن ندارد، عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، کمتر از ۲روز به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و سفرهای تبلیغاتی نامزدها این دوره از انتخابات و برگزاری مناظره ها تا حدی فضای انتخابات را گرم کرده است.

اگرچه تنور انتخابات در فضای حقیقی به اندازه مجازی داغ نشده است که این مسئله با وجود کارکردهای شبکه‌های اجتماعی مجازی و توسعه آنها تا حدی طبیعی به نظر می رسد ولی به گفته کارشناسان وعده‌های عملی نشده در سال های گذشته منجر به سردی قشر عظیمی از جامعه شده است.

در این بین شور انتخابات افزون بر فعالان سیاسی در بین دانشجویان ایجاد شده است و آنها سوای عملکردهای گذشته با نگاهی کارشناسانه و فعالانه به این رویداد می نگرند و همواره در مراسم ها و همایش های تبلیغاتی به منظور شناخت بیشتر کاندیداها حضور پیدا می کنند.

تعدادی از این دانشجویان در این برنامه ها به دنبال فرصتی برای بیان سوالات و نظرات خود هستند و از اینکه در برخی از این مراسم ها چنین زمانی به آنها اختصاص داده نمی شود، گلایه دارند.

از ابتدای آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاکنون یکی از ۶ نامزد این دوره به کردستان سفر کرده و تنها ستاد تبلیغاتی سه کاندیدا شامل مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی در استان راه‌اندازی شده است.

برخی از استان‌های کشور به دلایلی از جمله جمعیت بیشتر واجدین شرایط رای دادن، میزبان بیشتر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بوده‌اند و مثل همیشه این مناطق بیشتر در مرکز توجه قرار دارند.

گذر از وعده‌های توخالی، مطالبه دانشجویان کردستانی از رئیس جمهور آینده

شنبه دوم تیر سال جاری کردستان میزبان دکتر مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود؛ بابک وفایی دانشجوی مقطع کارشناس ارشد دانشگاه کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و توجه آنها به استان ها را بسیار حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: در بین ۶ نامزد انتخابات این دوره تنها دکتر پزشکیان کردستان را به عنوان یکی از مقصدهای سفرهای تبلیغاتی خود قرار دادند و این بیانگر نگاه او به استان های مرزی هم چون کردستان است.

وی یکی از مهمترین مطالبات خود را از رئیس جمهور آینده را ایجاد و توسعه برنامه های حمایتی از دانشگاه، مهارت آموزی و ترویج فرهنگ کارآفرینی خواند و اظهار کرد: ایجاد فرصت های شغلی متناسب با رشته های تحصیلی از دیگر ضروریات جامعه ماست.

وفایی خواستار بکارگیری نخبگان در برنامه های دولت شد و گفت: ما سال های زیادی از عمر خود را صرف درس خواندن کرده ایم و حال که به فارغ التحصیلی نزدیک شده ایم از اینکه فرصت شغلی برای ما مهیا نیست احساس ناامیدی می کنیم.

وی بیان کرد: ما دانشجویان فقط خواهان شغل های دولتی و پشت میز نشینی نیستیم بلکه حمایت از شرکت های دانش بنیان و خصوصی می تواند بستر مطلوبی برای اشتغالزایی ما باشد که امید می رود دولت ها از این حوزه حمایت بیشتری کنند.

این دانشجوی دانشگاه کردستان ادامه داد: تحقق عدالت در آموزش عالی، مبازره با فساد و ارتقای شفافیت در نظام آموزش عالی از دیگر خواسته های دانشجویان از رئیس جمهور آینده است.

وفایی با بیان اینکه بعد از برگزاری مناظره های نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بسیاری از مردم به گزینه اصلح و مورد اعتماد خود دست پیدا کرده اند، گفت: شخصا به نامزدی که بسیار اخلاق مدار است و با وجود اینکه بارها از سوی نامزدهای دیگر مورد حمله قرار گرفت ولی با منش و رفتاری سنجیده پاسخ آنها را داد، رای می دهم.

وی با بیان اینکه ریشه همه اعمال و کنش ها و فعالیت های هر فرد به اخلاق او برمی گردد، افزود: کسی که اخلاق نداشته باشد در روابط و فعالیت هایش هم دچار مشکل خواهد شد و نمی تواند عملکرد خوبی از خود ارائه دهد.

این دانشجوی دانشگاه کردستان یادآور شد: تعدادی از این نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که پست های مدیریتی و مسئولیت های مختلفی در سنوات گذشته داشته اند و رئیس قوه مقننه بوده اند باید پاسخ دهند چه اقداماتی در راستای بهبود وضعیت کشور کرده اند و اگر امروز سخن از واردات خودرو و دادن اعتبار طلا و مسکن رایگان می دهند بگویند در سال های گذشته چرا آنها را پیشنهاد نداده و برای اجرایی کردن آنها تلاش نکرده اند.

وفایی یادآور شد: یکی از مسائل مهم در هر کشوری به بخش بهداشت و درمان آن بر می گردد و فردی که در این حوزه دارای تخصص و توانمندی است و برای او سلامت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است به نظرم شایستگی بیشتری برای رئیس جمهور شدن را دارد.

شهرام بیگی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کارامور شهری دانشگاه کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مراسم گردهمایی هواداران دکتر پزشکیان در پارک سپیدار سنندج به همراه تعداد دیگری از دانشجویان حضور یافتیم و بسیار تمایل به ارائه نظر و سوالات خود از دکتر پزشکیان بودیم.

گذر از وعده‌های توخالی، مطالبه دانشجویان کردستانی از رئیس جمهور آینده

وی اضافه کرد: در دولت های گذشته هم وعده‌های زیادی برای رسیدگی به مناطق محروم داده شد ولی اتفاق مثبتی در این بین برای مردم این مناطق نیفتاده است.

این دانشجوی دانشگاه کردستان ادامه داد: هرچند ناگفته نماند در دولت شهید رئیسی طی سه سال چند طرح بزرگ و تاثیرگذار هم چون فرودگاه سقز، راه آهن همدان- سنندج و آب شرب سنندج اجرایی شد.

بیگی مهمترین مطالبه خود را به عنوان یک دانشجو از رئیس جمهور آینده را گذر از وعده های که عملیاتی نمی شود و اگر قابلیت عملی شدن هم داشته باشد توان اجرای آنرا ندارد، مطرح کرد.

وی اضافه کرد: مردم ایران به ویژه کردستان در شرایطی قرار گرفته اند که نیاز به کارهای عملیاتی از مسئولان رده بالای کشور دارند و دیگر برای آنها مهم نیست رئیس جمهور اهل کدام استان است.

رضا فرجاد دانشجوی مهندسی برق دانشگاه کردستان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از سوالات ما از نامزدهای انتخابات این دوره این است که در طول سال هایی که در سمت های مختلف و در بدنه اجرایی حضور داشتند به چه میزان فضا را برای فعالیت نخبگان کُرد توانستند؛ فراهم کنند.

وی اضافه کرد: در زمان تبلیغات انتخابات، ایجاد فضا برای نخبگان کُرد را وعده می دهند و بعد از انتخاب شدن آنرا به فراموشی می سپارند تا انتخابات بعدی.

این دانشجوی دانشگاه کردستان افزود: یکی از نامزدهای این دوره از انتخابات که زمانی وزیر و نماینده مردم در مجلس بود اعلام کند در طول این سال ها چند نخبه کُرد اهل سنت را در سمت هایی حتا رئیس دانشگاه علوم پزشکی یکی از استان های کشور منصوب کرده است.

فرجاد با طرح این سوال که با چه عملکردی امروز داعیه دار فضا دادن به نخبگان کُرد را دارند، گفت: انتخاب فرمانده نیروی دریایی از بین نخبگان کُرد اقدام ارزشمندی بود که در دولت شهید رئیسی انجام شد.

وی یادآور شد: ما رئیس جمهوری را می خواهیم که به طور ویدئو کنفرانسی وضعیت ممکلت را رصد نکند بلکه به طور میدانی در استان های مختلف کشور حضور یابد و از نزدیک مشکلات مردم را مشاهده و دستورات لازم را برای رفع آنها صادر کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha