روحانیون کردستان مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند

سنندج- ایرنا- ائمه جمعه کردستان بر حضور گسترده و آگاهانه مردم استان برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید و از اقشار مختلف مردم برای حضور در این رویداد سرنوشت ساز دعوت کردند.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک سال پیش از موعد مقرر آن به دلیل حادثه ناگواری که برای آیت الله رئیسی و همراهانش در اریبهشت امسال اتفاق افتاد، هشت تیر برگزار می شود.

روحانیون به عنوان یکی از اقشار مرجع در جامعه ما همواره در صحنه ها و رویدادهای مختلف به روشنگری و آگاه سازی مردم و بیان دلایل اهمیت و تاثیرگذاری برنامه ها و سیاست های ملی می پردازند.

ماموستاهای استان کردستان طی یکی، ۲ هفته اخیر یکی از موضوعات مطرح شده در نمازهای جمعه و جماعت را به انتخابات و تاثیرگذاری آن بر سرنوشت کشور اختصاص داده‌اند و حال از همه مردم ایران به ویژه کردستانی ها دعوت کردند فردا جمعه حضوری دشمن شکن در پای صندوق های رای داشته باشند.

امام جمعه موقت سقز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دشمنان اسلام همیشه در حال توطئه و دسیسه علیه ایران برای دلسرد کردن مردم از انتخابات و نتیجه آن هستند.

ماموستا انور آدمی اضافه کرد: جای بسی افتخار است که ملت ایران هیچگاه فریب دولت های بیگانه را نخورده و همیشه در صحنه های مهمی هم چون انتخابات حضور گسترده داشته اند.

وی بر انتخاب فرد اصلح و مورد تایید به عنوان رئیس جمهور آینده تاکید کرد و گفت: مردم ما به عشق نظام و انقلاب در انتخابات شرکت خواهند کرد و اجازه نخواهند داد دیگران بر فکر و نظر آنها تاثیر منفی بگذارند.

امام جمعه شهر بلبان آباد دهگلان هم با اشاره به اینکه کشور ما در برهه مهم و موقعیت حساسی قرار گرفته است، اظهار کرد: مردم ایران با بینش و بصیرت و موقعیت شناسی که دارند در پای صندوق های اخذ رای حاضر خواهند شد.

ماموستا هاشم نوری ادامه داد: بدخواهان کشور چشم خود را به این انتخابات دوخته اند و عدم مشارکت را تبلیغ می کنند ولی مردم ما هوشیارتر از این هستند که تحت تاثیر دشمنان کشور قرار گیرند.

امام جمعه دهگلان هم اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در این انتخابات و انتخاب فرد اصلح که توانمندی رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه را داشته و پیگیر مطالبات مردم باشد؛ یکی از وظایف همه ماست.

ماموستا عبدالسلام محمدی خدمتگزاری و انقلابی بودن را از مولفه های بارز مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و اضافه کرد: بی شک حضور باشکوه در انتخابات و انتخاب فرد توانمند با آراء بالا، رونق و توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت.

روحانیون کردستان مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند

امام جمعه شهرستان مریوان بر انتخاب فرد دلسوز با توان مدیریت بالا تاکید کرد و گفت: وقتی فردی قوی و توانمند انتخاب شود آبادانی و پیشرفت را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

ماموستا مصطفی شیرزادی انتخاب رئیس جمهور برای مدیریت کشور و سربلندی ایران بین سایر کشورهای دنیا را امری ضروری خواند و بیان کرد: یکی از احکام دین مبین اسلام مشورت و همه پرسی است و این رسالت شرعی و شهروندی همه ماست که در انتخابات مشارکت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر اساس رای مردم شکل گرفته است، اضافه کرد: وجود رئیس جمهور یکی از نیازهای اساسی هر جامعه ای است لذا باید به فردی که در سیاست، درایت، رفعت و رحمت جزو بهترین هاست رای دهیم.

امام جمعه موچش هم با تاکید براینکه نباید به دشمنان اسلام اجازه دخالت در امور سرنوشت سازی همچون انتخابات داده شود، اظهار کرد: رای دادن حق هر یک از شهروندان است و انتظار می رود آن را به نحو احسن بجا آورد.

ماموستا محمدعلی فروتن از همه مردم درخواست کرد در انتخابات هشت تیر شرکت کنند تا سرنوشت کشور به طور مطلوب تغییر یابد و شاهد بهبود اوضاع جامعه به ویژه از لحاظ اقتصادی باشیم.

ماموستا جلال مرادی، امام جمعه شهرستان دیواندره هم بیان کرد: انتظار می رود مردم، رئیس جمهور مردمی؛ خادم، انقلابی، پای کار، غمخوار و خدمتگزار انتخاب کنند.

روحانیون کردستان مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند

امام جمعه سقز امنیت و آسایش کنونی کشور را مرهون حضور مردم در صحنه های مختلف خواند و اظهار کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات باعث می شود رئیس جمهور آینده قدرت چانه زنی بیشتری در مجامع بین المللی داشته باشد.

ماموستا محمود ابن الخیاط اضافه کرد: ما نباید نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت باشیم و باید برای انتخاب فردی اصلح و مردمدار پای صندوق های رای حضور یابیم.

امام جمعه سروآباد هم بیان کرد: هشت تیر روز بسیار مهمی است در این روز سرنوشت ساز با انتخاب مردم رئیس جمهور مشخص می شود لذا ضرورت دارد همه ما در این روز شرکت کنیم.

ماموستا سید عبدالقادر حسینی همه مردم را با شرکت در انتخابات دعوت کرد و گفت: بار دیگر با مشارکتمان در انتخابات مشت گره کرده خود را بر دهان کسانی که توان دیدن استقلال کشور را ندارند، خواهیم زد.

به گزارش ایرنا، انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha