لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در تببین مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح+فیلم

سنندج- ایرنا- مراکز علمی باید در تبیین اهمیت مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح به صورت جدی نقش‌آفرینی کنند؛ مطلبی که روسای دانشگاه‌های کردستان در میزگرد انتخاباتی ایرنا بر آن تاکید داشتند.

به گزارش ایرنا، بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی در اردیبهشت ماه بر اثر سانحه هوایی، براساس قانون باید ظرف ۵۰ روز انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شد که در همین راستا طبق برنامه‌ریزی، ثبت نام نامزدها در دستور کار قرار گرفت که در نهایت مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی موفق به اخذ تأیید صلاحیت از شورای نگهبان شدند و بلافاصله تبلیغات را آغاز کردند.

رقابت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم رفته رفته گرم‌تر می‌شود و اکنون مردم با دیدن برنامه‌های تبلیغاتی و مناظرات تلویزیونی، در حال تجزیه و تحلیل نامزدها هستند تا هشتم تیرماه فرد اصلح را از دیدگاه خود انتخاب کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج نیز احساس مسئولیت کرده و با تببین اهمیت این دوره از انتخابات، ترغیب مردم به مشارکت گسترده و ویژگی‌های فرد اصلح با حضور "حامد قادرزاده" رئیس دانشگاه کردستان، "قباد میمنت آبادی" رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، میزگردی برگزار کرد که مشروح آن در ادامه می‌آید.

مشارکت بالا در انتخابات منجر به انتخاب اصلح تر خواهد شد

رئیس دانشگاه کردستان در رابطه با اهمیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت رئیس جمهور یک سال به جلو افتاد؛ اینجا لازم است اشاره کنم انصافا رئیس جمهور شهید، نقطه عطفی را در خدمت رسانی به مردم ایجاد کرد.

حامد قادرزاده با بیان اینکه خدمت دولت سیزدهم کاملا محرز است و دشمنان هم حتی نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند، ادامه داد: خیلی‌ها خودشان را برای سال ۱۴۰۴ آماده کرده بودند، پس بسیاری از آمادگی های قبلی دیگر وجود ندارد و اگر شتاب زدگی در این قضیه صورت گیرد، می تواند آسیب رسان باشد؛ لذا گروه های مختلف سیاسی و احزاب، امروز با توجه به شرایط موجود نیازمند تعامل بیشتری با هم هستند.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: دولت سیزدهم ضمن در نظر گرفتن روابط بین الملل که بیشتر با تاکید بر همسایه‌ها و در بعد داخلی هم، تاکید بر ایجاد تعادل اقتصادی و رفع تبعیض‌ها بود، این مهم را نشان داد که اگر درون جامعه را بهتر مدیریت کنیم در سطح بین الملل وضعیتمان می تواند بهبود پیدا کند.

قادرزاده گفت: انتخابات چهاردهم باید با طمانینه خاصی پیش برود و هر تغییری که اتفاق می افتد پیامدهای مثبت و منفی و امکان استفاده و حتی سواستفاده هم وجود دارد.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: آنچه که برای بیشتر مردم اهمیت دارد، معیشت است، در حالیکه معیشت فقط یکی از بخش های اقتصادی جامعه است.

به گفته قادرزاده، اگر گام ها به صورت زیرساختی برداشته نشود و با این نگاه انتخاب صورت نگیرد، یعنی نگاه تعامل پس از انتخابات بین گروه ها و جناح ها شکل نگیرد، می تواند آسیب زا باشد.

وی با بیان اینکه باید شروع بکار تقریبا همزمان دولت بعدی با مجلس جدید را به فال نیک گرفت، افزود: نگاهی در بیان همه نامزدها در بحث هم افزایی و استفاده از همه منابع و امکانات در عمل هم وجود دارد که ارزشمند است.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: مسئله دیگر همزمانی شروع به کار دولت جدید با برنامه هفتم توسعه است که هنوز شروع نشده است و در صورت تلاش و هم افزایی، موفقیت قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت.

قادرزاده با بیان اینکه تلاش باید در جهت افزایش مشارکت حداکثری باشد، یادآور شد: جمهور مردم اشتباه نمی کنند و هر چه میزان مشارکت بالا باشد، دولت قوی تر سرکار می آید و انتخاب اصلح تر خواهد بود.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی خوبی توسط رسانه ها در بحث اطلاع رسانی و معرفی نامزدها صورت گرفته این کار باعث کم شدن هزینه ها شده است، ضمن اینکه با توجه به ضبط شدن برنامه های نامزدها در رسانه ملی، در صورت رئیس جمهور شدن باید در آینده پاسخگو باشند.

چشم دنیا به عملکرد مردم در انتخابات پیش رو است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان هم درباره اهمیت این دوره از انتخابات اظهار کرد: انتخابات ریاست جموری زودهنگامی در حال برگزاری است که به دلایل متعدد می تواند در کشور ویژه باشد.

قباد میمنت آبادی با بیان اینکه در جامعه و کشوری زندگی می کنیم که حاکمیت و مردم سالاری دینی مورد توجه جدی است، افزود: امروز مردم برای نشان دادن جایگاه خودشان، حضورشان موضوعیت جدی دارد و باید در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی پررنگ باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کشوری دینی هستیم، سفارش دین ما و اسلام بر همراهی مردم و نقش آنان در رفع مسائل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان یادآور شد: نکته دیگر بحث جایگاه ویژه کشور ما در عرصه نظام جهانی است؛ برخی صاحبنظران ایران را در نظام جهانی در نقطه استراتژیک معرفی می‌کنند، بنابراین چشم دنیا به این نقطه حساس معطوف است که ببینند مردم در سرنوشت و انتخاب حاکمان خود تا چه میزانی همراهی دارند.

میمنت آبادی افزود: عاملی که بتواند پشتوانه امنیت ملی در عرصه جهانی و اقتدار جمهوری اسلامی را در سپهر سیاسی جهان نظم ببخشد، حضور مردم است؛ به همین دلیل حضور مردم ارزشمند است.

وی بیان کرد: جدا از آن در موضوع داخلی هم در نظامی که مردم حاکم و در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند زمانی که از لحاظ کمی و کیفی جدی حضور پیدا کنند، قطعا قدرت نظارت آنها برای مدیریت مناسب کشور بالا می رود، لذا مردم می توانند قبل و بعد از انتخابات، در مدیریت کلان کشور موثر باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان افزود: امروز کشور ما نیاز به هم افزایی در کسب ثروت دارد و زمانیکه حضور حداکثری داشته باشند، به ۲ دلیل می توانند در افزایش ثروت در کشور کمک کنند؛ اول اینکه خودشان در تولید و هم‌افزایی توان و بکارگیری امکانات سهیم شوند و دوم اینکه از فرصت سوزی ها و هدررفت سرمایه ها اجتناب کنند.

به گفته میمنت آبادی، مشارکت مردم می تواند در سرعت رسیدن به قله بهره مندی ثمرات ۴۵ سال گذشته موثر باشد و حضور مردم زمینه تسریع نتایج همراهی در انقلاب و اقدامات دولت های مختلف در گذشته را بر سر سفره مردم پررنگ تر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم ترازی را برای امر مدیریتی ایجاد کرد و مشارکت بالای مردم، فعالیت نامزدها و طرفداران آنها، به نوعی در راستای تایید اقدامات دولت قبلی و تاکید بر مدیران دولت بعدی برای ادامه جایگاه خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان یادآور شد: مردم با حضور پرشور پای صندوق های رای از رئیس جمهور بعدی برای اقدامات مفیدتر و سرعت بیشتر مطالبه گر خواهند شد.

پیش بینی می کنم مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد

رئیس دانشگاه کردستان راجع به میزان مشارکت مردم در انتخابات چهاردهم گفت: با توجه به استقبال از خدمت خادم جمهور در تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و از طرفی تغییر نگاه در سطح بین الملی و اسقبال نامزدها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، فکر می کنم به سمت مشارکت بالا حرکت می کنیم.

قادرزاده اضافه کرد: مسئله دیگر ورود گروه های مختلف سیاسی است؛ چون تا حالا سراغ ندارم کسی به طور جدی مشارکت در انتخابات را به صورت رسمی و محکم رد کرده باشد لذا این قضیه می تواند امیدوارکننده باشد.

وی افزود: حرکت های سه سال گذشته در جهت فقرزدایی و کمک به معیشت مردم و آسان‌سازی دسترسی به مدیران دولتی، مشارکت را بالا می برد.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه اکنون فصل کار مردم و مدیریت انتخابات از سوی برگزار کنندگان انتخابات در کشور خیلی مهم است، گفت: در مجموع مشارکت خوبی را پیش بینی می کنم.

قادرزاده افزود: آرامش درونی و اطمینان قلبی مردم به اینکه خدمت گزاری قرار است در کشور نهادینه شود، بیشتر شده است؛ پیش بینی می کنم مناظره نامزدها، مشارکت را از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته بیشتر می کند.

حضور جناح های مختلف، فضای انتخابات و مشارکت را گرم کرده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان هم در مورد ارزیابی اش از میزان مشارکت مردم اظهار کرد: تصورم این است در این دوره براساس نوع استقبال سیاسیون، جناح و گروه های حزبی که از نامزدها انجام دادند، مشارکت بالا باشد.

میمنت آبادی افزود: هر کسی مقداری دغدغه برای تعیین سرنوشت خودش داشته باشد، می تواند با مطالعه نسبی مناسب، فرد مورد نظر خود را از بین ۶ نامزد تایید صلاحیت شده انتخاب کند.

وی اضافه کرد: به نظرم دلیلی برای عدم حضور در انتخابات وجود ندارد؛ این در حالیست که به شکل جدی هم از ناحیه معاندین و مخالفان نظام تلاش می شود، ناامیدی در جامعه ایجاد شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان ادامه داد: در دوره های گذشته مردم از عملکرد مدیران مایوس هستند اما در دولت سیزدهم اقدامات زیرساختی انجام شد و مردم لذت خدمت را در بخش هایی از کشور به صورت مستقیم از شخص رئیس جمهور و برخی دولتمردان چشیدند.

میمنت آبادی گفت: تایید این خدمات توسط مردم و رهبری، این انگیزه را ایجاد کرده مردم برای انتخاب دولتمردانی قوی، پای صندوق های رای حاضر شوند.

وی با بیان اینکه رسانه ها هم می توانند فعالیت جدی داشته باشند، افزود: البته رسانه ملی اقدامات خوبی انجام داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اضافه کرد: اگر بتوانیم انگیزه، امید و پاسخگویی به اقدامات یاس آلود دشمنان را در دستور کار قرا دهیم و مجموعه دانشگاهی و فرهنگی جهاد تببین انجام و حقایق مربوط به نظام و عملکرد دولتمردان را به بدنه اجتماع برسانند قطعا با افزایش مشارکت مواجه می شویم.

میمنت آبادی اظهار کرد: به نظرم احزاب و طرفداران نامزدها و افراد دغدغه مند پای کار هستند اما اگر قشر خاکستری نیز با واقعیات نظام اجتماعی آشنا شوند و بدانند باید از قدرت حق خود و انتخاب استفاده کنند، می توان زمینه حضورشان را فراهم کرد.

وی ادامه داد: براساس مجموعه این دلایل پیش بینی من این است که انتخاباتی پرشور با حضور قاطبه مردم خواهیم داشت و مردم به ویژه در بخشهای حاشیه ای و روستاها از نعمت خدمات دولت فعلی بهره مند شده و قطعا حضوری جدی پای صندوق ها خواهند داشت.

دولت جدید باید تلاش بیشتری برای خدمت گزاری کند

رئیس دانشگاه کردستان در مورد مشکلاتی که دولت جدید با آن مواجه خواهد بود، گفت: مطالباتی برای مردم در مدت فعالیت دولت سیزدهم ایجاد شده است؛ چرا که دولت سیزدهم دولت پایتخت نشین نبود؛ دولتی بود که در جهت احصای مشکلات جامعه گام برداشت و میدانی فعالیت کرد و تاکید بر استفاده از جامعه نخبگانی داشت و این کارها موجب شده دولت چهاردهم ناچار شود تلاش بیشتری برای خدمت گزاری کند.

قادرزاده افزود: جامعه به بلوغ رسیده و بیش از ۴۴ سال از انقلاب فاصله گرفته ایم و جامعه تحصیلکرده در کشور رشد بسیار خوبی داشته و اکنون دورترین نقاط از مرکز، دارای دانشگاه و مراکز عملی هستند.

وی با بیان اینکه مدیران خیلی خوبی در کشور تربیت شده اند و ارتباطات مردم به دلیل افزایش زیرساخت های ارتباطی افزایش یافته است، اضافه کرد: حوزه مجازی نمی گذارد خیلی از مسائل بدون اطلاع رسانی بر زمین باقی بماند و رسانه ها همه به نوعی دارند مطالبه گری را مطرح می کنند.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: باید بسیار آگاهانه مدیرت منابع موجود را داشته باشیم و از فرصت اقوام و قشرهای مخلتف استفاده شود.

قادرزاده اضافه کرد: امروز مسئله توزیع عادلانه جمعیت در کشور برای کاهش هزینه های زیست محیطی و از این دست مستلزم تمرکززدایی است و و باید همه گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی در دولت چهاردهم بیشتر دیده شوند.

وی ادامه داد: دولت جدید باید از توان مردم استفاده و تلاش کند اقشار مختلف مکمل هم باشند و از تقابل گرایی فاصله بگیریم تا آسیب پذیر نباشیم.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، مردم بیش از پیش به اعتماد نیاز دارند و اعتمادسازی که در سه سال اخیر شده، باید استمرار پیدا کند که در این صورت امکان تجهیز منابع در کشور بیش از پیش خواهد شد.

قادرزاده ادامه داد: دولت باید صرف نظر از سلیقه های مختلف به تفاوت ها توجه و تبدیل به فرصت کند؛ ضمن اینکه دولت جدید باید برای ارائه برنامه های مناسب، از توان قوه قضاییه هم برای تسهیل گری فعالیت های اقتصادی استفاده و برای اصلاح قانون بهره گیری کند.

وی تاکید کرد: ایجاد تبعیض‌های مثبت، افزایش توجه به استان های حاشیه کشور و ایجاد تعاملات بین المللی در جهت حرمت و اقتدار نظام، باید رویکرد دولت چهاردهم باشد.

دولت چهاردهم بهانه ای برای کار نکردن ندارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان هم در رابطه با مسئولیت های دولت چهاردهم و انتظار مردم از دولتمردان جدید گفت: به نظرم باید فردی را انتخاب کنیم که پرکار، فسادستیز، باجدیت در جهت منافع عمومی عمل کند و شخصیتی عملگرا باشد؛ مردم از شعار خسته شده اند و با مسائل احساسی میانه خوبی ندارند؛ باید فردی اخلاق مدار سکان دولت داری را برعهده گیرد و دغدغه اش حل مسائل اقتصادی و معیشت، رفع بیکاری و اشتغال باشد.

میمنت آبادی افزود: مردم انتظار دارند فضای تهمت وبدگویی شکل نگیرد و نامزدها از کلی گویی پرهیز و برنامه و مسیر رفع مشکلات را برایشان تبیین کنند، آنان به کسی رای می دهند از فرافکنی پرهیز کرده و وعده های دست نیافتنی ندهد که عدم تحقق وعده ها باعث ایجاد یاس و ناامیدی نسبت به حاکمیت می کند.

وی تاکید کرد: امروز فرصت آزمون و خطا نداریم و مردم بدنبال کسی نیستند تمرین کند، بلکه می‌خواهند برنامه عملیاتی داشته باشد و نتیجه آن به سرعت روی سفره مردم بشیند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان یادآور شد: دولت بعدی بهانه آوردن برای کار نکردن ندارد، ضمن اینکه اگر براساس توانمندی داخلی و تجارب زیاد همت کنیم دغدغه ها قابل حل است.

فرد اصلح، دارای تیم درست شایسته سالار است

رئیس دانشگاه کردستان در مورد ویژگی های فرد اصلح اظهار کرد: کسی که دارای فضایل صادق بودن و صداقت برای خدمت گزاری باشد، نامزد مورد تایید مردم است.

به گفته قادرزاده، با مطالعه کارکردن، تیم درست در کنار خود قرار دادن، چشم انداز داشتن و ارزیابی مرتب از کارها انجام دادن، از ویژگی های رئیس جمهوری است که آسایش و آرامش را برای مردم ایجاد خواهد کرد.

وی یادآور شد: ایران کشور متنوعی است و رئیس جمهور آینده باید ابتدا به فرهنگ هر منطقه توجه داشته باشد؛ وی باید به گونه ای عمل کند که گویی همه او را می بینند، پس باید عدالت محور باشد.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه دغدغه رئیس جمهور آینده شایسته لاری و مردم سالاری باشد، افزود: توزیع عادلانه درآمد، تفویض اختیار به مدیران استانی در جای مناسب، تعامل با مجلس و قوای دیگر، از دیگر مواردی است که رئیس جمهور منتخب باید به آن توجه کند.

لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در تببین مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح+فیلم

مردم به گزارش عملکرد نامزدها توجه کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان هم گفت: همه نامزدها دارای کارنامه هستند و مسئولیت داشته اند و ویژگی های عملکردی و شاخصه های فردی، هر کدام از آنان را گزینه ای مناسب برای رئیس جمهوری قرار داده است.

میمنت آبادی اضافه کرد: انتخابات مسئله مهمی است و سرنوشت مملکت برای چهار سال تعیین می شود؛ یعنی سرنوشت ۸۰ میلیون نفر به دست یک نفر سپرده می شود پس باید به شاخص های فردی نامزدها توجه کرد.

وی با بیان اینکه نوع گزارش عملکرد نامزدها نیز می تواند شاخص باشد، اضافه کرد: مردم می‌خواهند ببینند کدام یک از افراد در عرصه داخلی و بین المللی می تواند به عنوان فعال دیپلماسی مطرح هستند و چه شخصی می تواند تضادها و ظرفیت های متعدد را در عرصه داخلی همگرا و در مقابل طوفان های شکل گرفته در عرصه بین المللی مقاومت کند.

دانشگاهیان با تبیین اهمیت شرکت در انتخابات، نقش آفرینی کنند

رئیس دانشگاه کردستان به نقش دانشگاهیان و ضرورت ورود آنان در بحث تشویق مردم به شرکت در انتخابات هم اظهار کرد: هر جای و هر زمانی دانشگاه و دانشگاهیان خواسته و ناخواسته الگو برای دانشجو و مردم بوده اند، چون حاکمیت منطق و علم در دانشگاه بر هر چیزی دیگری غلبه دارد.

قادرزاده افزود: امروز دانشگاهیان اگر در جهت حل یک معضل بسیار بزرگ که عدم وجود تقارن اطلاعاتی است، تلاش نکنند، کارها پیش نخواهد رفت اما اگر بتوانیم دانشگاه را به عنوان عامل موثر در تبیین انتخاب درست وارد میدان کنیم، به طور قطع مردم با خیال راحتتری انتخاب می کنند.

وی یادآور شد: در دنیای توسعه یافته به عنوان مثال رای الکترال در آمریکا، یعنی افراد الگو دارای اهمیت زیادی است، پس ما نیز باید روی دیدگاه دانشگاهیان حساب باز کنیم.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: اگر دانشگاه در تبیین اهمیت جایگاه انتخابات کار و اهمیت حضور یا عدم حضور را به خوبی بیان کند، مشارکت حتما بالا خواهد رفت.

قادرزاده اضافه کرد: دانشگاه می تواند در انتخاب فرد اصلح و نهادینه کردن ضرورت مشارکت بالا پای صندوق های رای نقش مهمی ایفا کند که اگر این مهم تحقق یابد، دولت هم آسانتر کارها را از پیش برده و دانشگاه به نوعی نماینده مردم در بحث مطالبه گری خواهد بود، به این صورت احتمال فرافکنی و پراکنش مسائل و مطالب نادرست به حداقل می رسد.

دانشگاه‌ها چراغ راه جامعه در مسائل سیاسی و انتخابات باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان هم معتقد است: مردم به بلوغ سیاسی رسیده اند و می توان به رای آنان اکتفا کرد.

میمنت آبادی افزود: مردم قدرت تشخیص دغدغه ها، شناخت افراد اصلح و قدرت مشورت دادن و نوع مشارکت را دارند ولی برای تسریع در جهت دهی به این اقتدار مردمی و جلوگیری از بروز خطاهای احتمالی، نیاز به متخصصانی مثل دانشگاه ها و دانشجویان داریم که می توانند چراغ راهنمای خوبی برای بدنه عمومی جامعه باشند.

وی تاکید کرد: مردم این قدرت را دارند خواسته‌هایشان را احصا و بیان کنند اما ظرفیت و برنامه های کشور دارای طبقه بندی خاصی است و نیاز به دسته بندی و اولویت بندی دارد؛ پس دانشگاه ها به عنوان یک طبقه بندی خاص، می توانند در کمک به تحلیل قوی مردم، آماده سازی و ساده سازی کار برای مجریان دولتی فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان یادآور شد: دانشگاه می تواند در بحث تبیین اهمیت حضور در انتخابات و احصا فرآیند عمل در عرصه انتخابات و اجرا بعد از انتخابات، به بدنه اجتماعی و مجموعه مجریان کمک کند.

به گفته میمنت آبادی، در کردستان مجموعه نخبگان خوبی وجود دارد و باید دست همراهی بین مردم و دانشگاه و دانشگاه با بدنه حاکمیت داده شود و از این ظرفیت برای هموار کردن مسیر تسریع در گره گشایی استفاده کرد.

لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در تببین مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح+فیلم

مردم فارغ از هر سلیقه ای پای صندوق رای حاضر شوند

رئیس دانشگاه کردستان در جمع بندی صحبت هایش گفت: جامعه دانشگاهی، روحانیون و نخبگان و الگوهای پیشرو جامعه امروز باید با هم کار کنند؛ چرا که کاهش هزینه های اجتماعی جز با تعامل و همراهی بین مردم و مسئولان میسر نیست.

قادرزاده تاکید کرد: از ملت ایران به ویژه کردستان تقاضا دارم، مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند و صرف نظر از بحث سلیقه، مشارکت را بالا ببرند تا اقتدار نظام عملیاتی شود.

وی ادامه داد: همکاری در انتخاب اصلح بسیار مهم است و هر چه از این مهم فاصله بگیریم، شانس مورد مطلوب کمتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه کردستان یادآورشد: صرف نظر از همه مشکلات دست به دست دهیم که موفقیت با ایجاد انتفاع همه جانبه قابل تحقق است.

فرصت سوزی نکنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان هم در پایان صحبت هایش گفت: در کشور ما مسیر قانون گذاری پرپیچ و خم است ولی باید به آن اعتماد کرد.

به گفته میمنت آبادی، در روزهای آینده ممکن است مسائلی اصول کشور و برخی خادمان کشور و ساختارهای رسمی را به حاشیه ببرند که پیشنهاد می شود مردم با مطالعه بیشتر به تحلیل مطالب بپردازند.

وی تاکید کرد: به هر ۶ نامزد ریاست جمهوری می توان اعتماد کرد چون مورد تایید قانون هستند، پس باید با بررسی دقیق، از جایی که خطا هست و جرم نیست چشم چوشی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان ادامه داد: گاهی به دنبال ناملایمات تبلیغاتی، ممکن است حق ناحق و یا ناحق، حق جلوه کند، بنابراین توصیه می کنم ملاک ما اصل نظام و قانون باشد.

میمنت آبادی با بیان اینکه عقلای جامعه که مردم هم از همین طیف هستند و سرمایه سوزی و فرصت سوزی نکنند، افزود: از سرمایه عظیم نیروی انسانی در مجموعه های مختلف جهت اصلاح امور کشور استفاده کنند که روزهای بهتری از گذشته داشته باشیم.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha