زنگ تابستان با برنامه یخ در بهشت بصدا درآمد

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با تشریح برنامه‌های اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۳ با عنوان (زنگ تابستان) گفت: همزمان با آغاز دهه ولایت و شروع فصل تعطیلی مدارس، در تعامل با آموزش و پرورش مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، برنامه‌های تابستان داغ با عنوان یخ در بهشت در مدارس برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، مهدی امیری روز دوشنبه افزود: این برنامه شامل پخش فیلم‌های ویژه نوجوانان، اردوهای تفریحی - آموزشی، نمایش‌های میدانی، اجرای بازی‌های گروهی و سنتی، تشکیل گروه‌های هنری از قبیل سرود دانش آموزی، نمایش، تئاتر عاشورایی، مسابقات کتابخوانی و فرهنگی است.

وی در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این مجموعه‌ای از اردوهای تفریحی و آموزشی را برای گروه‌های مخاطب این اداره کل شامل کودکان و اعضای کانون نوجوانان و شهرداران مدارس به همراه خانواده‌هایشان پیش بینی کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، تهران گردی با خانواده را از دیگر این برنامه‌های تابستانه عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه با مشارکت ستاد گردشگری در مناطق ۲۲ گانه پایتخت اجرا خواهد شد.

زنگ تابستان با برنامه یخ در بهشت بصدا درآمد

امیری اعزام کودکان محلات شهر دوستدار کودک به مجموعه فرهنگی تفریحی دارآباد به منظور استفاده از مراکز تفریحی آموزشی هیومن پارک و دکترلند و نیز بازدید از موزه حیات وحش دارآباد را از دیگر برنامه‌های تابستانه مدارس اعلام کرد و گفت: این برنامه‌ها نیز به میزبانی شهرداری منطقه یک تحت عنوان نشاط کودکانه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر ساله در تابستان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در مدارس منتخب؛ نسبت به برپایی پایگاه‌های تابستانی اقدام می‌کند، یادآور شد: امسال نیز با همکاری و مشارکت نهادها و ادارات درون و بیرون شهرداری نسبت به تدوین برنامه‌های اوقات فراغت تحت عنوان زنگ تابستان اقدام کرده‌ایم.

امیری در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌ای با عنوان مهر و ماه اضافه کرد: این برنامه اردویی ویژه دبیران و اعضای کانون نوجوانان محلات شهر تهران و والدین آنهاست که در قالب ۲ اردوی مادر و دختری و پدر و پسری در بوستان‌های شهر تهران برگزار خواهد شد.

زنگ تابستان با برنامه یخ در بهشت بصدا درآمد

وی افزود: در نیمه دوم شهریورماه امسال نیز ویژه برنامه‌ای با عنوان در مسیر آسمان تدارک دیده شده که در محل توچال تهران برای همین گروه مخاطبان اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری در ادامه از اجرای برنامه زنگ آخر ویژه شهرداران مدارس شهر تهران نیز خبر داد و گفت: این برنامه نیز در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه به میزبانی شهرداری منطقه ۱۶ در محل فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

امیری یادآور شد: با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران نیز فرآموز سیار در طول تابستان در بوستان‌های محلات دوستدار کودک اجرای برنامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان اظهار کرد: با اختصاص اشتراک فیدیبو برای اعضای کانون نوجوانان، در طول تابستان پویش‌های کتابخوانی تحت عنوان تابستان خواندنی برگزار خواهد شد.

زنگ تابستان با برنامه یخ در بهشت بصدا درآمد

وی با اشاره به ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در ایام تابستان گفت: برپایی پردیس کودکانه در دهه اول ماه محرم در جوار مساجد، تکایا و هیات‌های بزرگ شهر و نیز تکیه کودکان در محلات دوستدار کودک در روز چهارم محرم و اجرای یک مراسم مذهبی توسط کانون نوجوانان هر منطقه تحت عنوان تکیه نوجوانی در دستور کار قرار دارد.

امیری جزییاتی را درباره ایستگاه‌های گفت و شنفت که همزمان با آغاز فصل تابستان در مناطق ۲۲ گانه آغاز به کار می‌کنند و طی سال ادامه خواهد یافت، بیان کرد و افزود: این برنامه یک گفت و وی تعاملی است که در قالب استفاده از تجارب شهروندان در موضوعات خاص آموزش‌های شهروندی با راهبری یک کارشناس متخصص به عنوان تسهیلگر و با هدف آموزش غیر مستقیم در بوستان‌های شهر تهران برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران همچنین از برگزاری همایش های شهروند متعالی خبر داد و گفت: اجرای این همایش‌ها نیز از جمله سرفصل‌های کاری این اداره کل است که در طول تابستان نیز برای سه گروه مخاطب اصلی والدین دارای فرزند نوجوان، انجمن اولیا و مربیان مدارس و نوجوانان با موضوع سواد رسانه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha