استاندار: ۱۰۳ همت طرح و پروژه ایلام با تلاش دولت سیزدهم به بهره برداری رسید

ایلام-ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه ۱۰۳ همت طرح و پروژه ایلام با تلاش دولت سیزدهم به بهره برداری رسید، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در حوزه زیرساخت‌های اربعین حسینی در استان ایلام هزینه شده است‌.

به گزارش ایرنا، "حسن بهرام‌نیا" روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری آیین بزرگداشت اربعین شهدای خدمت، اظهار کرد: بنابر این بود که در قالب سفر دوم استانی، میزبان حضور رییس جمهور شهید قبل از اربعین در ایلام باشیم و بر این اساس مصوبات سفر دوم مصوب و ابلاغ شده که از نظر ریالی اعتبار این طرح، ۱۱ برابر پروژه‌های سفر اول در مهرماه ۱۴۰۰ است.

استاندار ایلام با بیان اینکه برای گرامیداشت یاد و نام شهدای خدمت، ابراز کرد: پروژه‌هایی که مصوب سفرهای استانی رئیس جمهور شهید بوده است طی سه روز با حضور مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در سراسر کشور به صورت تجمعی به بهره برداری می رسد که امروز نیز چهار طرح از این تعداد با اعتباری بیش از ۱۰۳ همت به بهره برداری می‌رسد.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه رییس جمهور شهید علاقه و توجه خاصی به مردم و استان ایلام داشتند، افزود: بازارچه های مرزی یکی از ظرفیت های مهم این استان در راستای افزایش سطح درآمد، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و تبادل تجاری با کشور عراق است که شهید آیت الله رییسی نگاه و توجه خاصی به این امر داشت.

وی با بیان اینکه راه اندازی سه بازارچه مرزی در استان ایلام در حال پیگیری است، افزود: مجوز فعالیت و راه اندازی بازارچه مرزی مهران صادر شده است و راه‌اندازی بازارچه مرزی چیلات در دهلران نیز روز گذشته با رایزنی با استاندار میسان عراق پیگیری شد، هم‌چنین پیگیری برای اخذ مجوز فعالیت بازارچه هلاله شمالی هم ادامه دارد.

استاندار ایلام تصریح کرد: در نشستی که با حضور رئیس‌جمهور شهید برگزار شد، عنوان کردیم که ۷۴ هزار خانوار مرزنشین و حدود ۲۲۷ هزار نفر مرزنشین در استان ایلام وجود دارد که در همان نشست شهید رئیسی دستور دادند زمینه استفاده مردم مرزنشین ایلام از این ظرفیت مهم مهیا شود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: روز گذشته هم استاندار میسان، رئیس مجلس محلی استان میسان، جانشین اول استاندار میسان، معاون سرمایه‌گذاری استاندار میسان، فرماندار علی‌غربی و جمعی دیگر از مسئولان محلی استان میسان عراق در استان ایلام حضور یافتند و نشستی مشترک با محوریت بازارچه چیلات برگزار شد.

استاندار ایلام با اشاره به اقدامات و اجرای طرح های بزرگ در استان ایلام در راستای ارائه خدمات بیشتر به مردم، ابراز کرد: دولت سیزدهم، دولتی مسأله محور است و هر گونه موضوع و مشکلی که از گذشته در این استان بر جای مانده بود، مورد توجه قرار گرفته و با حمایت دولت،در راستای رفع آن مشکلات و توسعه استان تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم انجام شد.

استاندار: ۱۰۳ همت طرح و پروژه ایلام با تلاش دولت سیزدهم به بهره برداری رسید

بهرام‌نیا، با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم ۱۳.۵ درصد روستاهای استان با اجرای طرح های مختلف از جمله طرح جهاد آبرسانی با مشارکت بسیج سازندگی سپاه آبرسانی شده است، ابراز کرد: در حوزه طرح ها و پروژه های زیرساختی اربعین در استان ایلام بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مردم استان ایلام در انتخابات ۱۱ اسفندماه سال گذشته حضور و مشارکتی بیش از ۵۳ درصد داشتند که رتبه چهارم کشور را از نظر میزان مشارکت را به خود اختصاص دادند، خاطرنشان کرد: مردم استان در انتخابات هشتم تیرماه در انتخابات ریاست جمهوری نیز به طور قطع مشارکت حداکثری خواهند داشت و حماسه ای دیگر را خلق خواهند کرد.

استاندار ایلام افزود: از زمان انتشار خبر وقوع حادثه بالگرد مردم قدرشناس استان ایلام محزون، نگران و غمگین شدند و تا به امروز که در آستانه چهلمین روز شهادت این شهدا و اربعین شهدای خدمت هستیم، مراسماتی باشکوه را برگزار کردند و همه آحاد مردم و اصناف و بازاریان برای برگزاری مراسمات بزرگ‌داشت شهدای خدمت سنگ تمام گذاشتند.

بهرام‌نیا با اشاره به این‌که در آستانه اربعین شهدای خدمت هستیم، گفت: مردم به وظایف خود آگاه هستند و در مراسمات بزرگ‌داشت شهید رئیسی رییس‌جمهور و همراهان ایشان حضور خواهند یافت. ضرورت دارد مسئولان شرایط و بسترها را برای حضور مردم در این مراسمات فراهم کنند.

به گزارش ایرنا این نشست با حضور حجت الاسلام کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد.

در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه برنامه های آیین های گرامیداشت اربعین شهید جمهور و شهدای خدمت، گزارش ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha