۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85520475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ولایت پذیری ویژگی مشترک شهیدان بهشتی و رئیسی بود

ایلام - ایرنا - استاد حوزه و دانشگاه گفت: ویژگی مشترک شهیدان بهشتی و رئیسی ولایتمداری و تبعیت از ولایت فقیه، انتظام و معرفت به ولایت بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "حسن ملک محمدی" روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت در ایلام اظهار کرد: تشییع باشکوه شهید رییسی و دیگر شهدای خدمت حاصل ایمان به خداوند، عمل صالح و اخلاص این شهدا است.

وی افزود: به فرموده قرآن کریم ایمان به خدا و عمل صالح باعث عزتمندی بندگان می شود و خداوند نور محبت آنها را بر دل مردم می نشاند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک محمدی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم برای روز غدیرخم چند شاخصه از جمله اکمال دین، اتمام نعمت، روز یاس و ناامیدی دشمنان و شادی پروردگار را برشمرده است و عید غدیرخم خط قرمز خداوند عالمیان به شمار می رود.

وی بیان کرد: مسئولان قوای سه گانه هرگاه در تبعیت از ولایت فقیه و برای پیگیری مشکلات مردم گام برداشته اند موفق بوده اند.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: عمل صادقانه، مظلومیت، استکبار ستیزی، پایبندی به اخلاق، اقتدار و ظلم ستیزی رییس جمهور شهید باعث محبوبیت آیت الله رییسی در زمان حیات و بعد شهادت وی شد.

وی اضافه کرد: آیت الله رییسی باتمام وجود مجذوب ولایت فقیه و خادم ملت ایران و اعتلای ایران اسلامی در سطح جهان و منطقه از دغدغه‌های این شهید بود.

رییس جمهور شهید در کلام مقام معظم رهبری از بهترین عناصر روی زمین و تابع گفتمان ولایت فقیه به عنوان عامل وحدت امت اسلامی بود.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین ملک محمدی حضرت فاطمه زهرا (س) اولین حامی ولایت بود که برای احقاق حقانیت جایگاه حضرت علی (ع) بعد از واقعه غدیرخم شهادت را به جان خرید اما تا آخرین لحظه از ولایت و امامت حمایت کرد.

ولایت پذیری ویژگی مشترک شهیدان بهشتی و رئیسی بود

وی تاکید کرد: ولایت پذیری ریشه در تاریخ دین مبین اسلام و حضرت زهرا (س) دارد که تا پای جان از ولی امر خود دفاع کرد و در این راه مظلومانه به شهادت رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مردم باید آگاه باشند که امنیت و اعتلای این کشور را به چه کسی می سپارند و باید رییس جمهوری اهل عمل و تابع ولایت فقیه انتخاب کنند.

وی از مردم خواست با بررسی کارنامه، پیشینه و برنامه های نامزدهای انتخابات یک نامزد اصلح و شایسته و مطیع امر رهبری را انتخاب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک محمدی ادامه داد: شخصیتی چون شهید رییسی فردی مردم دار، دیپلماسی جهادی، اخلاق مدار و دیندار بود که فارغ از هرگونه سمت و جایگاهی خود را سرباز این آب و خاک می دانست.

وی اظهار کرد: آیت الله رییسی همچون شهید بهشتی یک ملت بود که با شهادت مظلومانه خود در حین خدمت، باعث انسجام و اتحاد امت اسلامی شد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته تاکنون به برکت ولایت فقیه باوجود تمام مشکلات چون ترور، جنگ، تحریم، تهدید، آشوب داخلی و هجمه های سنگین دشمنان و عناصر داخلی آنها اما سرافراز و مستحکم به حیات خود ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، این آیین باحضور استاندار و معاونان وی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان دستگاه های اجرایی و عموم مردم ولایتدار ایلام در مصلای شهر ایلام برگزار شد.

بالگرد حامل شهید "آیت الله سید ابراهیم رئیسی" و همراهان وی، "حسین امیرعبدالهیان" وزیر امور خارجه، "آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم" نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، "مالک رحمتی" استاندار آذربایجان شرقی، سردار" سید مهدی موسوی" فرمانده و سرتیم یگان حفاظت ریاست جمهوری، تیم پروازی آشیانه ارتش شامل سرتیپ دوم خلبان سید ناصر مصطفوی، سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم بهروز قدیمی خدمه کادر پرواز روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه پس از افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط شد و تمام سرنشینان این بالگرد در شب ولادت امام رضا(ع)، در راه خدمت به ملت به درجه رفیع شهادت، نائل آمدند.

پیکر پاک شهید جمهور، پس از تشییع باشکوه در استان های آذربایجان شرقی، تهران، قم، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

شهادت آیت‌الله رئیسی، منجر به برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری شد و تا زمان حکم تنفیذ و استقرار رسمی دولت جدید، معاون اول رئیس جمهور سرپرستی قوه مجریه را بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha