ذخیره آب سد یامچی اردبیل کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: حجم مخزن سد یامچی نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.

حمید فضایلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل کشاورزی و افزایش نیاز به آب صرفه‌جویی در مصرف در همه بخش‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه سد یامچی تامین کننده آب آشامیدنی شهر اردبیل است، افزود: سال قبل ذخایر مخازن سدها ۱۳۲ میلیون متر مکعب بود که امسال این میزان به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به افزایش ذخایر آب در پشت سدها در اثر بارش‌های اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش ۱۲ درصدی ذخایر سدهای استان حاکی از برآورده شدن این انتظار و تحقق فرهنگ صحیح استفاده از منابع آب در اردبیل است.

فضایلی همچنین از انباشته شدن ۳۲ درصد از حجم مخازن سدهای استان اردبیل خبر داد و گفت: سد یامچی به عنوان مهم‌ترین سد استان به دلیل تامین آب شرب شهر اردبیل، شهرها و روستاهای مرکزی منطقه در حال حاضر حدود ۲۶.۵ میلیون متر مکعب آب دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب افزود: طرح داناب با همکاری مشترک آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش از جمله این برنامه‌هاست که اجرای آن می‌تواند فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب را در میان خانواده‌ها توسعه دهد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب در اردبیل شد و گفت: شهروندان در مصرف بهنیه آب حساس باشند تا شاهد تنش آبی در تابستان نباشیم.

فضایلی در زمینه ذخیره منابع سایر سدهای اردبیل هم خاطرنشان کرد: سد سبلان مشگین‌شهر ۳۸.۵ میلیون متر مکعب ذخیره دارد که پنج میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha