مرکز پزشکی قانونی در کنگاور و سنقر راه اندازی می شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از کلنگ‌زنی مرکز پزشکی قانونی شهرستان‌های کنگاور و سنقر در هفته دولت امسال خبر داد.

سلیم خانی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه با بیان اینکه ۲ قطعه زمین ۶۵۰ متری در شهرستان های کنگاور و سنقر هم برای احداث مرکز پزشکی قانونی تهیه کردیم که در هفته دولت امسال کلنگ زنی می شود گفت: اعتبار احداث این مراکز هم اخذ شده است.

وی اضافه کرد که سه هزار و ۵۰۰ متر زمین در حوالی آرامستان بریموند برای سالن تشریح و سه هزار متر زمین هم برای احداث دادگستری در نظر گرفته شده است.

خانی با اشاره به اینکه خیرین ۴۰۲ متر زمین برای ایجاد مرکز پزشکی قانونی در شهرستان ثلاث باباجانی در نظر گرفته اند گفت: احداث مرکز و سالن تشریح در مناطق دوردست خدمت بسیار بزرگی برای مردم است تا مجبور نباشند اجساد خود را مسافت طولانی حمل کنند و اعتبار آن را هم با رایزنی در تکمیل اعتبار بحران گرفتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: من در حالی از ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ مسوولیت سازمان پزشکی قانونی را عهده دار شدم که مشکلات فراوانی داشتیم و هیچکدام از شهرستان های ما سالن تشریح نداشت.

وی با اشاره به اینکه نداشتن سالن تشریح باعث می شود مردم اجساد خود را مسافت زیادی حمل کنند و به مرکز استان برسانند افزود : انتقال اجساد از سراسر استان به مرکز مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد می کرد اما در این مدت با همکاری فرمانداران و اعضای شورای شهر توانستیم به جز روانسر، گیلانغرب و ثلاث باباجانی سایر شهرستان های استان را به سالن تشریح مجهز کنیم.

خانی از مراجعه هفت هزار و ۳۴۶ نفر به پزشکی قانونی در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت : در این مدت تعداد معاینات ۲۰۹ نفر، سوختگی ها ۱۵ نفر، غرق شدگی پنج نفر، تصادفات ۶۹ مورد، قصور پزشکی ۱۲ مورد و سقط درمانی در اردیبهشت ۱۶ مورد ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha