۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85519178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورودی پرونده‌های دادگستری کردستان ۱۰ درصد افزایش یافت

سنندج- ایرنا- رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: سال گذشته ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان ۱۰ درصد افزایش داشت اما در حوزه پرونده‌های خانواده و طلاق، این رقم یک درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با علما، حقوقدانان، اساتید دانشگاه و نخبگان استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حوزه حقوق عامه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل آن، با ۷۰ درصد رشد مواجه بودیم.

وی از ثبت تردد سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ در دادگستری‌های استان خبر داد و افزود: مسئولان قضایی استان کردستان با ۸۰ هزار نفر از مردم ملاقات داشته و به مسایل و مشکلات آنها رسیدگی کرده اند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه تعامل دستگاه قضایی و دانشگاه ، منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود، ادامه داد: مجوز برگزاری اولین دوره کارآموزی قضایی در استان با همکاری و تعامل دانشگاه کردستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی از همفکری نخبگان و حقوقدانان استان استقبال می‌کند، اضافه کرد: رسالت نهایی دستگاه قضایی زمانی محقق می شود که تعامل و همفکری با نخبگان و صاحبنظران در عرصه های مختلف جامعه شکل گیرد.

رئیس کل دادگستری کردستان ضمن تاکید بر استمرار جلسات هم اندیشی و ارتباط مستمر دستگاه قضایی استان با نخبگان، گفت: طرح هرمسجد یک حقوقدان در استان باید بصورت کامل در استان اجرا شود.

رئیس دانشگاه کردستان هم در این جلسه ضمن تجلیل از عملکرد دستگاه قضایی استان در سال گذشته، اظهار کرد: ارتباط دوسویه و تعامل دستگاه قضایی استان با دانشگاهها و مراکز علمی می تواند نقش موثری در تقویت اعتماد جامعه به دستگاه قضایی داشته باشد.

نظارت بر عملکرد قضات، تقویت ارتباط با مردم ، گسترش آموزش‌های حقوقی در راستای افزایش آگاهی در عرصه‌های مختلف حقوقی و لزوم ارتقای اعتماد بین مردم و دستگاه قضا از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه بیان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha