مردم با شرکت گسترده در انتخابات دشمنان را مایوس کنند

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت سنندج گفت: مردم کردستان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت گسترده داشته باشند و دشمنان، از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناامید کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج از مردم استان خواست جمعه آینده حضوری حداکثری پای صندوق‌های رای داشته باشند و دشمنان را ناکام بگذارند.

وی ادامه داد: مردم کردستان همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی، حضوری پرشور در انتخابات داشته‌اند و این بار هم با شرکت گسترده در این رویداد سیاسی، از حق خود برای تعیین سرنوشت کشور استفاده می‌کنند.

امام جمعه موقت سنندج وجود مشکلات را به دلیل مدیریت ضعیف در دوره‌های مختلف دانست و تاکید کرد: مردم فردی مدیر، صادق، دلسوز و دارای سنخیت با مدیریت اجرایی انتخاب کنند.

ماموستا حسینی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، کارکنان دستگاه قضایی را خدوم، دلسوز و مامن مظلومان توصیف کرد.

وی در ادامه خطبه‌ها به خصوصیات افراد محبوب نزد پروردگار اشاره کرد و یادآور شد: محبوبان خداوند، افراد باتقوا و خوفناک از اعمال زشت و عذاب پروردگار، صابران در برابر سختی‌ها و بلایا، اقامه‌کنندگان نماز، انفاق کنندگان به فقرا و ضعفا، هستند.

خطیب موقت جمعه سنندج تاکید کرد: با تبعیت از دستورات خداوند و پیامبر(ص) و با انجام اعمال نیک، سعادت دنیا و آخرتمان را تضمین کنیم.

رسیدگی به ۵۰۷ هزار پرونده در سال گذشته

رئیس کل دادگستری کردستان هم پیش از خطبه‌ها اظهار کرد: یکی از دستگاه‌های پرمراجعه با حجم کاری زیاد، دستگاه قضایی و زیرمجموعه‌های آن است.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی افزود: سال گذشته آمار پرونده‌های ورودی ۵۰۹ هزار مورد بود که ۵۰۷ هزار مورد آن در شعب دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه سال قبل هر قاضی در ماه به طور متوسط ۱۸۰ پرونده را بررسی کرده است، ادامه داد: در طول سه سال گذشته حدود ۳۰ هزار پرونده از پرونده‌های موجودی دادگستری کسر شد.

ورود به بررسی مفاسد اداری، تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی، ساماندهی دریاچه زریوار، رفع مشکل آب شرب بانه و قروه و رفع تصرف ۲۵ هکتار اراضی مرز باشماق و ارائه سند به آن، رفع تصرف ۹۹۹ هکتار اراضی منابع طبیعی و ۵۳۲ هکتار اراضی راه و شهرسازی از دیگر اقدامات دادگستری در سال گذشته بوده که رییس کل دادگستری کردستان به آن اشاره کرد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha