تداوم همکاری با رژیم کودک‌کُش؛ واشنگتن: همچنان به تامین تسلیحات برای تل‌آویو ادامه می‌دهیم

تهران- ایرنا- متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری با اشاره به انتقادات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص تاخیر در ارسال تسلیحات آمریکایی به این رژیم، تاکید کرد: واشنگتن همچنان به تامین تسلیحات برای تل‌آویو ادامه می‌دهد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل تارنمای وزارت خارجه آمریکا، میلر با بیان اینکه من اصلاً معنی اظهارنظر نتانیاهو در خصوص کاهش چشمگیر ارسال تسلیحات آمریکایی به رژیم صهیونیستی را نمی‌فهمم، گفت: تنها یک محموله مهمات سنگین که قرار بود به تل‌آویو ارسال شود، متوقف شده و در انتظار بازنگری است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای اینکه بازنگری در ارسال محموله حاوی مهمات سنگین به رژیم صهیونیستی ناشی از وجود برخی نگرانی‌ها در خصوص تلفات غیرنظامیان فلسطینی است، تاکید کرد: واشنگتن همان‌طور که از سال‌های دور این کار را انجام داده است، همچنان به تأمین تسلیحات برای تل آویو ادامه می‌دهد زیرا ما متعهد به حفظ امنیت (رژیم) اسرائیل هستیم.

میلر در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به دیدار آتی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، گفت: بلینکن در این دیدار بر اهمیت اقدام (رژیم) اسرائیل برای توسعه طرح‌های واقعی برای روز پس از پایان جنگ در غزه تاکید خواهد کرد زیرا فقدان طرحی برای فردای جنگ در این منطقه به معنای اشغالگری غزه از سوی تل آویو یا بروز هرج و مرج در این باریکه خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود: ادامه عملیات نظامی در غزه باعث تضعیف تل‌آویو شده و راه دستیابی به یک راه حل در شمال اسرائیل را سخت‌تر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، نتانیاهو در ابتدای جلسه یکشنبه (سوم تیر) کابینه خود با انتقاد از آنچه که آن را کُندی کمک تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی خواند، گفت: از حدود چهار ماه قبل ارسال تسلیحات از آمریکا به اسرائیل کاهش قابل توجهی یافته است.

وی افزود: در طول هفته‌ها از دوستان آمریکایی‌ خود خواستیم که روند بارگیری (تسلیحات برای رژیم اسرائیل) را تسریع کنند. ما این درخواست را بارها و بارها تکرار کردیم اما وضعیت تغییر نکرده است.

نتانیاهو در این جلسه همچنین بر مخالفت خود با توقف جنگ علیه نوار غزه و آنچه آن را برپایی کشور به زعم خود «تروریستی» فلسطین خواند، تاکید و توهم خود مبنی بر لزوم باقی نماندن جنبش حماس را تکرار کرد.

او به وضعیت ناگوار رژیم صهیونیستی در جبهه نبرد با حزب الله در شمال فلسطین اشغالی نیز اشاره کرد و گفت: این کابینه متعهد است که ساکنان جنوب و شمال (فلسطین اشغالی) را سالم به خانه‌هایشان بازگرداند.

از سوی دیگر یوآو گالانت نیز یکشنبه (سوم تیر) در سایه اختلافات بین دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و نتانیاهو برای دیدار با مقامات ارشد دولت آمریکا عازم واشنگتن شد.

بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی، گالانت قرار است با آنتونی بلینکن وزیر خارجه، لوید آستین وزیر دفاع، ویلیام برنز رئیس سازمان جاسوسی موسوم به «سیا» و عاموس هوکشتاین نماینده ویژه بایدن در امور خاورمیانه دیدار و گفت وگو کند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که جان کربی مشاور ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا، اظهارات اخیر نتانیاهو را در خصوص حمایت تسلیحاتی و مهماتی واشنگتن از رژیم اسرائیل در چند ماه گذشته ناامید کننده دانست و افزود: ما انتظار این اظهارات را نداشتیم.

پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha