مردم استان اردبیل آماده حماسه‌آفرینی در هشتم تیرماه

اردبیل - ایرنا - استان اردبیل رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته و مردم این استان به همراه مردم سایر استان‌های کشور آماده خلق حماسه‌ای دیگر در روز جمعه هشتم تیرماه هستند.

به گزارش ایرنا ، تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی امشب به پایان می‌رسد که مردم استان اردبیل آماده حماسه‌آفرینی دیگری در برگ زرین تاریخ هستند.

هرچند برگزاری زودهنگام این دوره از انتخابات باعث شده است در مقایسه با ادوار قبل فضا و فرصت کمتری برای بحث و گفت و گو درباره برنامه و فرد شایسته هدایت سکان ریاست جمهوری در اختیار شهروندان قرار بگیرد با این حال طی یکی دو هفته اخیر ۶ نامزد تایید صلاحیت شده برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را برای شهروندان تشریح و تبیین کرده‌اند.

علاوه بر این در این دوره هم فضای مجازی بار اصلی تبلیغات انتخاباتی را بر دوش می‌کشد به طوری که نگاهی به شبکه‌ها و پیام رسان‌های داخلی و خارجی مملو از پیام‌های انتخاباتی و تبلیغاتی بر له یا علیه نامزدهای انتخابات است. در عین حال ستادهای تبلیغاتی کاندیداها هم میزبان سخنرانان استانی و کشوری هستند که سخنرانان بر لزوم مشارکت در انتخابات تاکید کرده و دلایل خود را برای نامزد مدنظر خود بیان می‌کنند.

طی دو روز اخیر استان اردبیل میزبان سخنرانان کشوری در ستادهای تبلیغاتی بوده است ، سی محمود نبویان با حضور در مسجد سرچشمه در جمع هواداران سعید جلیلی سخنرانی کرد و وحید جلالی‌زاده در ستاد تبلیغاتی محمدباقر قالیباف حضور یافت و در جمع هواداران وی سخنرانی کرد. محسن مهرعلیزاده هم در ستاد تبلیغاتی مسعود پزشکیان، برنامه‌ها و دیدگاه‌های وی را تبیین کرد. امروز هم قرار است محمد جواد ظریف پیشین وزیر امور خارجه در جمع مردم اردبیل سخنرانی کند.

هرچند مانند دوره‌های گذشته بنرها و تصاویر نامزدهای تبلیغاتی در سطح معابر دیده نمی‌شود با این حال امروز اصلی‌ترین موضوع گفت و گوها و مباحث شهروندان در جمع‌ها، گعده‌ها و نشست‌هایی که شکل می‌گیرد، موضوع انتخابات است ، در واقع علاوه بر احزاب، جریان‌های سیاسی و فعالان اجتماعی و رسانه‌ای استان اردبیل که در ستادهای نامزدهای انتخابات حضور یافته‌اند.

در سطح شهر نیز مردم همچنان به اصطلاح در حال سبک سنگین کردن نامزدهای تایید صلاحیت شده هستند تا در روز جمعه تصمیم خود را عملی سازند. از این جهت آحاد مختلف مردم با اذعان به تاثیر مشارکت مردم در سرنوشت کشور، برای شرکت گسترده و خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات هشتم تیرماه و مطالبه‌گری از طریق صندوق‌های آرا آماده می‌شوند.

بر همین اساس خبرنگار ایرنا، با تعدادی از شهروندان اردبیلی در خصوص توقعات مردم از نامزدهای ریاست جمهور و رئیس جمهور آینده کشورمان گفت وگویی انجام داده است.

احمد نیک سرشت در این رابطه گفت: رئیس جمهور آینده باید توان و اراده حل مشکلات اقتصادی کشور را داشته باشد.

وی افزود: امروز اصلی‌ترین موضوعی که مردم درگیر آن هستند معیشت و مشکلات اقتصادی است و رئیس جمهور آینده باید به وضعیت معیشتی مردم رسیدگی و از آن گره‌گشایی کند

وی اظهار کرد: هر کدام از این ۶ کاندیدای ریاست جمهوری اگر توان حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را ندارند، انصراف دهند و صادقانه اعلام کنند که از عهده این کار برنمی‌آیند.

عباس رضایی نیز گفت: انتطار مردم از رئیس جمهور آینده این است که نترس بوده و در دفاع از حق و حقوق ملت شجاع باشد و به فرصت‌طلبان و زیاده‌خواهان از هر طیفی باج ندهد.

این شهروند اردبیلی با اشاره به حضور خود و اعضای خانواده‌اش در پای صندوق رای بیان کرد: ما به کاندیدایی که راه رئیس جمهور شهید رئیسی را ادامه دهد رای خواهیم داد.

زینب اختری اظهار کرد: رئیس جمهور آینده باید به حوزه زنان نگاه ویژه داشته باشد و از تبعیض بین زنان و مردان جلوگیری کند.

این خانم شاغل اضافه کرد: امروز همه کاندیداها در مناظره‌ها و در سفرهای استانی از حق و حقوق زنان دفاع می‌کنند ، زنان نیمی از جامعه هستند که در سال‌های اخیر توانسته‌اند پا به پای مردان درعرصه‌های مختلف حضور داشته باشند ، کسی که به ریاست جمهوری می‌رسد باید شعارها و وعده‌های امروز خود را مدنظر داشته باشد.

یک کشاورز اردبیلی نیر گفت: رئیس جمهور آینده باید حامی کشاورزان و عشایر زحمتکش بوده و از آنها حمایت‌های لازم را انجام دهد.

محمدصادق ایوبی افزود: امروز کشاورزان، عشایر و روستاییان مشکلات زیادی از جمله خشکسالی، تامین نهاده‌های دامی و تامین آب شرب سالم دارند و رئیس جمهور باید برای برطرف کردن این مشکلات برنامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: زمان شعار دادن گذشته و امروز مردم از مسئولان انتظار عمل کردن به وعده‌های داده شده از سوی آنها را دارند.

مهناز رحیمی دانشجوی یکی از دانشگاه‌های اردبیل هم بیان کرد: رئیس جمهور آینده باید زمینه اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کرده و موانع پیش روی این قشر از جامعه را بردارد.

وی اضافه کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید مواضع خود را نسبت به فلتیرینگ، حجاب زنان، گشت ارشاد و مبارزه با فساد و ویژه‌خواری به طور شفاف به مردم اعلام کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید نه در حرف، بلکه در عمل ثابت کند که مرد میدان بوده و برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند.

محمد بشیری گفت: رئیس جمهور باید مشکل مسکن مردم را حل کند چرا که امروز واقعا تامین مسکن برای خانواده‌ها به ویژه جوانان آرزوی دست نیافتنی شده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم رئیس جمهور منتخب تصمیماتی که می‌گیرد به نفع قشر ضعیف و مستضعف باشد چرا که واقعا زندگی کردن در چنین شرایطی بسیار سخت شده است.

نیلوفر آتشی ، معلم بازنشسته نیز بیان کرد: اخلاق باید در مناظره‌های انتخاباتی حرف اول را بزند و نامزدها در انتقاد و نقد همدیگر انصاف را رعایت کرده و حاشیه درست نکنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، اضافه کرد: رئیس جمهور آینده باید علاوه بر افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان، تعیین وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی، تلاش برای عمران و آبادانی کشور و تامین زیرساخت‌های لازم در تمامی حوزه‌ها، بتواند جایگاه ایران را در جهان ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید ساده‌زیست و مردمی باشد، ادامه داد: امیدواریم رئیس جمهور منتخب بتواند ریشه سوءاستفاده‌ها، فسادها و اختلاس‌ها را در سیستم‌های اداری و غیراداری بخشکاند و با رعایت عدالت و استفاده از افراد متخصص، نخبه، کاردان و شایسته مشکلات موجود در کشور را حل و زمینه توسعه و پیشرفت ایران عزیز را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

فعالیت انتخاباتی این نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طبق مقررات از زمان اعلام اسامی آنها توسط وزارت کشور آغاز شده و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز فرآیند اخذ رأی یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفتم تیر ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

بیش از یک میلیون نفر از مردم استان اردبیل واجد شرایط رای دادن هستند و همانند مردم سایر مناطق ایران در روز جمعه هشتم تیرماه با حضور در یک‌هزار و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در ۱۲ شهرستان و ۳۱ بخش و روستا به پای صندوق‌های رای می روند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال برگزار و مردم ایران روز جمعه هشتم تیرماه برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور به پای صندوق رای می‌روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha