۶ تیر ۱۴۰۳، ۲:۲۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85520045
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقدیر تشکیلات خودگردان از ارمنستان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

تهران- ایرنا- تشکیلات خودگردان فلسطین سه شنبه شب از اقدام جمهوری ارمنستان در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیامی به واهاگن خاچاتوریان رئیس جمهور ارمنستان افزود: به رسمیت شناخته شدن فلسطین از سوی کشور شما نشانگر ارزش‌های این کشور و تعهد رهبران آن به تحقق عدالت و باور آنها به حقوق بشر است.

عباس تأکید کرد: تصمیم شما سران ارمنستان یک گام رو به جلو در به رسمیت شناخته شدن حق مردم فلسطین در خاک خود (در مرزهای سال ۱۹۶۷ ) برای برخوداری از یک کشور مستقل دارد.

وی تصریح کرد: این اقدام شما همچنین تأکیدی بر لزوم پایان یافتن اشغالگری اسرائیل و تعیین سرنوشت، حاکمیت و استقلال ملت فلسطین است.

وزارت امور خارجه ارمنستان اول تیرماه در بیانیه ای اعلام کرد که ایروان کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

این وزارتخانه در این بیانیه‌ افزود: وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه یکی از موضوعات اصلی در دستور کار سیاسی بین المللی و نیازمند راه حل است.

این بیانیه اضافه کرد: جمهوری ارمنستان قاطعانه هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی و خشونت علیه مردم غیرنظامی را [در باریکه غزه] محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد: جمهوری ارمنستان به قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد که خواستار آتش بس فوری در غزه اند، پیوسته است.

وزارت امور خارجه رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی نیز ساعاتی پس از اعلام این تصمیم، سفیر ارمنستان در تل‌آویو را فراخواند و در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفیر این کشور در تل آویو را احضار کردیم تا به شدت او را توبیخ کنیم.

پیشتر نیز سه کشور اروپایی اسپانیا، اسلوونی و ایرلند در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha