۶ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبر: 85520135
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

سیل در مازندران؛ بخشی از جاده هراز را آب برد

۶ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبر: 85520135
سیل در مازندران؛ بخشی از جاده هراز را آب برد

ساری-ایرنا- سیلاب ۲۴ ساعت گذشته منجر به بروز حوادثی در نقاط مختلف استان مازندران شد که مفقود شدن تعدادی خودرود در جاده سوادکوه و تخریب بخشی از از محورهای فرعی جاده هراز بخشی از جمله پیامدهای این بلیه است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، ‌طبق پیش‌بینی‌ها و هشدارهایی که در روزهای اخیر اعلام شد، بارش شدید باران در ارتفاعات منجر به وقوع سیل شد به طوری که بارندگی در چند نقطه از سوادکوه منجر به راه افتادن جریان‌های سیلابی شد و در منطقه طالع‌رودبار با ورود جریان شدید سیلاب واریزه‌ای جاده را بست و تعدادی از مسافران مسیر را با مشکل مواجه کرد.

برآوردهای اولیه نشان می‌دهد این سیل دست‌کم ۴۰۰ هزار متر مکعب مصالح و واریزه کوهی به سمت جاده سوادکوه روانه کرد که منجر به گرفتار شدن خودروها شد.

همچنین شب گذشته در محور چالوس تخته های سنگ در محدوده تونل ولی آباد در جاده کندوان سقوط کرد که با اعزام تیم های راهداری و ماشین آلات جابه جایی تخته سنگ ها در سطح محور و تسهیل در تردد خودروها انجام شد.

بارش‌های سیلابی عصر روز پنجم تیر ماه که سبب اخلال تردد خودروها در جاده هراز شده بود و بدلیل آبگرفتگی در منطقه گزنک و پنجاب در مسیر این جاده، ‌راهداران به این محور مواصلاتی اعزام شدند که با تلاش راهداران و انجام عملیات ایمن‌سازی جاده مسیر برای تردد خودروها بازگشایی شد.

سیل در مازندران؛ بخشی از جاده هراز را آب برد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقوع سیل و وارد شدن جریان واریزه‌ای به محور سوادکوه در محدوده طالع‌رودبار که شب گذشته رخ داد ۱۶ خودرو در سیلاب گرفتار شدند.

حسینعلی محمدی شیرکلایی افزود: در حال حاضر ۱۱ خودرو از این سیلاب نجات یافت که سرنشینان پیش از گرفتار شدن در سیلاب فرار کردند و تلفات جانی در این حادثه نداشتیم.

وی ادامه داد:‌ البته پیش بینی می کنیم ۲ نفر براثر سیلاب این منطقه مفقود شده اند که البته این موضوع به طور حتم قطعی نیست.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: در حال حاضر محور اصلی سوادکوه در منطقه پلسفید مسدود است و تردد از این مسیر امکانپذیر نیست.

وی افزود: همچنین حدود ۷۰۰ متر از مسیر یکی از محورهای فرعی جاده هراز براثر را آب برد و در حال حاضر تردد در این مسیر امکانپذیر نیست.

محمدی شیرکلایی تاکید کرد:‌هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران پابرجاست و احتمال وقوع شرایط جوی شدیدتر از روزهای گذشته برای امروز پیش بینی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha