تداوم هشدار سیل در ارتفاعات مازندران

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران درباره فعالیت سامانه بارشی برای ارتفاعات استان همانند روزهای قبل هشدار صادر کرد.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: با شکل‌گیری جریانات همرفتی تا روز چهارشنبه ۶ تیر در ارتفاعات مازندران رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ خواهیم داشت.

جاری شدن روان آب به صورت محلی و نقطه‌ای و افزایش حجم آب رودخانه ها، صاعقه، ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی از پیامدهای این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

پیشتر رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور گفت : وقوع سیل در نقاطی از بخش کوهستانی و ییلاقی شهر بلده این شهرستان سبب انسداد مسیر دوآب - بلده شد.

تداوم هشدار سیل در ارتفاعات مازندران

سیدرضا سجادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سیل ویرانگر از روز جمعه گذشته تاکنون نقاطی از بخش بلده را در برگرفته و با هر بار بارندگی حجم انبوهی از واریزه های کوهی و رسوبات را با خودش به همراه می آورد و اکنون سطوح این مسیر ارتباطی انباشت از گل و لای و رسوبات بوده که به انسداد مسیر منجر شده است.

طول مسافت محور پل زنگوله - دوآب - بلده حدود ۱۰۰ کیلومتر است که ۲ محور ارتباطی مهم کندوان و هراز را به همدیگر متصل می کند.

وی توضیح داد : از عصر روز گذشته تاکنون چندین بار این مسیر به خاطر سیل بسته شد منتهی با همراهی راهداران و بکارگیری ماشین آلات اقدام به باز شدن آن شد در حالی که به علت حجم بارندگی و گل و لای باز دوباره این مسیر از شب گذشته تاکنون بسته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha