⁨رشد ۹ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۱۷ هزار و ۹۲۳ تن محصولات کشاورزی امسال با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان مبادله شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹ درصدی دارد.

علیرضا دهمرده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی در مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان واردات ۵۲۹ هزار و ۶۶۸ تن کالاهای شامل برنج، انبه، موز و کنجد و بیش‌از ۸۲ هزار و ۵۹۱ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه، سیب درختی و سایر خشکبار است.
وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در سه ماه گذشته سالجاری که از مرزهای رسمی سیستان و بلوچستان انجام شده را پنج هزار و ۶۶۴ تن اعلام کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کل مبادلات مرزی خردادماه امسال محصولات کشاورزی از استان ۳۳۰ هزار و ۸۱۶ تن است.

وی تاکید کرد: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است بطوریکه باغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.

دهمرده اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha