اهل سنت خراسان‌شمالی: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی است

بجنورد- ایرنا- علمای اهل سنت خراسان شمالی امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کردند که شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی است و همه ما باید در رویداد سیاسی هشتم تیرماه حضوری حماسی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا در این بیانیه آمده است: پیرو حادثه غم انگیز برای رییس جمهور شهید و همراهان ایشان، هشتم تیرماه براساس قانون انتخابات زودهنگام برگزار می شود که ملت ایران برای انتخاب فردی اصلح باید پای صندوق های رای حاضر شوند.

این بیانیه می افزاید: شرکت در انتخابات وظیفه قانونی و شرعی است و انسان عاقل با شرکت در آن باید در تعیین سرنوشت خود دخیل باشد.

در این بیانیه آمده است: ضمن طلب مغفرت برای شهدای خدمت از مردم خوب خراسان شمالی به ویژه جامعه اهل سنت استان می خواهیم حضوری پرشور در پای صندوق رای داشته باشند.

علمای اهل سنت خراسان شمالی یادآور شدند: شرکت در رای گیری تیری به قلب دشمن است و موجب خنثی سازی بسیاری از توطئه های بدخواهان می شود.

در این بیانیه آمده است: مردم در انتخاب نامزد اصلح دقت کنند زیرا که قرار است آن فرد مدیریت کلان کشور را به دست گیرد.

افزون بر ۱۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه، سملقان و بجنورد سکونت دارند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رییس‌جمهور ایران جمعه هشتم تیرماه برگزار خواهد شد.

در این دوره مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌جمهوری رقابت می‌کنند.

رییس‌جمهور پیشین ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از افتتاح سد قیزقلعه سی در منطقه خداآفرین آذربایجان شرقی در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha