۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۲۷
کد خبر: 80694968
T T
۰ نفر
اهل سنت خراسان شمالي بر لزوم مشاركت مردم در انتخابات تاكيد كردند

بجنورد - شماري از روحانيان اهل سنت خراسان شمالي بر لزوم مشاركت مردم در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراها در روز 24 خرداد تاكيد كردند.

یكی از روحانیان سنی مذهب خراسان شمالی از مردم انقلابی ایران اسلامی خواست با شركت گسترده در انتخابات پیش رو بار دیگر حماسه حضور خود در عرصه های انقلاب را برای جهانیان به نمایش بگذارند.

آخوند 'آنامحمد پروانه' در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد:‌ جامعه اهل ‌سنت نیز دوشادوش برادران شیعه در این انتخابات حضوری گسترده خواهد داشت.

وی گفت: بر هر مسلمان ایرانی واجب است كه در این همایش بزرگ ملی شركت كرده و تعهد خود نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی را به اثبات برساند.

مدیر حوزه علمیه روستای 'حصارچه' در منطقه مرزی 'جرگلان' افزود: اگر حتی برخی از بی مهری دل آزرده هستند و یا ناملایماتی را بر اثر برخی سلائق متحمل شده اند باید در روز 24 خرداد، دل از همه پاك كرده و به عشق ایران و آرمان های ایمانی در پای صندوق رای حاضر شوند.

وی گفت: در پای صندوق های رای یك روستایی با یك مسوول عالیرتبه یكسان است و همه می توانند در سرنوشت كشور خود به یك اندازه موثر باشند و حق هیچ كس در این روز بزرگ نادیده گرفته نمی شود.

این عالم اهل سنت برقراری صلح و آرامش بین شیعه و اهل‌سنت را یكی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی خواند و افزود: برادران شیعه و سنی در روز سرنوشت ساز همه با هم به پای صندوق های رای خواهند رفت.

یكی دیگر از روحانیان اهل سنت خراسان شمالی نیز بر شركت هرچه باشكوهتر مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراها تاكید كرد و گفت: انقلاب اسلامی براساس موازین و ارزش های اسلامی پایه گذاری شده است.

آخوند 'محمد درخشان' افزود: شیعه و سنی با هم برادر هستند و در همه آیین ها و صحنه ها با اتحاد و همبستگی در راستای اهداف و آرمان های انقلاب حركت خواهند كرد.

وی گفت: هم اكنون مردم شیعه و سنی هوشمند و آگاه هستند و از بصیرت سیاسی بالایی برخوردارند و در روز 24 خرداد نیز اجازه نخواهند داد تا دشمن از این فرصت به سود اهداف پلید خود استفاده كند.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی از اول انقلاب تاكنون با نقشه ها و توطئه های مختلف سعی در تفرقه افكنی بین شیعه و سنی داشته اند ولی موفق نبوده اند.

وی گفت: اهل سنت از تمامی مردم بخصوص مسلمان سنی مذهب می‌خواهد كه با شركت فعال و پرشور در انتخابات ریاست ‌جمهوری حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است را خلق كنند.

یكی دیگر از روحانیان اهل سنت خراسان شمالی گفت: اهل سنت این استان در انتخابات فردا حضوری گسترده خواهند داشت كه قطعا حضور آنها وحدت و اتحاد ملی را به اوج خود خواهد رساند.

آخوند 'نیازگلدی فروزش' شركت در انتخابات را امری واجب و شرعی خواند و اظهار كرد: شركت در انتخابات یك وظیفه ملی، شرعی، سیاسی و دینی است كه همه باید این وظیفه را به نحو احسن انجام دهند.

وی افزود: ما جامعه اهل سنت خراسان شمالی همپای برادران شیعه در 24 خرداد صحنه ای باشكوه از وحدت ملی را به نمایش گذارده و به دشمنان این مملكت اتحاد خود را ثابت خواهیم كرد.

وی اظهار كرد: تك تك آحاد ملت ایران وظیفه دارند در این روز حماسی در پای صندوق های رأی حضور یافته و با انتخاب فرد اصلح در مهمترین مساله كشور مشاركت كنند و یكبار دیگر دشمنان این مرز و بوم را مایوس و دلسرد كنند.

مدیر مدرسه دینی روستای مرزی 'دویدوخ' جرگلان گفت: امروز همه مردم ایران سربلندی كشور را مدیون امام راحل (ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب هستند و ما برای حراست از این عزت، حضوری پرشكوه و پرشور در روز 24 خرداد داشته باشیم.

حدود 10 درصد از جمعیت 867 هزار نفری استان خراسان شمالی تركمن های سنی مذهب هستند كه در شمال شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان سكونت دارند. ك/4

7184/626/330
۰ نفر