۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85520305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس اسبق «شاباک»: طرح نتانیاهو برای اداره غزه پوچ است

تهران- ایرنا- «آمون ایالون» رئیس اسبق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» با انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم به ریاست «بنیامین نتانیاهو» گفت که طرح نتانیاهو برای نحوه اداره نوار غزه بعد از پایان جنگ پوچ است و او نجات حیات سیاسی خود را بر آینده رژیم اسرائیل ترجیح می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «سما» ایالون افزود: طرح نتانیاهو نخست وزیر، برای ایجاد یک سیستم امنیتی جدید در نوار غزه، یک سخن پوچ است.

وی اضافه کرد: نتانیاهو، فلسطینی ها را می شناسد و می داند که آن ها به مبارزه ادامه می دهند و می داند که آن ها اعتقاد دارند که هیچ کدام از مقامات اسرائیل، آزادی و پایان اشغالگری را برای آن رقم نخواهد زد.

نتانیاهو در طرح اولیه خود بدنبال اداره نوار غزه پس از پایان جنگ علیه این منطقه و به زعم خود نابودی حماس، از سوی برخی شخصیت های عشایری نوار غزه بود اما این طرح با مخالفت قاطع عشایر شکست خورد. نتانیاهو یکشنبه هفته جاری اذعان کرد که برای یافتن جایگزینی از بین عشایر از داخل نوار غزه به منظور اداره آن به جای جنبش حماس تلاش کرده اما این تلاش شکست خورده است.

عشایر نوار غزه نیز سپس بار دیگر با پافشاری بر موضع خود در حمایت از مقاومت فلسطین و پاسخ قاطع به تلاش نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه اش برای یافتن جایگزینی از داخل نوار غزه به جای جنبش حماس به منظور اداره این منطقه تاکید کردند: جایگزینی برای جنبش حماس جهت اداره نوار غزه وجود ندارد. آنها بار دیگر تاکید کردند که جایگزین شدن هرگونه گروه یا حزب سیاسی به جای جنبش حماس برای اداره نوار غزه را نمی پذیرند.

نتانیاهو پس از ناکامی در این نقشه خود بدنبال اداره نوار غزه پس از جنگ با حضور نیروهای نظامی از برخی کشورهای عربی است و در همین ارتباط نیز مسئولان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی اخیرا با برخی مسئولان نظامی چند کشور عربی در شهر منامه پایتخت بحرین در حضور مسئولان نظامی آمریکایی دیدار کردند.

«آمون ایالون» رئیس اسبق شاباک در بخش دیگری از سخنان خود به شکست رژیم اسرائیل عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: ما در روز هفتم اکتبر۲۰۲۳ (آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر ۱۴۰۲) بدترین روز تاریخ (رژیم جعلی) اسرائیل را تجربه کردیم.

ایالون با اشاره به ناکامی مسئولان سیاسی رژیم صهیونیستی و اهمیت اعتراضات خیابانی شهرک نشینان صهیونیست علیه کابینه نتانیاهو و تاکید بر لزوم بسته شدن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین و برگزاری انتخابات زودهنگام کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت: باید خودمان را از دست خودمان نجات دهیم، درگیری ما دیگر درگیری میان اسرائیل و فلسطینی ها نیست بلکه به یک درگیری منطقه ای تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: سیاست های مورد نظر مقامات سیاسی برای برون رفت از بحران ما را به گرداب خشونت بیشتر می کشاند و نتانیاهو، نجات حیات سیاسی خود را بر آینده اسرائیل ترجیح می دهد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود و به تازگی کشمکش و اختلاف میان فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی و نتانیاهو بالا گرفته است.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

در همین ارتباط، «یوال دسکین» رئیس سابق شاباک نیز اخیرا گفت که نتانیاهو شکست‌خورده‌ترین و بدترین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.

وی با بیان اینکه «هر روز از ناتوانی کابینه و شیوه شکست‌خورده آن در اداره جنگ شوکه می‌شوم»، افزود: نخست‌وزیر شکست‌خورده ما را به سمت بحران راهبردی چندجانبه و عدم امنیت در داخل کشاند.

رئیس سابق شاباک در ادامه با تاکید براینکه «ما تاکنون با چنین وضعیت ضعیف عملیاتی در کرانه باختری مواجه نشده بودیم»، تصریح کرد: کابینه نتانیاهو شکست‌خورده‌ترین کابینه در طول تاریخ (رژیم جعلی) اسرائیل بوده و ما تصمیمات راهبردی اشتباهی اتخاذ کردیم که منجر به حادثه هفتم اکتبر شد.

وی افزود: ما با تهدید موجودیتی مواجه هستیم و به رهبری جدید نیاز داریم و می‌بایست انتخابات زودهنگام برگزار و کابینه‌ وحدت بدون نتانیاهو تشکیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha