۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85520309
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۵ درصد سالن های لاستیک‌سازی خرم آباد در حال احداث است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: اقدامات اساسی برای کارخانه لاستیک سازی خرم آباد طی سال های اخیر صورت گرفته و هم اکنون ۲۵ درصد سالن های این واحد در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در بازدید از شهرک صنعتی شماره سه خرم آباد افزود: این واحد در خرم آباد به عنوان بزرگترین کارخانه لاستیک سازی کشور محسوب می شود.

وی تصریح کرد: اصل کار در سال های اخیر شروع شده و به مرحله ای رسیده که هم اکنون ۲۵ درصد سالن ها در حال ساخت است و طبق برنامه تنظیم شد ۲۰ هزار میلیارد ریال به همراه ۱۷۰ میلیون یورو ارز بری فاز اصلی این طرح می باشد.

استاندار لرستان با اشاره به عاملیات بانک ملی و صنعت و معدن برای پرداخت تسهیلات طرح ادامه داد: یکی از سهامداران این طرح ایدرو(سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) است که تقسیم کار برای مالک پروژه و مسوولان اداری در راستای تامین منابع انجام شد و امید می رود در صورت عدم خلل برای تامین منابع، بخشی از این طرح تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

شفقت همچنین گفت: فعالیت شرکت شهرک های صنعتی لرستان و کارهایی که طی سه سال گذشته در رابطه با توسعه صنعت انجام داده، قابل توجه است.

وی ادامه داد: با وجود شرایط جغرافیایی لرستان و محددیت های تامین زمین، اما طی این مدت ۲۰۰ هکتار به وسعت شهرک های صنعتی لرستان افزوده شده و جایگاه این شرکت در استان های کشور چهار رتبه ارتقا یافته است.

استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین این شرکت، واحدهای کوچک با مساحت زیر ۱۰۰ متر را احداث کرده است و به فعالان صنعتی اجاره می دهد که این امر در رونق تولید و اشتغال جوانان موثر است.

۲۵ درصد سالن های لاستیک‌سازی خرم آباد در حال احداث است

هزینه یک هزار میلیارد ریالی برای زیرساخت لاستیک سازی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این بازدید گفت: یکی از طرح‌های مصوب سفر دولت یازدهم به استان درسال ۱۳۹۳ طرح احداث کارخانه لاستیک سبک و سنگین با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال در شهرستان خرم آباد بود.

بهمن جعفری افزود: عملیات اجرایی این طرح سال ۱۳۹۵ در محل شهرک صنعتی شماره سه خرم آباد در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار با مشارکت ۸۱ درصدی بخش خصوصی و ۱۹ درصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با خرید زمین از شرکت شهرک‌های صنعتی استان آغاز شد.

وی اظهار داشت: بخش زیادی از اراضی در اختیار، تسطیح و خاکبرداری گردید و اقدامات و پیگیری‌ هایی جهت تامین ماشین آلات و تجهیزات اروپایی به عمل آمد که متاسفانه به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه کماکان عملیاتی نگردیده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، اجرای این طرح در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان قرار گرفت و جلسات متعددی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) جهت ورود جدی این سازمان و هزینه نمودن سهم آورده برگزار و در نهایت منابع مورد نیاز سهم سازمان در بودجه این شرکت در سال ۱۴۰۲ مصوب شد.

جعفری افزود: از طرفی با پیگیری‌های انجام شده در جریان سفر رییس جمهور شهید به استان، تسهیلات ۱۷۰ میلیون دلاری توسط بانک ملی جهت اجرای کامل طرح و یکهزار و ۷۸۰ میلیارد ریال جهت اجرای فاز اول با ظرفیت ۶۰۰هزار حلقه توسط بانک مصوب شد.

وی گفت: اکنون بررسی‌های کارشناسی در بانک عامل و تامین وثائق مورد نیاز به بانک انجام شده و در شرف عقد قرارداد است و از طرفی ۱۲ هزار متر مربع سالن در حال اجرا و اسکلت بخش اعظم آن نصب شده است.

جعفری با بیان اینکه پوشش سقف به مساحت پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع درحال اجرا می‌باشد گفت: سال گذشته و سال جاری بالغ بر یکهزار میلیارد ریال جهت اقدامات فوق هزینه شده و به محض پرداخت منابع ریالی توسط بانک صنعت و معدن سفارش خرید ماشین آلات فاز یک انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha