۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85520437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ پروژه آموزشی در شرق اصفهان بهره‌برداری شده است

اصفهان – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان از افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۳۰ پروژه آموزشی در محدوده شرق این شهرستان در دولت سیزدهم خبر داد.

محمدرضا ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روند توسعه فضاهای آموزشی بویژه در مناطق محروم در دولت شهید جمهور همواره مدنظر بوده و به آن جامه عمل پوشانده شده است.

وی اظهار داشت: پروژه‌های دیگری نیز اکنون در مرحله ساخت و یا انعقاد تفاهمنامه هستند که به سرعت روند احداث آنها آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: در مدت حدود سه سال فعالیت دولت سیزدهم، اقدامات ماندگار و درخشانی در عرصه‌های مختلف بویژه توسعه زیرساخت‌های آموزشی در این استان انجام شده است.

وی از جمله این اقدامات را احداث بالغ بر ۲۶۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی با بیش از یکهزار و ۲۰۰ کلاس درس و زیربنای ۲۰۰ هزار متر مربع در استان عنوان کرد.

ابراهیمی یادآور شد: از دیگر اقدامات دولت سیزدهم، انعقاد تفاهم‌نامه میان این اداره کل، مجمع خیرین مدرسه‌ساز و هلدینگ پترو پالایش اصفهان در راستای ایفای نقش مسوولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه این هلدینگ برای احداث ۳۶۰ کلاس درس در قالب ۶۰ مدرسه در مناطق محروم و نیازمند استان است.

وی همچنین با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در دولت فعلی برای تامین تجهیزات هنرستان‌ها گفت: تجهیزات هنرستانها با توجه‌ به افزایش تعداد آنها متناسب نبود و بر این اساس بتازگی تفاهم‌نامه‌ای میان واحدهای تولیدی بصورت متقابل منعقد و مقرر شد تا تجهیزات ۱۰۰ هنرستان توسط یکصد واحد تولیدی در استان تامین شود که این اقدام گام بزرگی در عرصه پرورش نیروی ماهر و جوان است.

افتتاح مدرسه شهید «رئیسی» و ۲ پروژه آموزشی در ورزنه

مدرسه شش کلاسه برکت شهید جمهور «آیت‌الله رئیسی» و ۲ طرح توسعه شهید صادقی و فرزانگان امروز در شهرستان ورزنه افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در این آیین به اقدامات دولت سیزدهم در عرصه خدمت رسانی آموزشی و توسعه فضاهای آموزشی در این استان اشاره کرد.

مهران زینلیان همچنین با اشاره به ۲ مورد از اقدامات دولت سیزدهم در استان اصفهان گفت: پروژه عظیم انتقال آب از دریای عمان به اصفهان و پروژه تأمین آب اصفهان از منابع درون استان، موجب تأمین آب شرب و صنعت اصفهان خواهد شد.

وی اظهار داشت: سهمیه آب زاینده رود به کشاورزان باز خواهد گشت که این خبر خوشی برای کشاورزان شرق اصفهان خواهد بود.

مدرسه برکت «کفران» که سال ۹۷ آغاز و ساخت آن متوقف شده بود با ۶ کلاس تکمیل شد و با موافقت بنیاد برکت، این مجموعه به نام شهید جمهور آیت‌الله رئیسی نام گرفت.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته حدود یک میلیون دانش‌آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha