۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85505931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

توسعه زیرساخت‌های آموزشی اصفهان، ‌اقدام ماندگار دولت سیزدهم

اصفهان - ایرنا - دولت سیزدهم در مدت ۲ سال و ۹ ماه، اقدامات ماندگار و درخشانی را در عرصه های مختلف بویژه توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان اصفهان به یادگار گذاشته است.

به گزارش ایرنا، در مدت کمتر از سه سال فعالیت دولت سیزدهم، بالغ بر ۲۶۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی با بیش از یکهزار و ۲۰۰ کلاس درس و زیربنای ۲۰۰ هزار متر مربع در استان اصفهان احداث شده است.

اختصاص اعتبارات ویژه توسعه فضای آموزشی مناطق محروم، تامین کسری نیروی انسانی، اجرا شدن طرح رتبه بندی معلمان، تغییر شاخصه ورود به دانشگاه و عدالت تحصیلی از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در این استان همگام با سایر استان‌های کشور است.

توجه ویژه دولت سیزدهم به آموزش و پرورش در مناطق محروم اصفهان

بنا به گفته مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، دولت سیزدهم به امکانات تحصیلی مناطق محروم استان توجه ویژه‌ای داشته بطوریکه اعتبارات تخصیص یافته در حوزه فضا و تجهیزات، نیروی انسانی و خدمات آموزشی و پرورشی در این مناطق نسبت به دوره های گذشته کم‌نظیر بوده است.

همچنین توجه دولت سیزدهم به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش بسیار خاص بوده است و به اذعان محمدرضا ابراهیمی، در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در استان انجام شده و حال آموزش و پرورش خوب شده است.

توسعه زیرساخت‌های آموزشی اصفهان، ‌اقدام ماندگار دولت سیزدهم

سکاندار دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان در این پیوند با تشریح اقدامات دولت سیزدهم گفت: در حالی که در سال‌های گذشته دانشگاه فرهنگیان رو به تعطیلی می‌رفت اما در ۲ سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر حضور دانشجویان در این دانشگاه هستیم.

توسعه زیرساخت‌های آموزشی اصفهان، ‌اقدام ماندگار دولت سیزدهموی همچنین، بی‌نظیرترین دولت در جذب نیروی انسانی برای آموزش و پرورش را در دولت فعلی برشمرد و گفت: اصفهان رتبه اول این جذب را در کشور در کنار کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی داشته است.

توسعه زیرساخت‌های آموزشی اصفهان، ‌اقدام ماندگار دولت سیزدهم

دولت سیزدهم نقطه عطف تاریخی در آموزش و پرورش

ابراهیمی یادآور شد: توجه به نکاتی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان، توجه به نشاط، شادابی و پویایی دانش‌آموزان، واریز سرانه مدارس و توزیع بی‌نظیر تجهیزات و تلاش برای برقراری عدالت آموزشی در سراسر کشور، از جمله عواملی است که دولت سیزدهم را به نقطه عطف تاریخی در تحولات حوزه آموزش و پرورش تبدیل کند.

وی، توجه به نیازها و مطالبات آموزش و پرورش در واریز سرانه مدارس را از اقدامات مهم دولت شهید جمهور عنوان کرد و گفت: سرانه مدارس که از سال ۱۳۹۰ واریز نشده بود در بهمن ۱۴۰۰ در دولت خدمتگزار واریز شد و شاهد بی‌نظیرترین توزیع تجهیزات در این دوره بودیم.

تغییر شاخصه ورود به دانشگاه و برقراری عدالت تحصیلی

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، تغییر شاخصه های ورود به دانشگاه‌ها را از جمله اقدامات مؤثر در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: هدف از آن، تأثیرگذاری آموزش و پرورش در مسیر عدالت اجتماعی و تحصیلی است تا افرادی در دانشگاه پذیرش شوند که فارغ از مسائل مالی از شایستگی علمی و بهره هوشی بالاتری برخوردار هستند.

وی، ورود بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان را براساس معدل به دانشگاه، نتیجه اجرای این طرح مهم برشمرد که مورد تاکید و اجرای دولت سیزدهم بود.

ابراهیمی، توجه به مدارس دولتی عادی در دوره شهید خدمت را از دیگر اقدامات ماندگار دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با اقدامات انجام شده در سال گذشته مدارس دولتی عادی استان اصفهان، رتبه دوم را در کسب بالاترین معدل در کشور به خود اختصاص دادند.

تاکید دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان گفت: سال گذشته حدود ۱۵۰ پروژه آموزشی مشارکتی خیران در استان اصفهان تکمیل شده است و با پیش‌بینی‌های انجام شده به همت اعتبارات دولت سیزدهم، امسال ۱۰۰ مدرسه در قالب ۵۰۰ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان استان می‌شود.

ناصر فتحی افزود: براساس برنامه هفتم توسعه و مصوبه بودجه سال ۱۴۰۳، برای طرح‌های ملی و استانی اعتبارات مناسبی پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه خیران اصفهان منابع مناسبی به منظور ساخت مدارس تأمین کردند، اما محدودیت منابع دولتی و نداشتن تخصیص ۱۰۰ درصدی، جوابگوی منابع مورد نیاز پروژه‌های خیری نبود، افزود: در این مسیر برای جبران عقب‌ماندگی پروژه‌های خیران مدرسه‌ساز سالانه سه تا چهار هزار میلیارد ریال اعتبارات کسب می‌کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان گفت: از طریق وزیر آموزش و پرورش با وزیر کشور مکاتباتی انجام و به تمام استانداران ابلاغ شده که موظفند طی امسال حداقل ۱۵ درصد از منابع استانی را به مدیریت مدارس با اولویت تکمیل مدارس خیرساز اختصاص دهند که بر همین اساس امسال حدود چهار هزار میلیارد ریال بودجه برای تکمیل پروژه‌های در تعهد دولت اختصاص یافته است.

توسعه زیرساخت‌های آموزشی اصفهان، ‌اقدام ماندگار دولت سیزدهم

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر ۲۶۰ فضای آموزشی پرورشی و ورزشی با بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ کلاس درس با زیربنای حدود ۲۰۰ هزار متر مربع برای ۳۷ هزار دانش آموز استان با مبلغی بالغ بر یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تحویل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha