۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85520473
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

هشدار قرمز برای بارندگی‌های شدید در گیلان

۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵
کد خبر: 85520473
هشدار قرمز برای بارندگی‌های شدید در گیلان

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان از صدور هشدار قرمز برای تقویت سامانه بارشی و بارش شدید تا خیلی شدید باران در استان خبر داد.

آرش نبی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هشدار قرمز هواشناسی گیلان برای بازه زمانی چهارشنبه شب تا پیش از ظهر فردا (پنجشنبه) صادر شده‌ که در این مدت بارش شدید تا خیلی شدید باران و وزش باد شدید تا خیلی شدید، رعد و برق و تگرگ پیش بینی شده‌است.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی شرایط برای ابرناکی، مه آلودگی هوا، به تناوب رگبار و رعد و برق در برخی مناطق شدید و خیلی شدید، وزش باد برخی مناطق شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ تا اوایل هفته آینده فراهم است اما از امشب تا قبل از ظهر فردا تشدید می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: بالاآمدن ناگهانی آب سطح رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده در برخی معابر، انسداد برخی از راهها به ویژه (راههای روستایی در ارتفاعات و دامنه‌ها)، احتمال تخریب پل، خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها از جمله مخاطرات این شرایط آب و هوایی بوده که ضرویست تا تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به این شرایط آب و هوایی در گیلان مدیریت ورودی و خروجی آب در زمین‌های کشاورزی، عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، پناهگیری در مکان‌های امن و سرپوشیده هنگام وقوع رعد و برق و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی تاکید جدی است.

کارشناس هواشناسی گیلان افزود: صبح امروز (چهارشنبه) دیلمان با ۱۵ درجه سلسیوس خنک‌ترین و لوشان با حدود ۳۶ درجه بیشترین دمای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داده‌اند و دمای فعلی رشت ۲۹ درجه و رطوبت ۷۵ درصد است.

وی بیان کرد: دریا امروز با ارتفاع موج ۱.۵ متر و فردا (پنجشنبه) با بیش از ۲ متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست.

آسمان گیلان هم اینک صاف تا قسمتی ابری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha